Οι εξελίξεις και οι εκκρεμότητες στη γειτονιά μας είναι πολλές, ενδιαφέρουσες και κρίσιμες.
Παρακολούθησα και τις δύο εκλογικές διαδικασίες με επι τόπου μετάβαση.
Νομίζω πως τα βίντεο που θα προβληθούν έχουν ενδιαφέρον να τα παρακολουθήσετε.
Για τη συζήτηση δεν επισημαίνω ακόμη τίποτε, δεδομένου ότι την ώρα που γράφω τις γραμμές αυτές μόλις έχω επιστρέψει απο τα Σκόπια και δεν έχω "κλείσει' κανένα συνομιλητή.
Για το φίλο μου τον aspic τώρα: Η έρευνα είναι ένα τεράστιο θέμα για τη χώρα μας και εμείς στην τελευταία εκπομπή θίξαμε το πιο άχαρο μέρος.
Άχαρο, με την έννοια ότι δεν επιλέξαμε τα highlights του θέματος αλλά τα ανιαρά και περιττά.
Μπορεί να μην πετύχαμε, ή να πετύχαμε μερικώς στην προσπάθειά μας αλλά το πως εκτιμά καθένας μια εκπομπή έχει υψηλό βαθμό υποκειμενισμού.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το να πιεσθεί η πολιτεία να διαθέσει χρήματα για την έρευνα είναι περιθωριακό ή περιφρονητέο ζήτημα.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ με τον Aspic, ιδιαιτέρως στις παρατηρήσεις του σχετικά με τα τεχνικά ζητήματα της εκπομπής.
Αναζητούμε, πάντως τρόπο που θα κάνει πιο ενδιαφέρουσα και πιο ζωντανή την εκπομπή με τη συμμετοχή και των bloggers, αλλά ακόμη δεν τον έχουμε βρει.
Θα εξετάσουμε και θα υλοποιήσουμε την ιδέα οι ερωτήσεις που κατατίθενται να περνούν με κρόουλ την ώρα της εκπομπής.
Οι ερωτήσεις, όμως, όχι οι αναλύσεις.
Αναλύσεις μπορεί να κάνουμε μέχρι την ώρα που θα αρχίσει η εκπομπή.
Μετά θα πρέπει να είμαστε λιτοί στο λόγο για να είναι δυνατή η τηλεοπτική προβολή της ερώτησης.
Έχει δίκαιο ο aspic που ζητά την επομένη της εκπομπής χώρο για την κριτική της.
Δεν το έκανα μέχρι τώρα για να μην κατηγορηθώ πως όλα τα περιστρέφω γύρω απο την εκπομπή αν και το blog δημιουργήθηκε ως στοιχείο της τηλεοπτικής μας προσπάθειας.
Αλλά αφού το ζητάει ο aspic θα το κάνουμε.
Είμαστε ακόμη στην αρχή και δεν μπορέσαμε να διαχειριστούμε στην εκπομπή τις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις που μας απευθύνατε.
Ζητώ συγγνώμη και παρακαλώ να μην απογοητευθείτε. Η συνέχεια θα είναι καλύτερη με την προϋπόθεση ότι θα βρούμε ένα σύστημα καλύτερης διαχείρησης του θέματος.
Αν έχετε χρόνο και διάθεση στείλτε σας παρακαλώ τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας στο θέμα της Τετάρτης.
Π.Σαβ.
14 σχόλια:
Ποια η προτίμηση της ελληνικής πλευράς για τα αποτελέσματα των Σκοπιανικών εκλογών;
Δεν εννοώ μόνο την κυβέρνηση, η οποία φαίνεται δεδομένη, αλλά και για τη σύνθεση της Βουλής.
Ποια συσχέτιση δυνάμεων στη γείτονα μας ευνοεί, αν μας ευνοεί κάποια;
Το αλβανόφωνο στοιχείο που τάχθηκε κατά του ονόματος Μακεδονία, μιλώντας άπταιστα ελληνικά στα κανάλια, κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα; Μήπως εντάσεται σε επικοινωνιακό κόλπο ή είναι κάποιας μορφής προβοκάτσια ώστε να κατηγορηθούμε ως υποκινητές αλβανικού αλυτρωτισμού στα Σκόπια;
Η βουλγαρική πλευρά, η οποία έχει ανακινήσει ακόμα και θέμα μειονότητας και έχει εθνολογική συγγένεια σε μεγάλο βαθμό με τα Σκόπια, τουλάχιστον γλωσσικά από ότι γνωρίζω, τι θέσει έχει πάρει στις εκλογές αυτές; Δεν είναι λογικό να διεκδικήσει κι αυτή ένα μερίδιο εξουσίας; Η θέση της προς τους αλβανόφωνους;
Δε θα θελα να σας κουράσω με άλλα ερωτήματα. Φαντάζομαι πως θα βρισκότανε ήδη στην ατζέντα σας αυτές οι απορίες μου αλλά προς εξυπηρέτηση του blog και προς τέρψη μου σας παρέθεσα τις βασικότερες.
Κύριε Σαββίδη,
Σ' αυτή την εκπομπή πέρα από το θέμα των εκλογών, προσπαθήστε να δώσετε στον κόσμο να καταλάβει συνολικά την ιδεολογία αυτού του κράτους και της ηγεσίας του. Καλέστε ανθρώπους που γνωρίζουν τα πράγματα εκ των έσω, γιατί όχι και έναν Σκοπιανό, ώστε να μας εξηγήσουν πως αντιλαμβάνονται οι ίδιοι την ταυτότητα τους. Πώς συνυπάχουν η Μακεδονική και η Σλαβική πτυχή της εθνικής τους ταυτότητας και γιατί δεν θέλουν η μία εκ των δύο (η Σλαβική) να υπάρχει στο όνομα του κράτους (Σλαβομακεδονία), της γλώσσας (Σλαβομακεδονική) και της υπηκοότητας τους; Γιατί έχουν επιλέξει τον δρόμο του ανταγωνισμού με την Ελλάδα ως συστατικό στοιχείο της κρατικής τους ύπαρξης; Από που υποστηρίζονται ώστε να πιστεύουν ότι μπορούν να επιτύχουν κάτι μέσα από αυτό τον δρόμο, την στιγμή που η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι γιά αυτούς μία όμορη φίλια χώρα, η μοναδική ίσως στην περιοχή και μάλιστα σε διαχρονική βάση, σε αντίθεση με τον αμερικανικό παράγοντα που αρέσκεται να απεμπολεί "συμμάχους" εν ριπή οφθαλμού; Θίξτε τον ρόλο των Τούρκων στην περιοχή.
Τέλος, θέλω να τονίσω ότι οι καλεσμένοι της εκπομπής θα πρέπει να έχουν διιστάμενες απόψεις ώστε να πραγματοποιηθεί ένας σωστός διάλογος. Στην ελληνική πραγματικότητα βλέπουμε διαρκώς παράλληλους μονολόγους. Έγω συμφωνώ με την προσέγγιση σας στα εθνικά θέματα, αλλά η κατανόηση σε βάθος έρχεται μέσα από την διαφωνία (σε πολιτισμένο ύφος βέβαια!) και όχι μέσα από τις μονόχρωμες και ταυτόσημες απόψεις. Έχω την εντύπωση ότι στην εκπομπή σας ακολουθείτε τον δεύτερο δρόμο. π.χ. γιατί στην εκπομπή για την Πομακική μειονότητα δεν ήταν και ένας Τουρκογενής, ασχέτως αν συμφωνούμε μαζί του ή όχι;
Παύλος Κ.
Κύριε Σαββίδη,
την Ελλάδα την συμφέρει να αποκοπεί το Τέτοβο από τα Σκόπια και οι Βούλγαροι να πάρουν το ανατολικό τμήμα του κρατιδίου, ώστε να υποχρεωθεί σε διάλυση.
Αρκετά μας έχουν ταλαιπωρήσει.
Σε αυτό το σημείο η Ελληνική εξωτερική πολιτική να στηρίξει τις επιδιώξεις των Αλβανών. Δεν φοβόμαστε μια μεγάλη Αλβανία, αλλά τους αυτοαποκαλούμενους ''Μακεδόνες'', οι οποίοι στο μέλλον θα αποτελέσουν κίνδυνο για εμάς αφού μιλούν για αλύτρωτες πατρίδες κλπ.
Αναρωτηθήκατε ποτέ ποια συμφέροντα τους στηρίζουν (και εντός της Ελλάδος!!).
Θέλω να αναφερθήτε στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΣΙΝΚΙ και στον υπεύθυνό του τον ΔΗΜΗΤΡΑ.
Ο άνθρωπος αυτός συνεχώς δημιουργεί θέματα στην ευρώπη εις βάρος της Ελλάδος και μιλάει για ''Μακεδονική'' μειονότητα.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΤΟΝ ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΣ??
Συνεχώς ασελγεί εις βάρος της Πατρίδος μας και εμείς...κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου.
ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΕΤΕ.
ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΥΚ ΕΛΑΣΣΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ!!!
Στα πιο πάνω έχω να προσθέσω, ότι ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ του ΔΗΜΗΤΡΑ είναι ο ΣΟΡΟΣ, ο οποίος χρηματοδοτεί και τους ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ.
Εντός των τοιχών βρίσκονται μεταξύ άλλων, οι:
Α)ΙΟΣ της ελευθεροτυπίας (Τρίμης & ΣΙΑ)
Β)ΔΗΜΗΤΡΑΣ (παρατηρητήριο Ελσίνκι)
Γ)μερίδα του ΣΥΡΙΖΑ
Δ)ψευτοδιανοούμενοι τύπου Ν. ΔΗΜΟΥ
και άλλα φρούτα.
ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΥΚ ΕΛΑΣΣΩ ΠΑΡΑΔΩΣΩ!!
Τις παρατηρήσεις του parizianou θα τις λάβουμε υπόψη.
Το θέμα που προτείνει ο Παύλος είναι διαφορετικό απο αυτό που έχουμε προγραμματισμένο.
Δεν προλαβαίνουμε να τα συζητήσουμε και τα δύο.
Έχει δίκαιο ο Παύλος στην παρατήρησή του ότι οι καλεσμένοι της εκπομπής πρέπει να έχουν διιστάμενες απόψεις στο θέμα που συζητούν.
Η πρόσκληση και συζήτηση με ανθρώπους που προσεγγίζουν απο διαφορετικές πλευρές το θέμα είναι βασική αρχή στη δουλειά μας.
Πιστεύετε πως αυτοί οι άνθρωποι κάθονται εύκολα στο ίδιο τραπέζι;
Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές δεν μιλιούνται εξαιτίας του γεγονότος ότι έχουν διαφορετικές απόψεις.
Για την περίπτωση της εκπομπής με τους Πομάκους στην οποία ο Παύλος αναφέρεται συγκεκριμένα, καλέσαμε τουρκόφωνο, τουρκογενή, όπως θέλετε πειτε τον, αλλά άλλοι δεν ήθελαν να συμμετάσχουν και άλλοι δεν μπορούσαν εκείνη την ώρα.
Για τον "υπερ βωμών και εστιών" και τις παρατηρήσεις του έχω να πω πως δεν έχω απαντήσει στον εαυτό μου ακόμη στο ερώτημα τι μας συμφέρει με τα Σκόπια: Η διάλυση ή η διατήρησή τους. Και ασχολούμε με το θέμα απο το 1989.
Πάντως, κύριο στοιχείο των ανατποκρίσεων που έρδινα απο τα Σκόπια ήταν πως ο κ. Γκρούεφκσι αν και κέρδισε τις εκλογές, τις κέρδισε σε σχέση με τους εσωτερικούς πολιτικούς αντιπάλους του.
Σε διεθνές επίπεδο στο οποίο "παίζεται" το πολιτικό και οικονομικό μέλλον της χώρας του και η υπόληψη του ιδίου έχασε πάρα πολύ.
Η συγκυρία είναι η καταλληλότερη για την Ελλάδα για λύση στο θέμα της ονομασίας.
Ανυπόληπτος διεθνώς ο πρωθυπουργός των Σκοπίων, απομονωμένος στο βαλκανικό περίγυρό του και ισχυρός στο εσωτερικό για να μπορέσει να επιβάλει μια λύση.
Συν Αθηνά, όμως, και χείρα κίνει...
Να δούμε τι θα κάνει η ελληνική διπλωματία.
Π.Σαβ
Κύριε Σαββίδη,
Έχω ειλικρινά κουραστεί από αναλύσεις του τύπου "τι συμφέρει στην Ελλάδα να κάνουν οι άλλοι" και δεν αναφέρομαι σε σας ή στην εκπομπή σας.Μου θυμίζει δε την αναζήτηση του από μηχανής θεού ο οποίος θα σώσει εμάς όπως πάντα (?) για άγνωστους λόγους.
Ενδιαφέρομαι πλέον μόνο για τις κινήσεις που θα κάνει η Ελληνική κυβέρνηση για να τελειώσει το ζήτημα.Είμαι Μακεδόνας (γηγενής) και γι'αυτό το λόγο Έλληνας.Ήδη παρατηρώ πως όταν το αναφέρω κάποιοι φίλοι μπλόγκερς μπερδεύονται ζητώντας μου να εξηγήσω τι εννοώ με τη λέξη Μακεδόνας.Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αλλά και μόνο η υποψία αποτελεί ξεφτίλα για μένα.Απαιτώ το δικό μου κράτος-το οποίο εγώ τρέφω-να με υποστηρίξει (άλλως δεν υπάρχει κανένας λόγος για μένα να συνεχίσω να το τρέφω).Τα πράγματα είναι πολύ απλά πλέον:ή είναι μαζί μου ή απέναντί μου.
Η απαίτησή μου αφορά το δικό μου κράτος και μόνο (υπάρχει το κτητικό "μου").Οι εκλογές στα δύο κράτη που αναφέρεστε αφορούν τους δικούς τους πολίτες και μόνο.Το δικό μου κράτος υποτίθεται ότι έχει προβλέψει και θα κινηθεί ανάλογα σε κάθε περίπτωση.Αν δεν προέβλεψε κακό του κεφαλιού του.
Δεν ήθελα να σας κουράσω αλλά ειλικρινά κουράστηκα.
Παντελή,δέν εννοούσα ότι είναι περιθωριακό ή περιφρονητέο ζήτημα το να πεισθεί η πολιτεία να διαθέσει χρήματα όπως λές,όμως δέν μπορεί και μιά δίωρη εκπομπή γύρω από την έρευνα να ασχολείται μόνο με αυτό το ζήτημα της χρηματοδότησης και τίποτα άλλο (νομίζω αρκετοί μπλογκεράδες σου γράψαν ένα σωρό άλλα προβλήματα που υπάρχουν εκτός της χρηματοδότησης).
Ούτε δέχομαι βέβαια,ότι όλα τα άλλα θέματα πρός συζήτηση ,τα καθαρώς τεχνοερευνητικά δηλαδή,είναι τα χάιλάιτς όπως λές.
Και τέλος πάντων,αυτό που έμεινε σάν αίσθηση από την εκπομπή τελικά,ήταν ότι οι καθηγητές-ερευνητές είναι και αυτοί μιά συντεχνία που ζητάει χρήματα από την πολιτεία.
Και δεδομένου ότι όλοι σήμερα,από τηλεοράσεις,ραδιόφωνα εφημερίδες και περιοδικά,χρήματα θα ζητάνε,τελικά "νοσταλγείς" να ακούσεις ρε αδελφέ και κάποιους ανθρώπους να σου μιλήσουν για αυτά που κάνουν,πιο ιδεαλιστικά,πιο μερακλήδικα και πιο ψυχοπονιάρικα που λέει ο λόγος.
Βαρεθήκαμε πιά να ζητάμε λεφτά.
Δέν θέλουμε άλλα λεφτά.
Έχει κάνει η τηλεόραση πιά τους ανθρώπους να μοιάζουν με ζήτουλες.
Εκτός άν όντως έτσι είναι η κοινωνία,οπότε τι να κάνουμε.
Αλλά άν δέν είναι έτσι,διαφωνείς ότι η εικόνα που προβάλλεται είναι ικανή τελικά να διαμορφώνει α νάλογα και την πραγματικότητα;
Τι είναι η αλήθεια,άν όχι ένα καλυμένο ψέμα,τι είναι το ψέμμα,άν όχι μιά καλυμένη αλήθεια;
Για αυτό είναι και υπεύθυνος και καθοριστικός ο ρόλος των μαζικών μέσων στην κοινωνία,για αυτό και το νέο παιδί που τ υχόν θα είδε την εκπομπή σου,και που ενδεχομένως ίσως να είχε ένα ενδιαφέρον και μιά φλόγα μέσα του για γνώση και έρευνα και γενικώς μιά θέληση για άνοιγμα στον κόσμο,θα παραιτήθηκε απογοητευμένο από κάθε συνέχεια και θα αποφάσισε να μείνει στον φούρνο του πατέρα του να ψήνει φρατζόλες.
Για αυτό γεμίσαμε φούρνους, ψιλικατζίδικα και καφετέριες.
Μετά από δυό τρία χρόνια λοιπόν,ένα πρωί που θα βγαίνεις έξω,ο καινούργιος φούρνος που θα έχει ανοίξει στην γειτονιά σου,μπορεί να ωφείλεται και στην εκπομπή που έκανες,και όλη η συζήτηση για τις χρηματοδοτήσεις της έρευνας να έχει καταλήξει να είναι ένα ροδοψημένο καρβέλι ψωμί που θα κρατάς στα χέρια σου.
Διότι τίποτα δέν βρίσκεται στα χέρια μας τυχαία.
Για τα τεχνικά τώρα,νομίζω πώς να περνάνε με κρόουλ τα μυνήματα των μπλογκεράδων,θα μοιάζει κάτι σάν τις τιμές των μετοχών,ή τα διάφορα αγαπησιάρικα αφιερώματα τηλεθεατών σε πιο ελαφρές εκπομπές.
Αλλά και να κάθεσαι τώρα να μεταφέρεις ζωντανά τις ερωτήσεις από το μπλόγκ,και αντιτηλεοπτικό είναι και ξενερώνεις τους καλεσμένους σου και χαλάς εν γένει την συζήτηση.
Άποψή μου είναι,ότι καμμιά λύση δέν μπορεί να επιτευχθεί,διότι α πλούστατα,ένα μπλόγκ δέν μπορεί να συλλειτουργεί με μιά τηλεοπτική εκπομπή.
Για αυτό νομίζω πώς είσαι υπερβολικός να ζητάς συγγνώμη,και να προσπαθείς να βρείς εναγωνίως λύση για να προβάλλεις τους μπλόγκερς.
Μας κάνεις να αισθανόμαστε σάν παιδιά,που θέλεις να τα ευχαριστήσεις και να μήν τους χαλάσεις χατήρι.
Το μόνο που μπορεί να γίνει,κατά την άποψή μου,και εφόσον βέβαια συνεχίσεις να έχεις μπλόγκ,είναι απλώς να διαβάζεις όσο έχεις χρόνο,όσα γράφονται.
Μετά,θές δέν θές,ακόμη και υποσυνείδητα,θα μεταφέρεις με τον τρόπο σου και σε ένα βαθμό, τις θέσεις των μπλόγκερς.Είναι θέμα μιμιδίων δηλαδή.
Διότι το πρόβλημα είναι,ότι η σύνθεση της εκπομπής και του μπλόγκ μπορεί να γίνεται μόνο μέσα στο μυαλό σου,είναι μιά καθαρά εσωτερική σου εικόνα δηλαδή,την οποία μετά εσύ θέλεις να την εξωστρέψεις,συμπτωματοποιήσεις,οπτικοποιήσεις ή όπως αλλοιώς θές να την πείς,έξωθεν.
Αν ήσουν μάγος ή τηλεπαθητικός,μπορεί και να το πετύχαινες αυτό.Επειδή όμως είσαι απλώς ένας δημοσιαγράφος για αυτό ξέχνα το γιατί ταλαιπωρείς και τον σκηνοθέτη.
Τέλος σου εκφράζω την εκτιμησή μου που δέν πειράζεσαι άν σου λέμε και καμμιά κακία,και καλά κάνεις και ανοίγεις χώρο για κριτική,νομιμοποιώντας μας έτσι να στην λέμε (που τελικά νομίζω είναι και το πιο ενδιαφέρον στην δραστική,διαδραστική,αποδραστική,σχέση μεταξύ εκπομπής και μπλόγκ).
Και μιάς και μπήκα να πώ και εγώ την παπαριά μου για το καινούργιο θέμα..κατ αρχήν μου την ψιλοδίνει στα νεύρα,που για μιά ακόμη φορά όπως διαβάζω στα παραπάνω,μας ενδιαφέρει ποιό θα είναι το δικό μας το συμφέρον από όλη αυτή την ιστορία στα σκόπια.
Βασικά το θέμα των βαλκανίων,μου θυμίζει άθλιες φτωχογειτονιές που τις κόβει η πείνα,και όταν φθάνουν κάποιοι να μοιράσουν λίγα τρόφιμα,τσακώνονται μεταξύ τους οι δυστυχισμένοι ποιός είναι ο πιό πεινασμένος και αδικημένος που δικαιούται να πάρει τα περισσότερα.
Νομίζω,χωρίς να έχω καμμιά γνώση του θέματος βέβαια,πώς το λάθος των βαλκάνιων,ήταν ότι δέν μαζεύτηκαν όλοι μαζί να συζητήσουν τα θέματά τους,δέν κάθησαν σε ένα τραπέζι οποιουδήποτε σχήματος για να βρούν μιά λύση.Ακόμη,και γιατί όχι,δέν σύστησαν κάποιου είδους βαλκανικό νατο ή εοκ μεταξύ τους όσο ήταν καιρός, και τώρα τους παρασύρει και τους διασύρει η ιστορία.
Διότι όταν συναντιούνται οι άνθρωποι άν δέν προλάβουν γρήγορα να αγκαλιαστούν σάν αδέλφια,τότε είναι σίγουρο ότι μετά από λίγο θα σφαχτούν σάν εχθροί.
Διότι τι είναι ο εχθρός,άν όχι ένας παρεξηγημένος φίλος,τι είναι ο φίλος,άν όχι ένας ξηγημένος εχθρός;
Και βέβαια η ελλάδα,αποδείχτηκε ότι τελικά δέν ήταν η χώρα που είχε την αίγλη και την δυνατότητα-ικανότητα να πετύχει κάτι τέτοιο,να ενώσει δηλαδή τα βαλκάνια.
Όπως και να χει όμως,σε μερικές δεκαετίες όταν θα έχουμε αλευροποιηθεί στον μεγάλο μύλο της παγκοσμιοποίησης που μας αλέθει όλους,τότε σλαύοι,μακεδόνες,έλληνες,βούλγαροι,τούρκοι και αλβανοί θα είναι οι κοντορεβυθούληδες στα παραμύθια των παιδιών.
Και τελικά,με τόσα τοπικά προβλήματα,δικαιούμαστε άραγε ακόμη να είμαστε αρνητικοί σε αυτήν την παγκοσμιοποίηση;
ΒΓ Πάντως από ότι φαίνεται,το μάτς ελλάδας σκοπίων δείχνει να τελειώνει με αυτογκόλ των τελευταίων,φθάνει να μήν το ακυρώσει ο διαιτητής βέβαια.
ΒΓ2 Βρε μακεδόνα,τι εννοείς ότι θα σταματήσεις να τρέφεις το κράτος;
"Και τελικά,με τόσα τοπικά προβλήματα,δικαιούμαστε άραγε ακόμη να είμαστε αρνητικοί σε αυτήν την παγκοσμιοποίηση;"
Τάδε έφη εκπρόσωπος των NeoCons.
Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που χάφτουν το ωραίο παραμυθάκι της παγκοσμιοποίησης για να φτάνει πιο γρήγορα το πετρέλαιο εκεί που πρέπει να φτάσει;
χαιρετε κύριε Σαββίδη
με τη σειρά μου θα ήθελα να θέσω κάποια ερωτήματα για το σημερινός σας θέμα:
1) Ακόμη και αν αποδεχθούμε μια σύνθετη ονομασία θεωρείτε πιθανό πως οι σκοπιανοί θα σταματήσουν να εγείρουν θέμα γλώσσας και εθνότητας και αν όχι πως σκέφτεται να το αντιμετωπίσει η ελληνική πλευρά το θέμα των διεκδικήσεων?
2) Στην περίπτωση παραχώρησης της σύνθετης ονομασίας στουσ σκοπιανούς και στο ενδεχόμενο διάλυσης της επομένης και προσάρτησης ενος μεγάλου τμήματος στη βουλγαρία, η ενδοχώρα πλέον των βουλγάρων και πρωην κράτος των σκοπίων θα ονομάζεται μακεδονία? Αν ναι μηπως ένας πιο ισχυρός αλυτρωτισμός ξεκινά?
3) προσωπική μου άποψη είναι ότι τα σκόπια ενθαρύνονται από τισ ΗΠΑ για αυτήν τους την ανένδοτη στάση, δεν ειναι δυνατόν ένα "ανύπαρκτο" κράτος να προκαλεί την σχετικά "υπερδύναμη" Ελλάδα. Πόσο σκληρή ή ενδοτική και γιατί πρέπει να είναι η στάση της ελλάδας απέναντι στις ΗΠΑ?
Φιλικά
Δημήτρης
Κύριε Σαββίδη,
Ο Σκοπιανός Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ότι μπορεί να υπάρξει λύση στο όνομα μέχρι στις 9 Ιουλίου εάν η Ελλάδα συμφωνήσει ότι υπάρχει ......
-Makedonski narod
-Makedonski jazik
Πρόσφατα το γνωστό επιτελείο του Αμερικάνικου State Department δήλωσε ότι υπάρχει "μακεδονικό" έθνος και γλώσσα.
Επίσης γνωστοί κύκλοι όπως το Ελσίνκι στις Βρυξέλλες πάλι προσπάθησαν να ανακινήσουν θέμα γλώσσας.
Θα ήθελα να ακούσω στην εκπομπή σας τα παρακάτω για το πως πρέπει να αντιδράσει η Ελληνική πλευρά στο ενδεχόμενο να πέσει από τον Νιμιτς τι δόλωμα: Άνω ή Βόρεια Μακεδονία αλλά και αναγνώριση "μακεδονικής" ταυτότητας και γλώσσας.
O doriforo evgale lauraki:
" "Και τελικά,με τόσα τοπικά προβλήματα,δικαιούμαστε άραγε ακόμη να είμαστε αρνητικοί σε αυτήν την παγκοσμιοποίηση;"
Τάδε έφη εκπρόσωπος των NeoCons.
Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που χάφτουν το ωραίο παραμυθάκι της παγκοσμιοποίησης για να φτάνει πιο γρήγορα το πετρέλαιο εκεί που πρέπει να φτάσει; "
Συγχαρητήρια δορυφόρε που με αποκάλυψες ότι είμαι ο εκπρόσωπος των νεοσυντηρητικών στην ελλάδα.
Καλά θα κάνεις τώρα και εσύ και οι άλλοι ελληνοφρενείς να μαζευτείτε,γιατί θα αμολύσουμε τους εβραίους να σας πάρουν τα λεφτά,να βγάλουν και τον σωκράτη νουμίδα και να δώσουν την αθήνα στην αιθιοπία.
Εξάλλου και τώρα που την έχετε εσείς,αφρική είναι πάλι.
Πέρα από τις συνωμοσιολογίες και τους κακούς αμερικάνους, φαίνεται ότι μπροστά στην παγκοσμιοποίηση,η ελλάδα δέν είχε και τίποτα να αντιτάξει για αυτό παραδόθηκε αμαχητί.
Προφανώς ήταν σαθρό και αδύναμο το πολιτισμικό της υπόβαθρο.
Μόνο η ελληνική μουσική διασώθηκε και συνεχίζει.Και βέβαια είναι αρκετά σημαντική ,έστω και από μόνη της, αυτή η αντίσταση.
Όμως ρε δορυφόρε,κατανοώ και συμμερίζομαι μαζί σου τα αρνητικά της παγκοσμιοποίησης,πρέπει όμως να παραδεχθούμε και τα θετικά της.
Όταν για παράδειγμα,και άν ισχύει όντως, κάθε έξη δευτερόλεπτα ένα παιδί πεθαίνει από την πείνα,βλέπεις εσύ κάτι άλλο εκτός των αλλαγών που πρεσβεύει η παγκοσμιοποίηση που να μπορεί να τα σώσει (τα παιδιά);
Και από την άλλη,τα έθνη δέν είναι αυτά που ευθύνονται για τους πολέμους και άλλα δεινά;
Να μαστε δίκαιοι,μήν τα λέμε όλα όπως μας βολεύει.
ΒΓ Ένα μήνα,πόσο έχει που χει φτειάξει το μπλόγκ του ο σαββίδης,το μόνο θέμα που προσελκύει το ενδιαφέρον των μπλογκεράδων,είναι γύρω από τα εθνικά πατριωτικά θέματα.
Δείχνει κάτι αυτό λέτε;
aspicο.
--"Καλά θα κάνεις τώρα και εσύ και οι άλλοι ελληνοφρενείς ... μπλα μπλα μπλα"
Όποιος αντιτίθεται στο πονηρό μύθευμα της παγκοσμιοποίησης ειναι ελληνοφρενής λοιπόν, ε;
Για εξήγησέ μας λοιπόν ποιοί προωθούν την παγκοσμιοποίηση και τι σημαίνει αυτή άραγε. Ότι ο κόσμος θα γίνει ένα παγκοσμιο ειρηνικό χωριό που όλοι ευχόμαστε;
Ή αποτελεί ένα ωραίο απενοχοπιητικό παραμυθάκι για τους κεφαλαιοκράτες να ξεζουμίζουν ολοκληρες περιοχές πιο αποτελεσματικά;
--"φαίνεται ότι μπροστά στην παγκοσμιοποίηση,η ελλάδα δέν είχε και τίποτα να αντιτάξει για αυτό παραδόθηκε αμαχητί.
Προφανώς ήταν σαθρό και αδύναμο το πολιτισμικό της υπόβαθρο."
Εννοείς μήπως ότι οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες οδήγησαν τον κόσμο στο να τυφλωθεί από τον υπερκαταναλωτισμό της Δύσης και να νομίσει ότι αυτό είναι πολιτισμός;
Και πώς αντιτάσσεις σήμερα τον πολιτισμό σου; Και σε σύγκριση με τι; Δώσε μας ως παράδειγμα ένα στιβαρό και υγιές πολιτιστικό υπόβαθρο άλλης χώρας για να έχουμε μέτρο σύγκρισης.
--"Όταν για παράδειγμα,και άν ισχύει όντως, κάθε έξη δευτερόλεπτα ένα παιδί πεθαίνει από την πείνα,βλέπεις εσύ κάτι άλλο εκτός των αλλαγών που πρεσβεύει η παγκοσμιοποίηση που να μπορεί να τα σώσει (τα παιδιά);"
Επαναλαμβάνω, ποιες αρχές πρεσβεύει η παγκοσμιοποίηση;
Στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης έγινε εμπάργκο φαρμάκων στο Ιράκ πριν τον 2ο πόλεμο με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 1 εκατομύριο παιδιά;
--"Και από την άλλη,τα έθνη δέν είναι αυτά που ευθύνονται για τους πολέμους και άλλα δεινά;
Να μαστε δίκαιοι,μήν τα λέμε όλα όπως μας βολεύει."
Ξέρεις οι μεγαλύτεροι πόλεμοι γίναν από συνασπισμούς κρατών.
Και οι Σοβιετικοί εισβάλαν στο Αφγανιστάν σαν έθνος;
Οι Αμερικάνοι με την coalition of the willing σαν έθνος δρουν;
Doriforos,για το πρώτο που με ρωτάς, περί παγκοσμιοποίησης και τα δύο είναι πιθανόν να συμβούν. Εξαρτάται πρός τα πού τραβάμε και τι μας περιμένει.
Άν για παράδειγμα,μας την πέσουν οι εξωγήινοι,σίγουρα είναι καλύτερο να είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι.Άν όμως,μας την πέσει κανένας θανατηφόρος ιός τότε καλύτερα να μαστε χ ώρια.
Εγώ πάντως ανησυχώ περισσότερο μήπως μας επιτεθούν εξωγήινοι,για αυτό και τάσομαι υπέρ της παγκοσμιοποίησης.
Τώρα για τους κεφαλαιοκράτες που λές ότι θα μας ξεζουμίσουν,αυτοί ξεπερνάνε και τους ιούς και τους εξωγήινους ακόμη,οπότε είτε όλοι μαζί είμαστε είτε χώρια,την δουλειά τους θα την κάνουν.
Για το δεύτερο που λές,όχι δέν λέω ότι αντικαταστήσαμε τον όποιο πολιτισμό είχαμε με κάτι άλλο που νομίσαμε σάν πολιτισμό όπως λές.Απλώς,το εύκολο και το πρωτογενές,είναι πολύ πιο μεταδοτικό και αφομοιώσιμο,από το πολύπλοκο και το εποικοδομηματικό.Εγκαταλείψαμε κάθε παραδοσιακό σχήμα,επειδή ούτε λειτουργικό ήταν,αλλά ούτε και στα πολιτιστικά μας γονίδια είχε περάσει,μιάς και αυτό προιόν προγενέστερου μιμητισμού ήταν.Έτσι στην ελλάδα κατέρευσαν όλα μονομιάς και απλώς πέσαμε με τα μούτρα στο φαί.
Και βέβαια,κανένα σ τιβαρό υπόβαθρο δέν υπήρξε σε καμμιά χώρα όπως λές που να καταφέρει να επιβιώσει,απλώς οι άλλοι πρόβαλλαν μιά κάποια αντίσταση,και ακόμη προβάλλουν.
Όχι ότι έχει καμμιά σημασία βέβαια,αλλά απλώς έτσι για το γαμώτο.
Και για τα επόμενα που λές,όντως κάθε αυτοκρατορία στο παρελθόν επέβαλε και ενός τύπου παγκοσμιοποίηση υπό την σκέπη της.
Στην εποχή μας όμως,δέν φαίνεται να είναι τόσο η αμερικανική αυτοκρατορία που την επιβάλλει,όσο η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Λένε,ότι άν στον β παγκόσμιο υπήρχαν τα εξελιγμένα μέσα επικοινωνίας της εποχής μας,τότε ο πόλεμος θα είχε αποφευχθεί καθώς θα λύνονταν πολύ γρήγορα και οι διάφορες παρεξηγήσεις,αλλά θα ήταν και πιο εύκολα αναγνωρίσιμες οι προθέσεις των άλλων.
Δέστο και αλλοιώς όμως.Μπορεί σήμερα κανείς να σε κοροιδέψει,ότι οι γερμανοί ή οι τούρκοι ή όποιοι θές (σε επίπεδο λαού) είναι υπάνθρωποι που σε απειλούν; Μπορεί κανείς να σε φανατίσει εναντίον των συνανθρώπων σου;
Ακόμη και εναντίον των σκοπιανών που δέν τους πάς,μπορείς να φανατιστείς όταν ξέρεις ότι δέν φταίνε οι ίδιοι οι πολίτες,αλλα και αυτοί παρασυρμένοι είναι από διάφορα ιδεολογήματα πρός χάρην κάποιων συμφερόντων;
Τότε όμως,στον β παγκόσμιο, η έλλειψη γνώσης και πληροφόρησης για τους άλλους σε συνδυασμό με το ψέμμα και την προπαγάνδα , ήταν η αιτία που παράσερναν τον κόσμο με φανατισμό στον όλεθρο του πολέμου.
Και δέν έχει σημασία άν ήταν συνασπισμοί εθνών που λές.Το πρόβλημα δέν ηταν στους συνασπισμούς,ήταν στα έθνη.
Αλλά και πώς μπορείς να μου λές ότι είσαι κατά της παγκοσμιοποίησης,όταν και εσύ μετέχεις σε ένα τεχνοσύστημα σάν το διαδίκτυο,που είναι καθαρά προιόν της παγκοσμιοποίησης,μήν πούμε δηλαδή ότι είναι η παγκοσμιοποίηση η ίδια.
Βασικά δηλαδή,ούτε κάν άποψη δέν μπορούμε να έχουμε εμείς περί παγκοσμιοποίησης γιατί είμαστε βουτηγμένοι μέσα της ίσα με το κεφάλι.
Και ακόμη και η αντίδρασή σου σε αυτήν,δέν είναι τίποτα άλλο βασικά,από την αντίδραση που η ίδια η παγκοσμιοποίηση σε αφήνει να έχεις.
Δηλαδή,συζητάμε για κάτι τώρα,το οποίο δέν είναι μιά ιδεολογία για να μπορούμε να την ασπαστούμε ή να την αρνηθούμε,αλλά για μιά κατάσταση στην οποία εκ των πραγμάτων είμαστε μέσα,και είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε,πάλι.....
...μέσα θα μαστε.
Οπότε ,χέσε μέσα που λέει ο λόγος.
Πρέπει να ενωθούμε με τα αρχαία μας ξαδέλφια, Αλβανούς, Ρουμανούς,
Κολχιδούς, Αρμένους, και να διώξουμε τους καταπατητάς Σλάβους. Κάψε ράσα μούσια απο μεχμεδοτράγους. Ελλάς ανήκει εις δύση, δεν χρειάζεται σλαβοκουμουνοθρησκεύματα. Ας σώσουν οι σκοπιανοί τους σέρβους. Aθως είναι σλαβοκουμουνοκλώσσα.
Μόνη Εσφιγμένου αρχηκλώσσα σλαβοκουμουνίας! Αυτού Ζητωτές Παλαμά
πρόδοσαν Ελληνισμό στον σλαβομονγολισμό με ανατολίτηκη δαιμονία
ησυχασμο και έσφαξαν αριστοκρατία Θεσσαλονίκης να ιδρυσουν
οβσηνα σλαβοκουμουνιάς! Εστησαν σπιούνο σφετεριστή Καντακουζινό
με σλαβομονγολικά στρατεύματα, αξανοίγοντας θηρες δια τουρκοκρατία.
Τοήνβης έδειξε ότι η Ζηλωτή φορολογία έπιεσε αγρότες Μικράς Ασίας
να ασπασθούν τους Τούρκους.
ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΑ ΜΟΝΑΣΤΙΡΙΑ
ΚΑΙ ΣΤΑ ΞΑΝΘΑ ΜΑΛΛΙΑ
ΚΑΙ ΓΑΛΑΝΑ ΜΑΤΙΑ
ΝΑ ΓΛΙΤΩΣΟΥΜΕ ΣΚΛΑΒΙΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΛΑΒΟΚΟΥΜΟΥΝΙΑ
Δημοσίευση σχολίου