Προσκεκλημμένοι της εκπομπής είναι:
Ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας Γιάννης Τσουκαλάς
Ο Πρόεδρος του Αστεροσκοπείου Αθηνών Χρήστος Ζερεφός
Ο καθητής του Πανεπιστημίου Κρήτης και ερευνητής του ΙΤΕ κ Χαράλαμπος Σαβάκης
Ο πρόεδρος του ΕΚΕΤΑ κ. Κων Κυπαρρισίδης
Επρόκειτο να συμμετάσχει και ο πρύτανης του ΑΠΘ κ. Αν Μάνθος αλλά, όπως γνωρίζετε βρίσκεται στο νοσοκομείο μετά τα θλιβερά επεισόδια σήμερα στο Πανεπιστήμιο.
Θα συνομιλήσουμε επίσης τηλεφωνικά με τους:
Ιωάννη Γεροθανάση πρύτανη Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ιωάννη Παλλίκαρη, πρύτανη πανεπιστημίου Κρήτης
Σταύρο Κουμπιά, πρύτανη πανεπιστημίου Πατρών
Εδώ μπορείτε να στέλνετε τις ερωτήσεις σας.
28/5/08
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2009
(12)
- ► Φεβρουαρίου (8)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2008
(85)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
-
▼
Μαΐου
(14)
- Εκπομπή:Παιδεία, έρευνα, τεχνολογία
- Εκπομπή:Παιδεία, έρευνα, τεχνολογία
- Έρευνα, τεχνολογία και παιδεία
- Τελείωσε η αμερικανική εποχή;
- Τουρκία και μειονότητες (3)
- Τουρκία και μειονότητες (2)
- Τουρκία και μειονότητες
- ΜειονότητεςΑς ανοίξουμε μια συζήτηση για το θέμα τ...
- Εδώ μπορείτε να στέλνετε τις ερωτήσεις και τα σχόλ...
- Η Άλωση και ο νέος ελληνισμόςΌπως σας ενημερώσαμε ...
- Η Αλωση της Κωνσταντινούπολης και ο νέος Ελληνισμός
- BLOGGING 7.5.08
- Απαντήσεις
- Πρώτο post των Ανιχνεύσεων
49 σχόλια:
Έχοντας περάσει και εγώ από τη "χαβούζα" της Ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχοντας περάσει μαθήματα με λευκή κόλλα ,έχοντας κοπεί ενώ έγραψα τέλεια,έχοντας κάνει τα "ώνια" του καθηγητή(για να πετύχω μια θέση στο erasmus) και καταλήγοντας φυσικά σε επάγγελμα ασχετο των σπουδών μου,ήθελα να ρωτήσω τους καθ'όλα αξιοσέβαστους προσκεκλημένους σας (τους οποίους ευτυχώς δε συνάντησα κατά την ακαδημαική μου περιπέτεια),αν πιστεύουν ότι έχουν λύσει το πρόβλημα της εκπαίδευσης για να ασχοληθούν με το θέμα της έρευνας?
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ..ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΥΠΗΣ ΜΟΥ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΩ ΣΥΧΝΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΞΟΥΝ.. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
ΠΕΙΜΑΝΙΔΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ-ΚΑΒΑ΄ΛΑ
Γεια σας. Θαθελα να ρωτήσω σε ποιο βαθμό πρέπει η έρευνα στα πανεπιστήμια να συνδέεται με τις ανάγκες της βιομηχανίας; Η ερώτηση βασίζεται στο γεγονός οτι σε πολλες ανεπτυγμένες χώρες, η έρευνα σε καίριους τομείς (ιατρικη, πληροφορική,νανοτεχνολογία, βιοτεχνολογία) γίνεται κυρίως απο ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα ή επιχορηγούνται απο ιδιωτικούς οργανισμούς και φέρει πολυ ισχυρά αποτελέσματα. Πού βρισκεται το ελληνικο πανεπιστήμιο σε αυτό το επίπεδο και τι κάνει για να φέρει καινοτομίες (προιόντα/υπηρεσίες);
ευχαριστώ Ν.Γιαγκούλης, ΜSc, MBA, καθηγητής Πληροφορικής Μ.Ε.
Κατ' αρχάς, τα συγχαρητήριά μου στον κ. Ζερεφό για τη βράβευσή του από τη σουηδική ακαδημία με το Νόμπελ.
Ξέρω ότι κάποιες σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ πραγματοποιούν έρευνες και αναπτύσσουν πρωτοποριακές και χρήσιμες εφευρέσεις, οι οποίες όμως δεν φτάνουν στην αγορά. Τι προτείνουν οι καλεσμένοι σας;
Ευχαριστώ.
Η "έρευνα" στα ευρύτερα κοινωνικά στρώματα ειναι ενα αγνωστο αντικείμενο και σε αυτό φταίει κατά κύριο λόγο το ίδιο το πανεπιστήμιο. Οταν ομως συζητιέται , δυστυχώς ο μέσος έλληνας το συνδέει με χρήματα που εξασφαλίζει ο καθηγητής και το τμήμα ενός πανεπιστημίου για εσωτερική κατανάλωση, ίσως για να πληρώνει φοιτητές για να δουλευουν για τον καθηγητή τους ή για να συμπληρώνει το ..εισόδημα του καθηγητή ή για να ικανοποίηση την έρευνα του καθηγητή, χωρίς σύνδεση με το εφικτό αποτέλεσμα ή την σύνδεση με άλλα ερευνητικά προγράμματα. Τα αποσπασμένα και μεμονωμένα (οχι συνδεδεμένα) ερευνητικά προγράμματα,μερικές φορές τρομάζουν για την αστοχία τους και την σπατάλη πόρων...
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΘΕΣΩ ΔΥΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΥΣ:
1) Όταν προσλαμβάνεται ένα νέο μέλος ΔΕΠ στα ελληνικά πανεπιστήμια ΔΕΝ λαμβάνεται κανένα μέτρο για να τον βοηθήσει να ξεκινήσει το ερευνητικό του έργο. Ακόμα κι αν του δίνεται ένας χώρος, συνήθως δεν έχει πρόσβαση σε απαραίτητο εξοπλισμό, δεν έχει χρηματοδότηση για αναλώσιμα, ούτε για τεχνικό βοηθητικό προσωπικό, ούτε κάποια υποτροφία για φοιτητή. Έτσι χάνει πολύτιμο χρόνο μέχρι να μπορέσει να λύσει προβλήματα που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Αποκόπτεται στο διάστημα αυτό από την ενεργή επιστημονική κοινότητα και χάνει κάθε δυνατότητα προσέλκυσης χρηματοδότησης από το Κοινοτικά προγράμματα και καταδικάζεται στη μετριότητα. Υπάρχει περίπτωση να γίνουν οι απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές ώστε να βοηθηθούν οι νέοι επιστήμονες, πιθανώς και ανάλογα με τις ικανότητές τους, κατά τα πρώτα κρίσιμα έτη μετά την πρόσληψή τους?
2) Μεγάλος αριθμός νέων τμημάτων ΑΕΙ που ιδρύθηκαν μετά το 2000 με τα προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ εστιάζουν ως επί τω πλείστω σε επιστήμες της καινοτομίας και σε εξελιγμένες τεχνολογίες. Ωστόσο, τα Τμήματα αυτά δεν υποβοηθήθηκαν επαρκώς από Εθνικούς πόρους ώστε να λυθούν θεμελιώδη προβλήματα της λειτουργίας τους. Έτσι καταδικάζονται να προσπαθούν να επιβιώσουν όταν θα έπρεπε να αποτελούν την αιχμή του δόρατος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακριβώς λόγω του γνωστικού τους πεδίου. Υπάρχει περίπτωση το Υπουργείο να μεριμνήσει ώστε να μη σπαταληθεί το ανθρώπινο κεφάλαιο που στελέχωσε αυτά τα ΤΜήματα ΑΕΙ?
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Θα ήθελα να ρωτήσω τους σεβαστούς καλεσμένους αν πιστεύουν ότι είναι σωστός ο τετραετής προυπολογισμός για την έρευνα που προωθεί το ΥΠΕΠΘ.
Ακόμα αν πιστεύουν ότι τα πανεπιστήμια θα πρέπει να αξιολογούνται και πως.
ευχαριστώ
Προβλέπει κάτι το νέο αυτό νομοσχέδιο για την έρευνα στα Τ.Ε.Ι.? Θα μπορούν για παράδειγμα να έχουν υποψήφιους διδάκτορες ή ανεξαρτητα μεταπτυχιακά προγράμματα? Η μήπως αυτό έιναι θέμα άλλου νόμου που ΘΑ κατατεθεί στο μέλλον?
Τα τελευταία 4 χρόνια δεν εχει προκυρηχθεί κανένα σοβαρό ερευνητικό ανταγωνιστικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα από την Γενική Γραμματεία Ερυνας και Τεχνολογίας. Μιά γεννιά νέων ερευνητών (μεταπτυχιακών φοιτητών)κινδυνεύει να χαθεί (αν δεν έχει χαθεί ήδη). Ταυτόχρονα νέες ερευνητικές μοναδές (εργαστήρια) κινδυνεύουν να μπουν στη αδράνεια. Το χειρότερο δε είναι ότι μία γενιά ελλήνων του εξωτερικού που δυνητικά μπορεί να επαναπατριστεί, αποτρέπεται απο αυτή την κατάσταση (είμαι σε θέση να το γνωρίζω αυτό). Τα λόγια και οι νόμοι δεν ειναι αρκετά για να σώσουν αυτήν την κατάσταση. Οι πράξεις και η πολιτική βούληση μετράν. Πρόκειται η Γενική Γραμματεία να κάνει τώρα κάτι για να προλάβει την κατάστασή;
Γ. Θηραίος ΙΤΕ
Εξειδικευμένος Επιστήμονας δε σημαίνει υποχρεωτικά κάτοχος Διδακτορικού τίτλου.
Αποσιωπούν οι εκλεκτοί σας προσκεκλημένοι τον τρόπο που αποκτούνται οι διδακτορικοί τίτλοι κατά την πλειοψηφία τους στην Ελλάδα.
Καλός Ερευνητής και καλός Δάσκαλος δεν είναι εύκολα συμβατές δραστηριότητες μεταξύ τους. Μάλλον σπάνια συμβαίνει.
Η προετοιμασία για σωστή διδασκαλία ενός συνόλου θεμάτων για ένα προπτυχιακό μάθημα απέχει πολύ από την εμβάθυνση σε ένα εξειδικευμένο θέμα και μάλιστα το ένα εμποδίζει το άλλο.
Προβλέπει κάτι το νέο αυτό νομοσχέδιο για την έρευνα στα Τ.Ε.Ι.? Θα μπορούν για παράδειγμα να έχουν υποψήφιους διδάκτορες ή ανεξαρτητα μεταπτυχιακά προγράμματα? Η μήπως αυτό έιναι θέμα άλλου νόμου που ΘΑ κατατεθεί στο μέλλον?
Είμαι Υποψήφιος Διδάκτορας που χρημοτοδοτείται από το ΠΕΝΕΔ 2003. Γιατί πρέπει να πληρώνω εγώ τα έξοδα για τα ταξίδια σε διεθνή συνέδρια στα οποία διαφημίζω την Ελλάδα?
Ευχαριστώ και συγχαρητήρια για την εκπομπή σας.
Αλήθεια τι έρευνα μπορεί να υπάρχει όταν το υπουργείο κόβει την χρηματοδότηση στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η πρόσβαση σε πολύτιμες πηγές πληροφόρησης, όπως heal-link, σε φοιτητές όσο και ερευνητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
Θα ήθελα να ρωτηθούν οι εκλεκτοί καλεσμένοι σας να μας πουν τη γνώμη τους για ένα 20-ετές μορατόριουμ που θα υπογράψουν τα πολιτικά κόμματα όσον αφορά τα θέματα της παιδείας στη βάση ενός κοινά αποδεκτού προγράμματος. Κατά την γνώμη μου αν δεν υπάρξει αυτό το μορατόριουμ μεταξύ των πολιτικών κομμάτων, δεν υπάρχει περίπτωση να λυθούν τα προβλήματα της παιδείας.
Ευχαριστώ.
Γ. Πένταρης
τι θα απαντουσαν οι συνομιλητές σας σε ένα νεο ερευνητη,διδακτορα Φυσικής,σε δυναμικό επιστημονικό αντικείμενο(φωτονική) με σημαντικό αριθμό δημοσιευμάτων και αναφορών(αρκετα πάνω από το μέσο όρο που αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της εκπομπής),στην εξής απλή ερώτηση:ποιες είναι οι δυνατότητες απασχόλησης αυτή τη στιγμή στην ελλάδα του παραπανω ερευνητή που θα του εξασφάλιζαν ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης?Υπάρχει η δυνατότητα να αξιοποιήσει τα πιο παραγωγικά ερευνητικά χρονια του προσφέροντας στην επιστήμη και τη χώρα του?Μήπως η φυγή στο εξωτερικό αποτελεί μονόδρομο?
Μπορούν οι ομιλούντες να βεβαιώσουν ότι η κατανομή των ερευνητικών πόρων-εστω λιγοστών-γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια?
Το κράτος θα πρέπει να αφιερώσει τουλάχιστον το 1% του ΑΕΠ στην έρευνα, η οποία θα πρέπει να αποδεσμευτεί από την χρηματοδότηση από τις επιχειρήσεις (κατά τα 2/3). Η χρηματοδότηση από τις επιχειρήσεις το μόνο που θα καταφέρει είναι να περιορίσει δραστικά την ελευθερία σκέψης και λόγου. Επίσης θα ελαχιστοποιήσει την πρόοδο της έρευνας σε τομείς μη εμπορικούς. Π.χ. ίαση ασθενειών που αφορούν μικρό ποσοστό ανθρώπων, π.χ. ανάπτυξη φαρμάκων που δεν θα αποσβεστεί το κόστος έρευνας και ανάπτυξης σύντομα. Επίσης θα περιορίσει την δημιουργικότητα και την μοναδικότητα των ιδεών και των προσπαθειών των ερευνητών, ανεξάρτητα από το άν εργάζονται ως άτομα, ή ως ομάδες (με συνεργασία).
Γεια σας και συγχαρητήρια για την εκπομπή σας. ‘Ωντας χρόνια στο χώρο της έρευνας και δη στο εξωτερικό, θα ήθελα να ρωτήσω τους καλεσμένους σας πώς εξηγούν το γεγονός ότι πολυάριθμοι ‘Ελληνες επιστήμονες και ερευνητές διαπρέπουν και είναι πρωτοπόροι στο εξωτερικό σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης που ανέφερε ο κ. Τσουκαλάς σε διάφορους κλάδους, ενώ όπως αναφέρθηκε στην Ελλάδα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά; Είναι μόνο οικονομικό το πρόβλημα; Νομίζετε ότι δίνουμε κίνητρα σε αυτούς τους επιστήμονες να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να προσφέρουν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και ποια είναι αυτά;
Οι εγκρίσεις ερευνητικών προγραμμάτων για χρηματοδότηση εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις γνωριμίες που έχει ένας πανεπιστημιακός ερευνητής μέσα στην ΓΓΕΤ ή στην επιτροπή έγκρισης των ΠΕΝΕΔ.
Μιλάμε για την παιδεία, την έρευνα και την τεχνολογία, ωστόσο οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες που υπήρξαν ανέκαθεν αρωγός των τριών παραπάνω δεν αναφέρονται σε τέτοιες συζητήσεις . Δείτε λοιπόν τις υπηρεσίες που παρέχουν οι Ελληνικές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες και οι οποίες δυστυχώς θα σταματήσουν να υπάρχουν μια και το σχετικό υπουργείο αποφάσισε πως για την υλοποίηση των προγραμμάτων "Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση" και "Ψηφιακή σύγκλιση" οι υπηρεσίες των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών δε χρειάζεται να χρηματοδοτούνται πλέον... Η ανακοίνωση που ακολουθεί προβάλλεται από όλους τους ιστότοπους των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της χώρας.
Η χρηματοδότηση των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών δεν περιλαμβάνεται στην Αναπτυξιακή Στρατηγική για την περίοδο 2007-2013 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση» του ΥΠΕΠΘ, ούτε στη «Ψηφιακή Σύγκλιση» του ΥΠΠΟ.
Με την ένταξή τους στα ΕΠΕΑΕΚ τη δεκαετία 1996-2006, οι βιβλιοθήκες υλοποίησαν τις ακόλουθες δράσεις, σε εθνικό επίπεδο:
1. Συλλογικός κατάλογος των ελληνικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών
2. Πρόσβαση σε 13.500 ηλεκτρονικά επιστημονικά περιοδικά για το σύνολο των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας
3. Μονάδα Ολικής Ποιότητας
4. Ζέφυρο (πύλη πρόσβασης για τον εντοπισμό υλικού στους καταλόγους των βιβλιοθηκών)
Σε επίπεδο ιδρύματος, οι βιβλιοθήκες:
* Στελεχώθηκαν με εξειδικευμένο προσωπικό
* Εμπλούτισαν και ανέπτυξαν τις συλλογές τους
* Οργάνωσαν και προσφέρουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για τη στήριξη της εκπαίδευσης, τοπικά και από απόσταση
Η περαιτέρω ενίσχυση των βιβλιοθηκών κρίνεται απαραίτητη για να μην καταργηθούν και απαξιωθούν οι υπηρεσίες που έχουν αναπτυχθεί ώστε να συνεχίσουν να στηρίζουν το διδακτικό, εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.
Η ΜΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ:
* Αδυναμία των βιβλιοθηκών να στηρίξουν το πολύπλευρο έργο που παράγεται στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και ιδιαίτερα τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τη δια βίου μάθηση και την έρευνα.
* Δυσκολία των ιδρυμάτων να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αξιολόγησης
* Αδυναμία ίδρυσης των ιδρυματικών καταθετηρίων (institutional repositories, προαπαιτούμενο για χρηματοδότηση από το European Research Council)
* Μείωση του ωραρίου λειτουργίας των βιβλιοθηκών
Η ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ
Η ολομέλεια της Διοικούσας Επιτροπής του
Συνδέσμου των Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών
(HEAL-Link, http://www.heal-link.gr)
Αγαπητέ κύριε Σαββίδη αυτή είναι η Αλήθεια για την έρευνα στην Ελλάδα
Από το 2002 έχώ κάνει αυτά που θα διαβάσετε ποίο κάτω, το 2006 κατέθεσα τις 5 ευρεσιτεχνίες, η απόφαση μου πλέον είναι να μην ξανά καταθέσω καμία άλλη.
1./ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΗΛΙΑΚΟΣ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑΣ ΖΕΣΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
Ο Ο.Σ.Π.Η.Ε καλύπτεται από το Ελληνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 1005245 με ημερομηνία λήξεως της, 10 Ιανουαρίου 2026.
2./ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΣΥΡΙΓΓΑ
Η Ρυθμιζόμενη σύριγγα καλύπτεται από το Ελληνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 1005370 με ημερομηνία λήξεως της, 10 Ιανουαρίου 2026.
3./ Κουνουποβελόνα
Η κουνουποβελόνα καλύπτεται από το Ελληνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 1005374 με ημερομηνία λήξεως , 10 Ιανουαρίου 2026.
4./ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΠΟΛΥΜΑΓΙΟ
Το γυναικείο πολυμαγιό καλύπτεται από το Ελληνικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 1005706 με ημερομηνία λήξεως, 20 Ιουνίου 2026.
5./ Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχειρίσεως Ασφαλιστικών Ταμείων
Το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. εξαλείφει το σύνολο των παραλόγων σημερινών εξόδων των ασφαλιστικών ταμείων που προέρχονται από πολυφαρμακία, μονοφαρμακευτική συνταγογράφηση , άχρηστη συνταγογράφηση κλπ. και περικόπτει δραστικά πληθώρα αχρήστων εξετάσεων και επεμβάσεων σε διαγνωστικά Κέντρα και Νοσοκομεία.
Το Ο.Σ.Δ.Α.Τ. καλύπτεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αρχής γενομένης από, 23 Ιανουαρίου 2004.
6./ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το Ο.Σ.Ο.Δ. είναι μία Μελέτη που σκοπός της είναι, αλλάζοντας πλήρως τον σημερινό τρόπο διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφ’ ενός μεν να αναπτύξει την πνευματική ευφυΐα και την διορατικότητα των μαθητών – σπουδαστών και αφ’ ετέρου να διδάξει και να προβάλει έναν διαφορετικό τρόπο σκέψεως και συνδυασμού καταστάσεων.
Το Ο.Σ.Ο.Δ. καλύπτεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αρχής γενομένης από, 17 Μαΐου 2004.
7./ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
Η Αυτόματη και Οικολογική κτηνοτροφική μονάδα ΔΕΝ καλύπτεται μέχρι σήμερα ούτε από βιομηχανική ούτε από πνευματική ιδιοκτησία.
8./ Multi Kiosk
Ο Βασικός λόγος κατασκευής του είναι ότι μέχρι σήμερα τα info kiosk δεν είναι ιδιαίτερα αποδεκτά από τον ιδιωτικό τομέα, λόγω του ότι δεν αποφέρουν κέρδη, με το multi kiosk ο Ιδιωτικός τομέας πλέον έχει την δυνατότητα, και υπηρεσίες να προσφέρει και κέρδη να αποκομίζει.
9./ Διαχείριση εκτάκτων περιστατικών από φυσικές και τεχνικές καταστροφές του δασικού περιβάλλοντος.
Η Διαχείριση εκτάκτων περιστατικών από φυσικές και τεχνικές καταστροφές του δασικού περιβάλλοντος είναι ένα ολοκληρωμένο οικολογικό και αποκεντρωμένο σύστημα γρήγορης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης καταστροφών δασικού περιβάλλοντος.
10./ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – “ΑΝΤΙ ΒΑΡΥΤΗΤΑ“ – “ΥΠΕΡ ΒΑΡΥΤΗΤΑ“ - “ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΔΙΟ“
Η Εφεύρεση παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας «αντί βαρύτητα», «υπέρ βαρύτητα», «ενοποιημένο πεδίο» έχει κατατεθεί στον Ελληνικό Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας για λήψη διπλώματος ευρεσιτεχνίας, από τις 9 Ιουνίου 2006, Ο Ο.Β.Ι. λόγω του ότι δεν μπορούσε να διαχειριστεί την εφεύρεση έστειλε την ευρεσιτεχνία στο Ευρωπαϊκό γραφείο ευρεσιτεχνιών καθώς επίσης και στο Διεθνές γραφείο ευρεσιτεχνιών (P.C.T) για αξιολόγηση.
11./ Απαραβίαστη Κρυπτογράφηση
Απαραβίαστο σύστημα κρυπτογράφησης όχι μόνο σήμερα άλλα και σε οποιαδήποτε μελλοντική χρονική στιγμή, ημερήσια ή ανά λεπτό ή ανά δευτερόλεπτο αλλαγή κρυπτογράφησης, στιγμιαία αλλαγή "πανικού" κρυπτογράφησης, όλες οι αλλαγές γίνονται είτε με την παρεμβολή χρήστη είτε αυτόματα, καλύπτει όχι μόνο γραπτή κρυπτογράφηση δηλαδή επιστολές, e-mails, fax κλπ. αλλά και φωνητική κρυπτογράφηση για απαραβίαστη τηλεφωνική ενσύρματη ή ασύρματη χρήση.
12./ Άλλες Μελέτες, Τηλεοπτικά παιχνίδια – εκπομπές, διαχείριση απορριμμάτων.
Εκτός των πιο πάνω περιγραφομένων υπάρχουν και οι Μελέτες:
1./ Δημόσια Διακυβέρνηση (που δίνει λύσεις στο σημερινό χάος της Δημόσιας Διακυβέρνησης).
2./ Ελληνικό όνειρο (που προτείνει τρόπος για την ανάπτυξη ενός Κράτους ή μιας επιχειρήσεως μέσα στην σημερινή ολιγαρχική παγκοσμιοποίηση που ζούμε).
3./ Νέα Ελληνική Δημοκρατία (που σκιαγραφεί πως θα έπρεπε να είναι και να λειτουργεί μία Δημοκρατία σήμερα).
Επίσης υπάρχουν και τέσσερα πρωτότυπα τηλεοπτικά παιχνίδια–εκπομπές–show:
1./ Τηλεοπτικό παιχνίδι διαφημιστικών και λοιπών spots.
2./ Τηλεοπτικό παιχνίδι γνώσεων και παρατηρητικότητας.
3./ Εκπομπή επιλογής λύσεων (Solution talk show).
4./ Τηλεοπτικό παιχνίδι – show «Βραβεία Ρόμπας».
Οτιδήποτε και αν έκανα από το 2004 μέχρι σήμερα, όποιες πόρτες Κρατικές ή Τραπεζικές και αν χτύπησα για υλοποίηση των πιο πάνω ήταν πάντα κλειστές.
Ο Μοναδικός τρόπος που μετά από αρκετά χρόνια έμαθα, είναι να συνεργαστώ με κάποιο ή κάποια Πανεπιστήμια, να πάρουν αυτά το 80% με 90% της χρηματοδότησης και εγώ με τα ψίχουλα του 10% να προσπαθήσω να υλοποιήσω τις έρευνες μου ή τις εφευρέσεις μου.
Κύριε Σαββίδη αν δεν αλλάξει πλήρως το Τραπεζικό, το Πανεπιστημιακό και Κρατικό κατεστημένο η Ελλάδα ποτέ δεν πρόκειται να αποκτήσει σοβαρή έρευνα, πόσο δε μάλλον και βιομηχανία που να παράγει τα προϊόντα της έρευνας.
Παρακαλώ να μου συγχωρέσετε το επιθετικό ύφος μου αλλά μετά από τόσα χρόνια έχω πράγματι αγανακτήσει.
Η Παιδεία χρειάζεται την Ερευνα και η Ερευνα την Παιδεία, κατά τον κ. Κυπαρισσίδη.
Εννοεί ότι οι … δήθεν Ερευνητές-Καθηγητές χρειάζονται τη δωρεάν ή περίπου δωρεάν παροχή εργασίας από νέους φερέλπιδες και ικανούς προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, αλλά και «οσφυοκάμπτες» (!), για να εξελίσσονται οι ίδιοι σε ανώτερες βαθμίδες ή για να εισπράττουν τις διατιθέμενες πιστώσεις για «έρευνα»;
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να ρωτήσω και εγώ σαν υποψήφιος διδάκτορας: πως θα απορροφηθούν από την αγορά εργασίας ο τόσος μεγάλος αριθμός καταρτισμένων επιστημόνων, την στιγμή που μετά λύπης μου διαπιστώνω ότι η ελληνική βιομηχανία απορρίπτει τους έχοντες διδακτορικό τίτλο σαν overqualified. Επιπρόσθετα, η κατανομή το ελάχιστων αυτών ερευνητικών πόρων γίνεται αξιοκρατικά;
Νομίζω ότι όσα διαδραματίζονται αυτό τον καιρό στον τομέα αυτό είναι άλλη μια σπασμωδική κίνηση δήθεν ανάπτυξης.
1. Σε ποιούς τομείς έρευνας μπορεί να είναι ανταγωνιστική η Ελλάδα;
2. Έρευνα χωρίς υποδομή πώς και πότε θα γίνει;
3. Όπως σωστά είπατε, η έρευνα είναι σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο θέμα αριστοκρατίας (την οποία η ελληνική κοινωνία δεν αποδέχεται) αλλά και περιρέουσας ατμόσφαιρας (που δεν υπάρχει).
4. Από τη Γερμανία όπου ζω και ερευνώ μπορώ να σας πω ότι η βιομηχανία δεν χρηματοδοτεί μόνο έρευνα που την ενδιαφέρει αλλά και άλλες επιστήμες (π.χ. η Volkswagen χρηματοδοτεί κυρίως την περιγραφή γλωσσών υπό εξαφάνιση) μέσω ιδρυμάτων που ιδρύουν. Εφόσον στην Ελλάδα υπάρχει η νοοτροπία της εισαγωγής των πάντων και όχι της δημιουργίας, δεν βλέπω πως ακριβώς θα ενδιαφερθεί η βιομηχανία να συμμετάσχει στην έρευνα.
5. Καλές είναι οι θεσμικές αλλαγές, αλλά χωρίς αλλαγή νοοτροπίας σε πολλά επίπεδα δεν νομίζω ότι μπορούμε να αποκτήσουμε αξιόλογη έρευνα.
Συγχαρητήρια για την εκπομπή σας!
Ποία θα είναι και πως θα γίνεται η εποπτεία και ο έλεγχος της έρευνας των ανθρώπων που την κάνουν(φοιτητών,μεταπτυχιακών κλπ)?Θα υπάρχει αυτός ή οι άνθρωποι αυτοί θα έχουν ήδη μετατραπεί σε υπαλλήλους που διεκπεραιώνουν διαδικασίες πριν καλά καλά βγουν από το πανεπιστήμιο?
Εκτός από την Αναθεώρηση του Συντάγματος, τις τελευταίες ημέρες το θέμα της μεταρρύθμισης στην παιδεία και της αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος έχει μπει δυναμικά - μερικές φορές πολύ περισσότερο από όσο θα έπρεπε - στον δημόσιο διάλογο. Δεν μπορούμε να συζητήσουμε ολοκληρωμένα το θέμα, αφήνοντας έξω το ζήτημα της πανεπιστημιακής έρευνας και της διασύνδεσής της με την παραγωγή. Καλούμαστε βέβαια να συζητήσουμε κάτι το οποίο σε άλλες χώρες με διαμορφωμένη ερευνητική πολιτική είναι μια από τις κεντρικές δραστηριότητες των πανεπιστημίων και τα αποτελέσματά της συμβάλλουν στην ανάπτυξη καινοτόμων οικονομικών δραστηριοτήτων. Εκεί οι διαδικασίες μετασχηματισμού των προϊόντων της έρευνας σε επιχειρηματική δράση διέπονται από σαφείς κανόνες και φέρνουν απτά αποτελέσματα προς όφελος τελικά της κοινωνίας και των πολιτών.
Η χώρα μας είναι σήμερα ουραγός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις κρατικές επενδύσεις στην έρευνα και την τεχνολογία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2004 δαπανήσαμε μόλις το 0,58% του ΑΕΠ σε κρατικές επενδύσεις για την έρευνα ενώ οι ιδιωτικές δαπάνες έφτασαν μόλις το 1,7% . Τα ποσοστά είναι εξαιρετικά χαμηλά, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς ότι χώρες με ανάλογο πληθυσμό όπως η Σουηδία, η Πορτογαλία και η Τσεχία δαπανούν υπερδιπλάσια χρήματα για την πανεπιστημιακή έρευνα. Το ζητούμενο στην Ελλάδα είναι να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τις σχετικές με το θέμα προκαταλήψεις και να αξιοποιηθεί το ερευνητικό μας κεφάλαιο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Είμαστε πρώτοι στο να «εξάγουμε» φοιτητές – ερευνητές σε άλλες χώρες και τελευταίοι στο να τους προσφέρουμε τις ιδανικές συνθήκες να φέρουν τα ίδια (ή και καλύτερα) αποτελέσματα στην ίδια τους την πατρίδα. Αυτή η πραγματικότητα έχει δημιουργήσει και ένα παράδοξο μοναδικό ίσως στα παγκόσμια δεδομένα: η χώρα μας δεν φημίζεται τόσο για την ερευνητική της παραγωγή αλλά οι έλληνες επιστήμονες που «εξάγει» στο εξωτερικό είναι φημισμένοι και διαπρέπουν.
Ανερχόμενες οικονομίες του σύγχρονου κόσμου, όπως η Κίνα και η Ινδία, έχουν καταφέρει να αναπτύξουν την τεχνογνωσία και τα προϊόντα των επιχειρήσεών τους μέσα από την πρακτική εφαρμογή των ανακαλύψεων και των ευρεσιτεχνιών που βγαίνουν από τα πανεπιστημιακά τους εργαστήρια. Κανένας φυσικά δεν λέει να γίνουμε Κίνα ή Ινδία. Μπορούμε όμως, αντί να προσπαθούμε να εφεύρουμε τον τροχό, να υιοθετήσουμε μερικά επιτυχημένα παραδείγματα από άλλες πρωτοπόρες χώρες. Τρεις είναι οι βασικοί άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθούμε:
1. Η κοινωνία μας πρέπει, κατ’ αρχήν, να ξεφύγει από την προκατάληψη ότι η πανεπιστημιακή έρευνα είναι ασυμβίβαστη με την υγιή επιχειρηματική δράση. Η επενδυτική αξιοποίηση των προϊόντων της έρευνας δεν είναι αμάρτημα. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι έλληνες επιστήμονες των ερευνητικών κέντρων δεν είναι απλά κάποιοι ρομαντικοί θεωρητικοί που είναι αποκομμένοι από την πραγματικότητα. Μπορούν να κάνουν περισσότερα αρκεί να τους δοθεί το κατάλληλο κίνητρο.
2. Είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι δαπάνες για την πανεπιστημιακή έρευνα, όχι μόνο οι κρατικές αλλά και οι ιδιωτικές. Τα κρατικά ανώτατα ιδρύματα είναι σήμερα η ναυαρχίδα της έρευνας και πρέπει να ενισχυθούν. Από την άλλη πλευρά, η ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και η διασύνδεσή τους με επιχειρήσεις θα βοηθήσει τα μέγιστα στην δημιουργία ενός υγιούς ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στην έρευνα.
3. Πρέπει, τέλος, να απεγκλωβίσουμε την έρευνα από τα νοσηρά φαινόμενα που χαρακτηρίζουν εδώ και χρόνια τους δημόσιους φορείς, όπως την αναξιοκρατία, τη χαμηλή παραγωγικότητα και την έλλειψη στρατηγικού σχεδίου. Ειδικά όσον αφορά το τελευταίο, είναι ανάγκη να ακολουθήσουμε ένα νέο μοντέλο ερευνητικής πολιτικής με ξεκάθαρο στρατηγικό στόχο. Πρέπει πλέον να εστιάσουμε σε συγκεκριμένους ερευνητικούς κλάδους, χωρίς να σπαταλάμε άκριτα πόρους και ανθρώπινο κεφάλαιο σε ερευνητικά αντικείμενα που δεν είναι ανταγωνιστικά και εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να αναδείξουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.
Η Ελλάδα οφείλει να αναμορφώσει την οικονομία της και να περάσει από τους παραδοσιακούς πυλώνες ανάπτυξης, σε αυτούς της καινοτομίας, των υπηρεσιών και της γνώσης. Η σημερινή συζήτηση που οργανώνει το Γραφείο Διαμεσολάβησης του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι ένα θετικό βήμα που συμβάλλει προς την κατεύθυνση της κατανόησης των σχέσεων και των ωφελειών που συνδέονται με τις διαδικασίες προαγωγής της πανεπιστημιακής έρευνας και της καινοτομίας.
Απόσπασμα από παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ημερίδα του γραφείου Διαμεσολάβησης Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα
¨Η Πανεπιστημιακή καινοτομία στον κόσμο των επιχειρήσεων¨
Γιατί δεν έγινε υπουργείο έρευνας? Δεν θα ήταν αποτελεσματικότερο από την «συν-διοίκηση» δύο υπουργείων.
Ο νόμος για την έρευνα να «λέγεται» ότι δεν θα εφαρμοστεί στο ΕΣΠΑ; Γιατί όχι;
Για το μέγεθος της Ελλάδος, θα περίμενα να κάνουμε τα πράγματα απλά.
Πρόταση : να δοθούν σε όλους όσους το επιθυμούν («ερευνητές») και έχουν οργανική θέση σε κάποιο ΑΕΙ ή Ερευνητικό κέντρο, από 50 χιλιάδες ευρώ ετησίως για 3 χρόνια για να κάνουν έρευνα και να τα ξοδεύουν όπως αυτοί κρίνουν σκόπιμα.. Μετά τα τρία χρόνια να αξιολογηθούν με την απλή ερώτηση: Δημοσίευση στο Nature ή Science ή άλλο περιοδικό με μεγάλο impact factor; Κάποια διεθνή διάκριση; Πατέντες; Εάν ΝΑΙ συνεχίζεται η χρηματοδότηση για άλλα τρία χρόνια. Εάν όχι, δώστε 2 χρόνια probation και μετά τέρμα η χρηματοδότηση από τον κρατικό κορβανά για το ερευνητή αυτό!
Γεια σας. Θαθελα να ρωτήσω τη γίνετε με αυτούς πουν έχουν από μόνη τους
Σχεδιάσει και κατασκευάσει μια ευρεσιτεχνία έχουν σπαταλήσει χρόνο και χρήμα σε κάτι που πραγματικά πίστευαν ότι αξίζει και δεν υπάρχει κάποιος να τους βοηθήσει να το προχωρήσουν.
Π.χ Εγώ 4 χρόνια ερευνά και ανάπτυξη 1 Δ.Ε και ένα σύστημα που εξοικονομεί βάση δικών μου μελετών και μετρήσεων έως και 35% πετρέλαιο στην θέρμανση .
4 χρόνια τώρα το προχωράω ερευνητικά μόνος μου το κατασκεύασα και το δοκίμαζα αλλά κανείς δεν βρέθηκε να βοηθήσει ή εγώ δεν βρήκα το κατάλληλο γραφείο (μαλλον ανύπαρκτο ) που να μου πει : Ξέρεις φίλε αυτό μπορεί να αξίζει έλα εδώ να βρούμε κάποιον να το δοκιμάσουμε να φτιάξουμε να το κατασκευάσουμε.
(Για Δ.Ε στον ΟΒΙ χρειάζεσαι λεφτά ) Για Γραφείο (Ευρεσιτεχνιών Λεφτά ) δεν νομίζω ότι ένας απλός πολίτης έχει λεφτά να πετάει από και εκεί . Μόνο μερικοί έξυπνοι βρέθηκαν κατά μια περιοδεία μου στην Αθήνα που κοίταξαν μόνο να μου κλέψουν την ιδέα.
Έχω κάτι στην ουσία που θα βοηθούσε κάθε νοικοκυριό στην Ελλάδα αλλά δεν βρίσκω κανένα να μου πει έλα έστω να το δοκιμάσουμε !!!!!
Ευχαριστώ
anlouren@gmail.com
Κε Σαββίδη θα ήθελα να ρωτήσετε τους κυρίους στην παρέα σας αν έχουν κάνει και αυτοί (και όχι μόνο αυτοί αλλά και υπόλοιποι συνάδελφοί τους) την αυτοκριτική τους και τελικά δεν αποτελούν την λύση στο πρόβλημα αλλά μέρος του προβλήματος. Μήπως μας έχει φάει η έπαρση και η μεγαλοστομία? Τα παχιά λόγια και οι διαπιστώσεις δεν φτάνουν. Εδώ που φτάσαμε όλα σχεδόν θέλουν αναμόρφωση και μετασχηματισμό εκ θεμελίων με πρώτο το ΔΕΠ και τις νοοτροπίες του όπως πχ να είναι άφαντοι από τις αίθοσες διδασκαλίας και τα εργαστήρια ή να έχουν να πάρουν email κάμποσο καιρό.
Έχοντας ζήσει τα ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα 14 χρόνια (7 στο έρευνας στο πανεπιστήμιο και 7 στην βιομηχανία) το βασικό πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η έλλειψη αξιοκρατίας/αξιολόγησης και ο αποκλεισμός των ερευνητών απασχολούμενων σε καινοτόμες επιχειρήσεις από την αριστεία και την γνώση μετά τις σπουδές. Η μαγική λέξη στην σύγχρονη εφαρμοσμένη έρευνα είναι «προσαρμοστικότητα» και εύκολη πρόσβαση στην γνώση. Η κακή αξιολόγηση ενός διδακτορικού δεν έχει συνέπειες, η εμπορική αποτυχία της καινοτομίας οδηγεί στο κλείσιμο και σε απώλεια θέσεων εργασίας.
Πολλές επιχειρήσεις θα πλήρωναν γι αυτήν την γνώση, η οποία εν Ελλάδι είναι «αποκλειστικό» προνόμιο των καθηγητών και της νέας κλειστής ομάδας «διδακτόρων-ερευνητών», οι οποίοι συνήθως επιχειρούν ανταγωνιστικά με τις επιχειρήσεις.
Όσον αφορά τους διδάκτορες, οι καινοτόμες επιχειρήσεις δεν τους απορρίπτουν ως overqualified, αλλά ως λανθασμένα καταρτισμένους, «κουρασμένους» και άνευ διάθεσης για εργασία και παραγωγή γνώσης πέραν της κάθετης και συνήθως «φιλοσοφικής» ειδίκευσής τους.
Το ελληνικό πανεπιστήμιο «κουράζει».
καλησπέρα σε όλους. Είμαι επίκουρος καθηγητής σε έναν καίριο και σημαντικό τομέα της σύγχρονης επιστήμης, την νανοτεχνολογία. Είμαστε πολλοί οι νέοι επιστήμονες στον χώρο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Όμως στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία δυνατότητα με τον ιδιωτικό τομέα απλούστατα γιατ΄είναι πολύ πίσω σε θέματα R&D. Μια προσπάθεια που γίνεται από εταιρίες υψηλής τεχνολογίας στο Μαρούσι (ο κ. Τσουκαλάς το γνωρίζει πολύ καλά) είναι σε σωστό δρόμο, αλλά χρειάζεται ακόμη πολύ ενημέρωση προς τους Έλληνες επιχειρηματίες. Έχοντας μικρή εμπειρία΄από την Silicon Valley, καλό θα ήταν η πολιτεία να δει τρόπους ευέλικτης χρηματοδότησης νέων ερευνητών μέσω κεφαλαίων ρίσκου. Κάτι άλλο σημαντικό. Πρέπει εμείς οι πανεπιστημιακοί να ενημερώσουμε την κοινωνία, όλα τα στρώματά της, ότι το πανεπιστήμιο δεν είναι σχολείο, είναι ΚΑΙ σχολείο, είναι ΚΑΙ επιστημονικός χώρος, είναι ΚΑΙ περιβάλλον προόδου της κοινωνίας όπως σωστά το έθεσε ο κ. Τσουκαλάς στην αρχή της εκπομπής. Και .. ένα παράπονο, σε μια τέτοια συζήτηση, καλό θα ήταν να είχατε και μερικούς από εμάς, τους νεώτερους, που θα διαδεχθούμε τους παρόντες και θα κληθούμε να υλοποιήσουμε πολλά από όσα ακούστηκαν απόψε. Και πάλι συγχαρητήρια για την εκμπομπή σας.
Απολυτα δίκιο έχει ο κ.Τσουκαλάς. Να φύγει η έρευνα από το κλασσικό πανεπιστήμιο. Θα γλιτώσουν οι φορολογούμενοι τα λεφτά που κλέβουν μερικοί πανεπιστημιακοί με δικαιολογία την έρευνα,
Είναι μάλλον ενδεικτικό από την διακριτική αλλαγή της σειράς των λέξεων στον τίτλο, των προθέσεων των συνομιλητών. Πρώτα έρευνα, μετά τεχνολογία, τελευταία (και καταϊδρωμένη) η παιδεία.
Ποιά είναι η άποψη των Κων καθηγητών (την αντίδραση των οποίων βεβαίως και κατανοούμε για την δικαιολογημένη επαγγελματική και συντεχνιακή τους αγωνία όταν καταστρέφονται οι εγκαταστάσεις τους και προπιλακίζονται οι ίδιοι) για την ΣΧΕΣΗ της Έρευνας/Τεχνολογίας με την ΠΑΙΔΕΙΑ;
Εαν δεν προβληματιστούμε πάνω σε αυτό δεν νομίζω πως θα αλλάξει κάτι στα Πανεπιστήμια.
Τι σχέση έχει η μοριακή βιολογία, η πληροφορική, η επιστήμη της ατμόσφαιρας, η νανοτεχνολογία, τι σχέση έχει με την ΠΑΙΔΕΙΑ του απλού ανθρώπου;
Με τις υπαρξιακές του αγωνίες; Με την ωριμότητά του;
Το μόνο που καταφέρνει η ΩΜΗ Τεχνολογία (χωρίς να προηγείται δηλαδή η Παιδεία) είναι να παρέχει ΠΑΙΓΝΙΔΙΑ και ΨΕΥΤΟ-ανέσεις στον κόσμο. Μετατρέπονται έτσι οι "μάζες", όλοι εμείς σε άβουλους ΧΡΗΣΤΕΣ των προϊόντων/ ευκολιών της τεχνολογίας.
Πως απαντούν οι εκπρόσωποι της επιστημονικής κοινότητας στο γεγονός ότι η τεχνολογική έρευνα και τα τεχνολογικά προϊόντα χρησιμοποιούνται εις βάρος των ανθρώπων και των άλλων μορφών ζωής; Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα, απο το DDT, τα CFCs, τις χρωστικές και άλλες τεχνητές ουσίες, στα σύγχρονα και υπεραυτόματα σφαγεία ζώων, στα μεταλαγμάνα μέχρι τις πυρηνκές βόμβες!
Τι σχέση έχουν όλα αυτά τα Παιγνίδια, τα μέσα ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ και ενίσχυσης του ΑΤΟΜΙΚΟΥ Ψευτο-ΕΓΩ με την ΠΑΙΔΕΙΑ; το παίδεμα σώματος και πνεύματος για την ΑΝΑΤΑΣΗ του ανθρώπου;
Εαν οι εκπρόσωποι δεν συλογιστούν αυτήν την διάσταση, ίσως να μην καταφέρουν ποτέ να κατανοήσουν γιατί κάποιοι νέοι, απλοί άνθρωποι δεν τους βλέπουν παρά μόνο ως εκπροσώπους μιας ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΛΙΤ που υποβαθμίζει την ΠΑΙΔΕΙΑ αντί να την παράγει !!!
Ξεχνάει ο κ. Ζερεφός ότι υπάρχει πρύτανης Ελληνικού Πανεπιστημίου στη φυλακή για κατάχρηση; Για ποιά "κατάντια" του Πανεπιστημίου μιλάει; Ποιός πρύτανης θα εμπνεύσει σεβασμό στους φοιτητές; Για να μην παραξηγηθώ:φυσικά και δεν συμφωνώ με τον ξυλοδαρμό του πρύτανη.
Στο Σύνταγμα προβλέπεται ο Σκοπός της Παιδείας.Με εμπειρική έρευνα που κάναμε παρατηρήσαμε ότι περίπου το 90% των εκπαιδευτικών δεν τον γνωρίζει, το 50% δεν μπορεί να τον μάθει και το 30% δε συμφωνεί με αυτόν. Προτείνουμε, λοιπόν, να πραγματοποιηθεί μια επιστημονική έρευνα για να αποδείξει του λόγου το αληθές.
Ευχαριστούμε.
Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ κατέθεσε στα πλαίσια του προγράμματος ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΙΙ, ως πρόταση ερευνητικού προγράμματος το … περιεχόμενο του διδακτορικού που είχε εκπονήσει πριν 10 χρόνια!
Η πρόταση εγκρίθηκε και χρηματοδοτήθηκε με 70.000 ευρώ και το αποτέλεσμα της «έρευνας» ήταν να δημοσιευθούν τμήματα του προ 10ετίας εκπονηθέντος διδακτορικού σε ενδοπανεπιστημιακά περιοδικά χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, όπου οι αναφερόμενοι στα «ερευνητικά» άρθρα, είχαν αναπτύξει κοινωνικές σχέσεις αλληλο-υποστήριξης.
Με βάση αυτό το «ερευνητικό» πρόγραμμα ο Αναπληρωτής Καθηγητής, πέρα από τις άλλες … απάτες, εξελίχθηκε στη βαθμίδα του Καθηγητή!!!
Αυτή την έρευνα θέλουν να αναπτύξουν οι συμμετέχοντες στη συζήτηση;
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΛΕΣΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΟ ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ (ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ) ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ (ΠΧ. ANATOLIA, DEREE).
ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ (ΔΥΣΤΥΧΩΣ) ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΟΣΟ ΤΟ ANATOLIA ΕΧΕΙ ΑΞΙΟΛΟΓΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΟ DEREE ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ (ΠΧ. DEBATE TOURNAMENTS)
TETOIA ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΜΙΣΤΗΜΙΑ/ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ.
ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΘΑ ΣΑΣ ΠΕΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ.
Συγχαρητήρια στην ΕΤ3 για την συζήτηση, αλλά επίσης, μου φαίνεται πως το θέμα της παιδείας και της έρευνας είναι τόσο καίριο που θα έπρεπε να αποτελέσει θέμα τακτικών διακαναλικών συνδέσεων και ενδελεχούς διαπραγμάτευσης με διαδραστική συμμετοχή κοινού/σπουδαστών και μπλόγκερ. Μιλώ για μια πρωτοφανή δημόσια συζήτηση/ public debate που να δώσει σε όλους το έναυσμα για σκέψη, συμμετοχή, ανάληψη ευθύνης. Δεν πάει άλλο κύριοι! Η Ελληνική κοινωνία "μας" συνθλίβει. Εννοώ όλους και όλες όσοι αγωνιζόμαστε να υπάρχουμε στον τρέχοντα χρόνο και όχι σε ένα τοπίο νοσταλγικής παράνοιας.
Δυστυχώς το νέο σχέδιο Νόμου δεν περιέχει κανένα από τα θετικά στοιχεία για την Έρευνα από τα προτεινόμενα στο προσχέδιο. Οι ελπίδες όλων μας για τη δημιουργία προϋποθέσεων ενός ενιαίου χώρου Παιδείας-Έρευνας (όπως ισχύει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες), με την πλήρη αναγνώριση της Έρευνας ως κοινωνικού αγαθού, φαίνεται να εξανεμίζονται. Αντ’αυτού το σχέδιο Νόμου αποκλείει κάθε εξίσωση (θεσμική, καταρχάς, αλλά και μισθολογική) των Ελλήνων ερευνητών με τα μέλη ΔΕΠ. Διαφαίνεται, εξάλλου, και η αρχή για εμπορευματοποίηση της Έρευνας με την παρουσία εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου, και μάλιστα σε επίπεδο λήψης αποφάσεων, στα Ερευνητικά Κέντρα αλλά και με την εφαρμογή, ως αποκλειστικού κριτηρίου αξιολόγησης κατά την εξέλιξή των Ερευνητών, της διαχειριστικής τους ικανότητας (manager). Τέλος, ο νέος Νόμος δημιουργεί ένα πλήθος γραφειοκρατικών δομών η αναγκαιότητα των οποίων δεν είναι καθόλου φανερή.
Ας δούμε τα πραγματα από πιο κοντά. Υπάρχει σαφές πρόβλημα χρηματοδότησης των ερευνητικών κέντρων, που αναλογικά είναι εντονότερο από ότι στα Πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, στο αρχαιτοτερο ερευνητικό κέντρο της χώρας, το Εθνικό Αστεροσκοπειο, πέραν των μισθών, ο τακτικός προϋπολογισμός δεν καλύπτει τις ανάγκες αναλωσίμων, συντήρησης των υποδομών και προσωπικού διαχείρισής τους. Και τα μεν αναλώσιμα προμηθευόμαστε μόνο στην περίπτωση που κάποιος ερευνητής διαχειρίζεται προγράμματα (και σε βάρος του έργου), η δε έλλειψη επαρκούς τεχνικού προσωπικού έχει ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν πολλές υποδομές. Ακόμη και το θέμα της καθαριότητας έχει παραμεληθεί ή αντιμετωπίζεται περιστασιακά.
Στα τρία από τα πέντε ινστιτούτα του Αστερισκοείου (στις εγκαταστάσεις της Πεντέλης) υπάρχει σημαντικό πρόβλημα με τα δίκτυα ηλεκτροδότησης, υδροδότησης και γραμμής δεδομένων, που δημιουργούν τεράστιες δυσκολίες αλλά και ζημιές σε πολλά συστήματα. Πως να μιλήσουμε για ανταγωνιστική έρευνα;
ΤΕΛΟΣ, ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΥΣ ΣΑΣ, ΠΟΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΟΥΜΕ ΑΝΟΙΚΤΑ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΘΕΣΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
ΣΕ ΠΟΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗΣ ΧΩΡΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ "ΑΣΥΛΟ";
ΣΕ ΠΟΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΗΜΗΣ, ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ;
ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΔΕΡΝΟΥΝ ΤΟ VICE PRESIDENT?
ΣΕ ΠΟΙΟ ΣΟΒΑΡΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ/ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ/ΓΑΛΛΙΚΟ ΚΛΠ ΑΝΩΤΑΤΟ ΙΔΡΥΜΑ, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ;
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΙΔΡΥΜΑ, ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ "ΠΟΥΛΗΣΕΙ" ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ, ΔΕ ΠΑΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΙ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΨΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΘΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ, ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΠΙΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ, ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ, ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ Η ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΜΕΝΗ ΓΥΑΛΑ, Η ΑΠΛΑ ΘΑ ΠΑΨΟΥΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝ ΔΕ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ.
ΗΔΗ ΣΤΟΝ ΙΔΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΑΝ ΤΟ DEREE ΣΤΕΛΕΧΩΝΟΥΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΕΝΩ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΓΝΩΣΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (ΠΧ. ΠΑΝΤΕΙΟ) ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΥΨΗΛΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΕΡΓΕΙΑΣ, Η ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ. ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΟ;
ΟΠΟΙΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙ ΤΗ ΔΕΙΥΣΔΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΩΝ ΚΟΛΛΕΓΙΩΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΚΗΝΙΚΟ.
Γιώργος - Φοιτητής Πολ.Μηχ. Α.Π.Θ.
Ερώτηση - Προβληματισμός.
Βλέπω με προσοχή την εκπομπή σας και ακούω και τους καλεσμένους σας. Με λύπη αλλά όχι έκπληξη διαπιστώνω οτι για άλλη μία φορά το πρόβλημα των παν/μίων (όπως & όλα στην Ελλάδα)είναι πρόβλημα χρηματοδότησης.
Γιατί κανένας από τους προσκεκλημένους, παρ'όλο το υψηλό τους επίπεδο (και δεν ειρωνεύομαι..) δεν ομιλεί για τα πραγματικά προβλήματα καθημερινότητας του Πανεπιστημίου? Γιατί κανένας στην Ελλάδα δεν ομιλεί περί ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ πάντα στα πλαίσια του Δημόσιου χαρακτήρα? Ίσως κάποτε κάποιοι να πρέπει σε αυτόν τον τόπο να κάνουν την αρχή και τα παν/μια μπορούν να προβάλλουν ένα πρότυπο, και να πουν οτι δεν θα αλλάξει πρώτα η κοινωνία "των αρπακτικών" και έπειτα το πανεπιστήμιο, άλλα πρώτα το Πανεπιστήμιο, υψώνοντας αυτή τη φορά τη σημαία των νέων ιδανικών: Αξιοκρατία, Αλληλοεκτίμηση , Επικοινωνία, Αλληλοκατανόηση, Ευγενής Άμιλλα και άλλα παρόμοια όμορφα χαρακτηριστικά.
Γιατί οι προσκεκλημένοι σας δεν ομιλούν για την αυτοκάθαρση των Παν/μίων?, που όλα τα κομματικά φιλαράκια ή οι συγγενείς αποκτούν και από μία έδρα και μία υψηλότερη βαθμίδα? Γιαυτό φεύγουν έξω οι καλοί επιστήμονες, όχι επειδή δεν τους φτάνουν τα ΛΕΦΤΑ... !Είναι κριτήριο το να σταματήσει κάποιος να διδάσκει όταν βγεί στην σύνταξη?
Δεν θα κριθεί ποτέ έπειτα από την πρόσληψή του?
Αυτό τέλος που φταίει και κατάντησε έτσι πλέον το ελληνικό παν/μιο, είναι το ίδιο με αυτό που κατάντησε έτσι και ολόκληρη την ελληνική πραγματικότητα. Φίλησε η πλειοψηφία σε κάποιους τις κατουρημένες τους ποδιές και τώρα απλά, πολύ απλά, ΧΡΩΣΤΑΕΙ. ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΠΟΛΛΑ και δεν μπορεί να πει κουβέντα.
Ζητώ συγνώμη για τις απρέπειες, αλλά δεν αντέχω άλλο το κρυφτό πίσω από την ευπρέπεια και τον καθωσπρεπισμό. Οι κύριοι αυτοί, όπως και όλοι μας, πρέπει να αρχίσουμε από μέσα προς τα έξω, τα χρήματα δεν είναι το ζητούμενο. Ευθέως κάποιος αναρωτιέται γιατί άραγε να πληρώνει το παν/μιο, τα δημοτικά τέλη, το φ.π.α, Τι ακριβώς μας ανταποδίδουν? Μας ανταποδίδουν κυρίως σκάνδαλα οικονομικά στις τηλεοράσεις. Και εμείς απλώς τα κοιτάμε και κουνάμε το κεφάλι μας, γιατί από την κούραση είναι το μόνο που μπορούμε.Γιατί να δώσουμε περισσότερα χρήματα? Δεν θα χορτάσουν ποτέ έτσι κι αλλιώς οι διάφοροι αχόρταγοι.Σε ένα κράτος που πλήττεται διαρκώς από Ζαχόπουλους, Ηλιέλαια, Χρηματηστήρια, Siemens, και αυτά μόνο για φέτος, το μόνο που δεν χρειάζεται είναι Χρήματα. Όχι άλλα χρήματα... όχι άλλα χρήματα. (οι βουλευτές πλέον συνταξιοδοτούνται με 4 χρόνια εμείς θα δουλεύουμε μέχρι να πεθάνουμε....)
Λυπάμαι, λυπάμαι πολύ !
Με εκτίμηση & πολύ σεβασμό για τη δουλειά σας κ. Σαββίδη, επιτρέψτε μου να υπογράψω απλά ως Γιώργος.
Κύριε Σαββίδη, ένα ετεροχρονισμένο σχόλιο. Καλό θα ήταν να διατυπώνετε τις ερωτήσεις που στέλνουν οι τηλεθεατές στους καλεσμένους σας και να διαβάζετε τα μηνύματα τους αυτούσια, ειδικά όταν αυτά είναι τόσο συγκροτημένα όσο ήταν σ' αυτή την εκπομπή. Εάν το είχατε πράξει αυτό χθες η συζήτηση θα ήταν πολύ πιο ουσιαστική και πολυδιάστατη. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος της επικοινωνίας μέσω της ιστοσελίδας κατά την διάρκεια της εκπομπής.
Παύλος Κ.
Παρακαλώ, διαβάστε επίσης και σχετικό άρθρο που βλέπω στη Monde σήμερα, για τις δραστικές αλλαγές που γίνονται στη Γαλλία, προκειμένου να αναβαθμιστεί το πανεπιστήμιο και να μην εξαλειφθεί η δυνατότητα έρευνας:
http://www.lemonde.fr/opinions/article/2008/05/29/universite-du-xxie-siecle_1051253_3232.html
Υπάρχει κάπου στο διαδίκτυο μαγνητοσκόπηση της εκπομπής αυτής;
Παντελή,νομίζω ότι εκτός από το τόπικ για να κάνουμε τις ερωτήσεις για την εκπομπή,καλό θα ήταν να έβαζες και ένα τόπικ την επόμενη μέρα για να κάνουμε και την κριτική μας (στην εκπομπή).
Να εκτονωθουμε και εμείς οι τηλεθεατές δηλαδή,να σε βοηθήσουμε και εσένα να γίνεις καλύτερος.
Κάνω την αρχή με μερικά σχόλια και ελπίζω να μήν παρεξηγηθείτε.
Το λοιπόν,η περασμένη εκπομπή ήταν δυστυχώς μιά βαρετή εκπομπή.Μετά το πρώτο τέταρτο ξέραμε τι θα έλεγαν στη συνέχεια και μέχρι το τέλος οι καλεσμένοι.
Μάς πήρε ο ύπνος ακούγοντας τον τσουκαλά να ζητά ....χρηματοροές, και ξυπνήσαμε από τον πρύτανη πατρών στο τηλέφωνο να ζητά οικονομική ενίσχυση.Ξανακοιμηθήκαμε με τον πρύτανη της κρήτης να ζητά κονδύλια και ξυπνήσαμε πάλι με τον πρύτανη ιωαννίνων να ζητά λεφτά,μέχρι που τέλειωσε η εκπομπή και πέσαμε επιτέλους να κοιμηθούμε, βλέποντας δικαιολογημένα πλέον όμως στον ύπνο μας χαρτομίσματα ντυμένα ερευνητές με γυαλιά και άσπρες μπλούζες, να έχουν σε κλουβιά υπουργούς και να τους ανοίγουν τρύπες στο κεφάλι.
Τέλος πάντων,αφού όλοι οι προφεσόροι λεφτά ζητούσαν,υπήρχε κανένας λόγος να τους βγάζεις έναν έναν στο αέρα να λένε τα ίδια;
Και εκτός αυτού,επιτρέπεται να γίνεται χαμός στην έρευνα σε όλο τον πλανήτη,κόσμοι μαγικοί να ξεδιπλώνονται μπροστά μας (όπως λένε οι φάν της έρευνας) και εμείς εδώ στην ελλάδα να είμαστε κολλημένοι αποκλειστικά και μόνο με τα λεφτά και τα λεφτά και τα λεφτά,τα λεφτά και τα λεφτά;
Γιατί μας εξαναγκάζετε και εμάς τους τηλεθεατές σε τόση εσωστρέφεια και αυτισμό;
Πέρα από τα της τοπικότητάς μας,δέν υπήρχαν άλλα πράγματα να συζητήσετε;
Δέν θα μπορούσατε να μας πείτε μερικά πράγματα για το που κατευθύνονται οι έρευνες σήμερα,ποια σχέδια τρέχουν,τι περιμένουμε στο μέλλον,ποιοί τομείς είναι οι πιο ενδιαφέροντες και ελπιδοφόροι,γιατί τα διαστημικά προγράμματα έχουν σχετικά παγώσει,άν υπάρχουν προτεινόμενες έρευνες και τεχνολογίες για την παραγωγή αγροτικών προιόντων που πεινάει ο κoσμάκης,άν η φυσική και οι φυσικοί όντως έχουν ξεφύγει εντελώς και θα χρειαστεί η συνδρομή της ψυχιατρικής για να τους μαζέψει λίγο, και λοιπά και λοιπά;
Έστω δυό κουβέντες για το ποιά ήταν η έρευνα που έδωσε το νόμπελ στον κύριο ζερεφό,χάθηκε να πείτε;
Μήν σου πώ και για την παιδεία και αυτά τα ωραία που σου είπε ο μιράζ να ρωτήσεις,γιατί αυτά είναι ψιλά γράμματα.
Τζάμπα και ο μεγαλεπήβολος τίτλος που έβαλες στην εκπομπή.
Κανονικά θα έπρεπε να την πείς,λεφτά,χρηματοροές και κονδύλια.
Αυτά επί του θέματος που συζητήθηκε.
Για πιό τεχνικά ζητήματα τώρα,θα ήθελα να πώ,πώς ή ο φωτισμός δέν ήταν καλός ή οι κάμερες ήταν σε λάθος θέση,διότι από ότι διαπιστώσαμε οι τηλεθεατές,το φώς που αντανακλούσε στην φαλάκρα του ζερεφού τύφλωνε τον τσουκαλά που καθόταν δίπλα του,με συνέπεια να αναγκάζεται ο τελευταίος να μας κοιτάει λοξά απο το γυαλί,λές και είχε τίποτα προσωπικά μαζί μας (πάντως να λέτε και ευχαριστώ που στο παρατσάκ δέν εκτοξεύθηκε τελικά η μύτη του τσουκαλά να σας τρυπήσει το ταβάνι).
Ά,και εσύ παντελή,δέν είναι σωστό όταν μιλάνε οι καλεσμένοι,εσύ να τους έχεις γραμμένους και να ρολάρεις πάνω κάτω στο μπλόγκ σου.Τους κάνεις και αισθάνονται αμήχανα.Και δέν είναι σ ωστό βέβαια να τους απαντάς με μουγκρητά όταν προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή σου και να σε ξεκολήσουν από το λάπτοπ.
Και κόψε και αυτή την συνήθεια,όταν αποροφημένος από το ρολάρισμα σε μιά στιγμή ξαφνικά να θυμάσαι ότι βρίσκεσαι στην εκπομπή και να τινάζεσαι απότομα, κοιτώντας σάν αγουροξυπνημένος μιά τους καλεσμένους μιά την κάμερα.Μας ξαφνιάζεις και εμάς και μας χύνεται το ουίσκι που μόλις πάμε να πιούμε.
Λοιπόν.....αυτά.
Ελπίζω να μήν παραξηγήθηκες,αλλά αφού ήθελες μπλόγκ θα πρέπει να κάθεσαι και να τα ακούς.
Έχουμε πολλές ευκαιρίες και εμείς οι ταλαίπωροι τηλεθεατές να πούμε τα παράπονά μας;
Και εσείς παιδιά,πάνω του.
Τώρα που βρήκαμε κάποιον της τηλεόρασης, να του τα φορτώσουμε όλα.
Ευκαιρία είναι.
Δημοσίευση σχολίου