Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2009
(12)
- ► Φεβρουαρίου (8)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2008
(85)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
-
▼
Ιουνίου
(18)
- ΜΑΗΣ '68-ΜΑΗΣ '08
- Σχετικά με το Ιράν
- Παραπομπές για τη Δίωξη του Φάλουν Γκονγκ (Φάλουν ...
- Η εποχή της απολικότητας και η νέα ισορροπία δυνάμεων
- Η εποχή της α-πολικότητας
- Ο χώρος του aspic
- Ερωτήσεις για την εκπομπή Ο Μάης του 68 και τα σημ...
- Μπορεί να έχει ενδιαφέρον η εκπομπή της Τετάρτης
- Ενδιαφέρουσα εκδήλωση
- ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΚΕΡΔΗΘΕΙ!
- Ταινίες για το Μάη
- 40 Μάηδες μετά...
- Ο χώρος του aspic
- Ένέργεια:Δίκτυα, αγωγοί, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ΑΕΠ
- Ενέργεια:Παρόν και μέλλον.
- Ο χώρος του aspic
- ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΚΟΠΙΑ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ
- Σκόπια-Βελιγράδι
14 σχόλια:
I8ela na toniso pos distixos i sizitisi k i analisi gia to mai tou 68 k tin exelixi tou stin simerini technologiki kinonia (technoculture) distixos vasizete giro apo ideologimata k prosopikes politikes apopsis ton kalesmenon sas. I vasi analisis ginete giro apo tis politikopiimenes apopsis tis sxolis tis Frankfurtis k se aristera ideologimata ta opia anaptix8ikan tin dekaetia tou 70 .
8a i8ela na toniso tin anagi tis apomakrinsis apo aftes tis 8eories k sta filosophika telmata pou pigazoun apo aftes se mia pio epikodomitiki sizitisi vasismeni perisotero sto meta domiko kinima k idetera stis prosegisis ton Deleuze and Guattari.
nicolas
Γιατί τα πράγματα σήμερα χειροτερεύουν; Η Ευρωπαϊκή Ένωση που υποτίθεται ότι προωθεί τα ανθρώπινα δικαιώματα, την βελτίωση των συνθηκών ζωής, την εξάλειψη της φτώχιας, συζητούσε πρόσφατα την επέκταση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας στις 64 ώρες, δηλαδή την νομιμοποίηση της σύγχρονης δουλείας. Μήπως τελικά οι επαναστάσεις τύπου Μαη 68 δεν είναι η απάντηση αλλά απαιτείται μια αλματώσης εξέλιξη του ανθρώπου σε πολιτισμικό επίπεδο διότι παρόλη την τεχνολογική εξέλιξη ο άνθρωπος καθοδηγείται ακόμα από τα πρωτόγονα ένστικτά του;
Ωραία τα λέτε, απέτυχε ο Μάης στα πολιτικά του αιτήματα.
Γιατί όμως απέτυχε; Τι έφταιξε;
α. Η ισχυρή δύναμη του κεφαλαίου και η κρατική διαφθορά (που την ζούμε εντονότατα στις ημέρες μας) τις έπνιξε;;;
β. Η αδυναμία, το εγωκεντρικό, ατομικιστικό υπόβαθρο των αιτημάτων; (λιγότερες ώρες εργασίας, περισσότερα χρήματα, ελευθέριες σχέσεις). Είναι αυτά αιτήματα πραγματικά επαναστατικά; Δεν ήταν επόμενο να αποτελέσουν τέτοια ΑΤΟΜΙΚΑ αιτήματα λάδι στα γρανάζια του ΑΤΟΜΙκιστικού καπιταλισμού; Επάνασταση θα αποτελούσε η οριστική και απόλυτη ΑΡΝΗΣΗ της ανάπτυξης και ΣΥΝΟΛΙΚΑ του δυτικού πολιτιμού!! Η ΜΗ συμμετοχή στο καπιταλιστικό παραγωγικό - καταναλωτικό σύστημα, έτσι δεν είναι;
agapite kiria griva i8ikis taxis o che ?
Κύριοι,
στο τέλος της "Φάρμας των Ζώων", τα υπόλοιπα ζώα δεν μπορούσαν να ξεχωρίσουν τους ανθρώπους από τους νέους άρχοντές τους - τα γουρούνια.
Ίσως βρείτε ενδιαφέρον και το ακόλουθο απόσπασμα:
"Έχουμε λοιπόν μια επαναστατική ομάδα που παίζει ρόλο ηγέτη. Και μία επαναστατική μάζα που παίζει ρόλο οπαδού-ουραγού. Η πρώτη, είναι το επιτελείο της ανατροπής. Η δεύτερη, ο στρατός της. Κοινό τους γνώρισμα, συνδετικός κρίκος των, ένα σύνολο αρνητικών συναισθημάτων έναντι του καθεστώτος. Αιτία, η κοινωνική των μείωσις και η αδυναμία των για υπεροχή.
[...]
Η επαναστατική μάζα όμως, από την ίδια της την φύσι, είναι ανίκανη να ασκήση εξουσία. Οι θεωρίες που την οδηγούν στην ανατρεπτική δράσι με το όραμα της δικής της εξουσίας (λ.χ. λαοκρατία), είναι απατηλές. Κατασκευάζονται από την επαναστατική ομάδα με σκοπό να χρησιμεύσουν για την δική της άνοδο στην αρχή. Έτσι, στο νέο καθεστώς, αρχίζει αμέσως η διαφοροποίησις των επαναστατικών δυνάμεων. Χωρίζονται δηλαδή πάλι σε ένα μικρό στρώμα που συγκεντρώνει στα χέρια του την εξουσία και σε ένα μεγάλο στρώμα που μένει και πάλι έξω από αυτήν. Η μεταβολή γίνεται στα ανώτερα στρώματα. Τα κατώτερα, μένουν ουσιαστικά εκεί που ήσαν. Ακίνητα, αιωνίως εκτός εξουσίας.
[...]
Δεν είναι οι θεωρίες που επικρατούν. Είναι οι ισχυρότερες, οι ζωτικότερες, κοινωνικές ομάδες, οι οποίες κάνουν και την καλύτερη προπαγανδιστική και οργανωτική εργασία.
[...]
Η μάζα, στο νέο καθεστώς μένει και πάλι εκτός εξουσίας."
Αναγνωρίζετε τον συγγραφέα;
Είναι ο περιβόητος Γεωργαλάς!
Αφιερωμένο στα παιδιά των - πάσης φύσεως - επαναστάσεων του παρελθόντος.
Τίποτε δεν άλλαξε στην πράξη και θα συμφωνήσω με τον κ. Γρίβα.
Πέτρος Μ.
i8iki vasi o che kirie griva?
Μπράβο κύριε Σαββίδη.Ωραίο το πάνελ, ωραίος και σεις στο ρόλο του συντονιστή και του οργανωτή της συζήτησης.Πάλι τρώνε τη σκόνη σας οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης.
Το πρόβλημα δεν είναι καν η ανισοκατανομή και το άνοιγμα της ψαλλίδας.Έχουμε χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.Ούτε η απόλυτη, ούτε η σχετική φτώχεια μειώνονται με τους ρυθμούς που αυτού γινόταν 30 χρόνια πριν.Το τρέχον μοντέλο ανάπτυξης αδυνατεί να προσφέρει αυτό που υποσχέθηκε και βάσει του οποίου απέσπασε τη συναίνεση των συντηρητικών στρωμάτων.
Consider this: Income per person in Latin America grew by 75 percent from 1960 to 1980. From 1980 to 2000 it grew by 7 percent, or hardly at all. Africa fared even worse, with a decline — some 15 percent — in income per person during the past two decades. Of course, there are some important exceptions: China registered the fastest growth in world history during the past 20 years. But even including China, the developing economies as a group have grown at half the rate they had achieved during the previous two decades.
http://www.cepr.net/index.php/op-eds-columns/op-eds-columns/economists-in-denial/
Ενα σχόλιο σε σχέση με κατι που ειπώθηκε νωρίτερα,ακόμα και αν δεχτούμε οτι το σύστημα ενσωμάτωσε τη κριτική στην ιεραρχία,τη κριτική στον αυταρχισμό δεν την ενσωμάτωσε ποτέ;
Προσπαθούν όλοι να μας κάνουν να πηστέψουμε πώς δέν γίνετε τίποτα . Τα
ΜΜΕ το υπουργείο απασχόλησης .Ακου εκεί υπ. απασχ. λές και δουλεύουμε από χόμπι και δέν μας εκμεταλεύοντε
Το ερωτηματικό στο τελός μπηκε κατα λάθος.
Αγαπητέ Κύριε Σαββίδη, συγχαρητήρια και για την εκπομπή για τον γαλλικό Μάη που τον έκαναν "θρησκεία" αυτοί ακριβώς που προέκυψαν από την εξέγερση ως το νέο κατεστημένο(όπως και σ'εμάς η "περίφημη"γενιά του Πολυτεχνείου:τα εξεγερμένα τότε νιάτα σήμερα ανέχονται-και υποστηρίζουν-τη χειρότερη κοπροποίηση της ζωής μας επειδή εκείνοι οι τότε επαναστατημένοι νεαροίείναι σήμερα το νέο super-κατεστημένο!Ο Μάης του 68 όσο και το "Πολυτεχνείο"του 73 χρησιμοποιήθηκαν από το Σύστημα για την αναδιάταξή του, την τροφοδότησή του με νέα φιλόδοξα στοιχεία, αλλά και έτοιμα να υποκύψουν στην οποιαδήποτε διαφθορά, γιατί όχι και να την προβάλλουν ως νέο τρόπο ζωής, ως τάχα "επανάσταση", "ατομισμό" ή αποδέσμευση από τη μικροαστική ηθικολογία, στοιχεία που χαρακτήριζαν το παλαιοαστικό κατεστημένο και το καθιστούσαν ανίκανο να προσαρμοστεί στην υπεραμοραλιστική νέα πραγματικότητα.Τα"παιδιά" του γαλλικού Μάη και του νοεμβριανού "Πολυτεχνείου" μας απέρριπταν τον ΝτεΓκώλ και τη δικτατορία, αλλά τα ίδια ως νέο υπερκατεστημένο ανέχονται, αλλά και πατρονάρουν,τον πρωτοφανή αμοραλισμό που μας καταδυναστεύειως ιδεολογία του πιο παρασιτικού οικονομικού τεχνοοικονομισμού! Τους καταλάβαμε πια τους άλλοτε "επαναστάτες":σήμερααυτοίχειροκροτούν καταστάσεις που οι τότε μεγάλοι τους αντίπαλοι, το παλαιοαστικό κατεστημένο, δεν θα διανοούνταν καν να επιτρέψει. Γι αυτό και το Σύστημα( οι ίδιοι δηλαδή) έχουν αυτοθεοποιηθεί έχοντας επιβάλει καθεστώς πρωτοφανούς δικτατορίας.....
Agapite kirie savidi
8a i8ela na sas toniso pos ta ideologimata afta pou parousiastikan apo arketous kalesmenousas (malon se kapia simia exerite o kirios grivas0 exoun apotixi filosophika. o neo marxismos k o aristrismos den boroun na mas voi8isoun sto na doume brosta to adi8eto mas orizoun k mas 8etoun perirsmous tis skepsis.
Pia kinoumaste se mia kenourgia morfi kinonias k katanoisis tou atomou stirigmeni pano ston idio ton mixanismou iparxis mas (egefalo) . Pia to zitoumeno den ine i analisi tis kinonias ala i katanoisi tis idia mas tis iparxis. to opio exi os apotelesma tin domi piotitas zois k episis tis dimiourgias mias kenourgia i8ikis vasismeni stin katanoisi tou ego mas (atomo)
8a i8ela tin apopsi sas
me ektimisi
nicolas University of Amsterdam
Δημοσίευση σχολίου