Αυτή την Τετάρτη δεν θα είμαστε μαζί σας, θα παίξει επανάληψη. Την ερχόμενη εβδομάδα όμως ετοιμάζουμε μια συζήτηση γύρω από το Μάη του '68 και θέλουμε τη συμβολή σας. Θα πείτε πολλοί, για το Μάη, μα είμαστε πλέον στον Ιούνιο και θα έχετε δίκιο.
Ο Μάης όμως θα είναι μόνο η αφορμή... Εξάλλου όλα αυτά τα αφιερώματα και τα επετειακά κάθε είδους που κυκλοφόρησαν κατά κόρον τον προηγούμενο μήνα(εκπομπές, εκδόσεις...μέχρι και καρφίτσες!) δεν μας βρήκαν σύμφωνους σε αρκετά σημεία...Περισσότερο μάλλον μας προβλημάτισαν. Μας προβλημάτισαν πρώτα απ' όλα γιατί αυτό το κλίμα της αμφισβήτησης και της επανάστασης που ταυτίζεται με τα γεγονότα στη Γαλλία δεν χαρακτήρισε μόνο το Μάη. Σηκώθηκε νωρίτερα, διαπέρασε ολόκληρη τη χρονιά του 1968 και δεν περιορίστηκε μόνο στη Γαλλία. Γιατί λοιπόν να μιλάμε μόνο για τη Γαλλία και όχι για την Ιαπωνία, το Μεξικό, τη Γερμανία, το Μπέρκελεϊ στις ΗΠΑ;
Από την άλλη πολλά από τα αφιερώματα ήταν ιστορικού περιεχομένου, γεγονός θετικό μεν από τη μια αφού πολλοί δεν γνωρίζουν (έτυχε μάλιστα να κάνουμε τη γνωστή "ενοχλητική" ερώτηση των "μεγάλων" σε αρκετά 20χρονα παιδιά "τι ήταν ο Μάης του 68" και ελάχιστα γνώριζαν να μας απαντήσουν, οι δε υπόλοιπες απαντήσεις ήταν απολαυστικές μέσα στην ασάφεια και τη γενικότητά τους), που όμως προβληματίζει ως προς την αποτελεσματικότητά τους...
Μιλήσαμε με αρκετό κόσμο, ακούσαμε πολλές απόψεις, έτυχε μάλιστα να παρακολουθήσουμε και μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση των εκδόσεων ΕΥΡΑΣΙΑ στην Αθήνα στον πολυχώρο Boose, την οποία και θα σας παρουσιάσουμε στην εκπομπή. Κάποιοι νοσταλγικά θυμούνταν, άλλοι έκαναν "μνημοσυνα" για τις εποχές της επανάστασης που δεν είναι να ξανάρθουν, άλλοι αποδομούσαν το...μύθο μιλώντας για το σήμερα, στο οποίο οι μύθοι μοιάζουν να εκλείπουν και στο οποίο πολλά από τα παιδιά του Μάη έχουν στρογγυλοκαθίσει στις καρέκλες του συστήματος...
Προς τι λοιπόν η αναφορά στο Μάη του 68;
Σκεφτόμαστε να ξεκινήσουμε από αυτόν πρώτα το μύθο...είναι στ'αλήθεια μύθος το 68 και τι μπορεί να λέει σήμερα στην εποχή της μετανεοτερικότητας; Έχουμε στ' αλήθεια ανάγκη από τέτοιους μύθους ή μήπως έχουν γίνει κι αυτοί καλό εμπορικό προϊόν που μοσχοπουλάει στις μεγάλες επετείους (στα 10, 20, 40 χρόνια μετά...).
Υπάρχει πια χώρος για την Ουτοπία?
Δεν θέλουμε να το δούμε σκοτεινά και απαισιόδοξα το θέμα...μπορεί να λέγεται ότι η εποχή μας έχει βουλιάξει στον...καναπέ με ένα τηλεκοντρόλ στο χέρι ή χάνεται ώρες ατελείωτες στους δρόμους του διαδικτύου (καλή ώρα!) χωρίς σκοπό ωστόσο και αναζητήσεις υπάρχουν σήμερα και προβληματισμοί και κινήματα....εξάλλου και λίγο πριν τα γεγονότα στη Σορβόνη το 68 μια γαλλική εφημερίδα έγραφε πως...η Γαλλία βαριέται!
σκεφτόμαστε λοιπόν να το εξετάσουμε σε σύγκριση και αναφορά με το σήμερα...μερικοί συσχετισμοί που μας έρχονται στο μυαλό είναι οι ακόλουθοι:
- τα γεγονότα στους δρόμους του Παρισιού το Μάη του 68 διαμόρφωσαν μια νέα νέα δημόσια σφαίρα...σήμερα μιλάμε για τη δημόσια σφαίρα στο Διαδίκτυο...
- τότε κυρίαρχο ήταν το αίτημα για τη σεξουαλική απελευθέρωση και τα δικαιώματα των γυναικών, σήμερα το ερώτημα για το αν πρέπει να νομιμοποιηθούν οι γάμοι των ομοφυλοφίλων
- τότε ο αδιέξοδος πόλεμος στο Βιετνάμ, σήμερα η εμπλοκή δίχως τέλος στο Ιράκ
- τότε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο για όλους, σήμερα η ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, η εξειδίκευση και το μέλλον της έρευνας
- τότε αντίπαλο δέος ο κομμουνισμός, σήμερα οι "δυνάμεις του κακού", ο πολιτισμικός άλλος, η "τρομοκρατία" και το Ισλάμ
- τότε η φτώχια και η ανισότητα, σήμερα η άνοδος των τιμών εξαιτίας του πετρελαίου, το περιβάλλον και το μέλλον του πλανήτη
- τότε ο ακτιβισμός στους δρόμους, σήμερα στο διαδίκτυο
- τότε η μαριχουάνα σήμερα η κοκαίνη
Κ.Ζ
7 σχόλια:
Καλή η κάλη τελικά παιδιά,με ανεξάρτητη σκέψη και προωθημένες απόψεις.
Δέν θα πάρω θέση (τουλάχιστον ακόμη) μήν βγώ πάλι εκτός θέματος και με κοροιδεύει η αθηνά ότι γράφω ανούσια σεντόνια.
Μιά ερώτηση θα κάνω μόνο: Κυρία κάλλη από που το ξέρετε ότι ζούμε στην εποχή της μετανεωτερικότητας που λέτε;
Όσο για την εμπορευματοποίηση (που συμφωνώ βέβαια) και ώθησε να γίνει η εκπομπή τον ιούνιο,με την ίδια λογική τότε και τα χριστούγεννα (άκρως εμπορευματοποιημένα και απομυθοποιημένα και αυτά) θα πρέπει να γίνονται το μάρτιο,ομοίως το πάσχα να γίνεται τον αύγουστο και όχι τίποτα άλλο αλλά οι άδειες των εργαζομένων θα πρέπει να δίνονται στο καταχείμωνο και που θα κάνουν τα μπάνια τους οι ταλαίπωροι μετά;
Να κρατάμε τις ημερομηνίες ρε παιδιά,γιατί είναι θέμα προγραμματισμού πάνω απο όλα.
Πάντως οι σκουπιδιάρηδες που ξεκίνησαν τον μάη του εξηνταοκτώ,συνεχίζουν ακόμη να διαμαρτύρονται και να πυροδοτούν καταστάσεις κατά καιρούς.
Δυστυχώς όμως σήμερα,οι διαννοούμενοι και οι φοιτητές κοιτάνε αλλού.
Που κοιτάνε οι διανοοούμενοι και οι φοιτητές ρε παιδιά;
Εσείς τους κοιτάτε που κοιτάνε;
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΑΣΠΙΚ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΩ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΥΣΗ, ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΑ ΗΤΑΝ ΤΑ ΠΟΣΤ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΟΡΟΣΗΜΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΜΟΥ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ.
ΔΕΝ ΕΚΑΤΣΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΥΝΘΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΘΥΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΕΙΣ, ΟΥΤΕ ΑΝΑΦΕΡΗΚΑ ΣΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ, ΟΤΙ Ο ΠΑΡΙΣΙΝΟΣ ΜΑΗΣ ΤΟΥ '68 ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ '67 ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ.
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΟΤΙ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΛΑ.
ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΗ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΝΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΑ. ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ.
@ΑΣΠΙΚ
1. ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΚΑΤΣΕΙ Ο ΕΠΕΤΕΙΑΚΟΣ ΚΟΥΡΝΙΑΧΤΟΣ.
2. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑ (ΟΥΤΕ ΣΚΕΦΤΗΚΑ) ΟΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΝΟΥΣΙΑ. ΣΕΝΤΟΝΙΑ ΝΑΙ, ΑΝΟΥΣΙΑ ΠΟΤΕ!
Και ακόμη πιο κακό αθηνά,είναι ότι αντί να ικανοποιηθούν τα αιτήματα,ικανοποιήθηκαν οι άνθρωποι για ν α μήν έχουν πιά τέτοια αιτήματα.
Δέν ικανοποιήθηκαν οι σκουπιδιάρηδες δηλαδή ποτέ (και μεταφορικά μιλάω),αλλά οι άλλοι για να μήν τους κοιτάνε.
Και βέβαια το ερώτημα είναι,ποιά τα αιτήματα του επόμενου μάη,και ποιοί θα τα εκφράσουν;
Προφανώς οι μετανάστες και ο τ ρίτος κόσμος;
Όπως βέβαια καλό θα είναι να μας πούν οι ειδικοί στην εκπομπή,πώς έχουν επηρεάσει την εποχή μας αυτά τα κινήματα,έστω και με την εμπορευματική εικόνα που έχουν πιά.
Μήπως τα κουβαλάμε μέσα μας,και μιά στιγμή θα σκάσουν στο φώς;
Μήπως όλοι επωάζουμε έναν τσε μέσα μας και δέν το ξέρουμε;
Ή μήπως έναν χίτλερ τελικά;
Επιμένω πάντως,ότι θα πρέπει να κοιτάξουμε τους σκουπιδιάρηδες.
Αυτοί θα μας πούν τι μας περιμένει στο μέλλον.
ΥΓ Αθηνά μήν μου χαλάς το σενάριο τώρα.Είσαι του ορθολογισμού.Το δηλωνουν και τα γράμματά σου που είναι κεφαλαία.Πώς κα΄νεις έτσι πιά,δέν σε είπα και καμπούρα.
Εντάξει όντως δέν με είπες ανούσιο.
Κρίμα,απλώς μιά φαντασίωσή μου ήταν.
Φτειάχνομαι να με λένε ανούσιο.
Πείτε με ανούσιο ρε παιδιά.
Είμαι ανούσιος.Δέν υπάρχει καλύτερο πράγμα από το να είναι κάποιος ανούσιος.
Να είναι ελεύθερος δηλαδή να γράφει ότι θέλει,ανούσια και ωραία.
λετε κ. aspic δε ζούμε στην εποχή της μετανεοτερικότητας; προσωπικά δεν το ξέρω, ποιος εξάλλου μπορεί να αποδίδει χαρακτηρισμούς σε μια ολόκληρη εποχή τόσο απόλυτα...ατυχώς μάλλον δεν το θέσαμε ως "εποχή που χαρακτηρίζεται μετανεοτερική". με εμπνέει ωστόσο αυτός ο χαρακτηρισμός, (όπως και όλοι εκείνοι που έχουν το -μετά μέσα τους, άσχετο),υποδηλώνει νομίζω κάτι δυναμικό κι ας τον βλέπουν πολλοί (όπως πχ ο Μποντριγιάρ) πολύ απαισιόδοξα και πεσιμιστικά...
ΠΑΣ ΚΑΛΑ ΡΕ ΑΣΠΙΚ? ΠΟΙΟΣ ΤΡΙΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΗ?
Ο ΜΑΗΣ ΗΤΑΝ ΠΡΟΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ Β' ΠΠ ΕΥΖΩΙΑΣ.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΜΙΣΟ ΠΙΑΤΟ ΦΑΙ ΤΙΣ 3 ΜΕΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΤΟ "Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ" ΟΥΤΕ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ "ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΟ Η ΠΑΡΑΛΙΑ" ΚΑΘΩΣ ΟΥΤΕ ΛΙΘΟΣΤΡΩΤΟ ΕΧΕΙ ΔΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΟΥΤΕ ΑΣΦΑΛΤΟ (ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΠΑΡΑΛΙΑ).
ΝΑΙ, ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΔΥΤΙΚΟΙ, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΓΕΝΙΑ ~50 ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΑΜΕ ΝΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΜΑΣ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΨΗΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΑΗ ΠΟΥ ΦΕΓΓΟΥΝ ΜΕΣΑ ΜΑΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΣΚΑΣΕΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ ΧΛΩΜΟ ΤΟ ΚΟΒΩ...
ΣΕ ΤΣΑΚΩΣΑ ΑΣΠΙΚ, ΜΕ ΖΗΛΕΥΕΙΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΙ ΑΝΟΥΣΙΑ Ο,ΤΙ ΜΟΥ ΚΑΤΕΒΕΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΖΑΛΙΖΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΚΑΛΛΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΜΑΙΗΛ ;)
Κυρία κάλλη,με παρεξηγήσατε.
Και εγώ φάν της μετανεωτερικότητας είμαι (σχεδόν για τους ίδιους λόγους που είστε και εσείς) και απλώς σας ρώτησα μήπως έχετε εσείς περισσότερα στοιχεία να μας δώσετε για το άν ήλθε ή όχι επιτέλους.
Γιατί οπωσδήποτε έχει κάποια ιδιαίτερα γνωρίσματα (το μεταμοντέρνο) που κατά την γνώμη μου δέν είναι ακόμη εμφανή για να μιλήσουμε με σιγουριά πώς ήλθε.
Ο άτομαντ πα΄ντως παλιότερα (κορυφαίος διανοητής του διαδικτύου που τώρα δυστυχώς έχει εξαφανιστεί),πίστευε και αυτός ότι έχει έλθει,αλλά όμως το έλεγε αυτό για να το καταδικάσει καθώς είχε περισσότερο και αυτός αρνητική θέση για το μεταμοντέρνο,μιάς και ήταν υποστηρικτής από ότι είχα καταλάβει των περασμένων μεγάλων αφηγήσεων.
Προσωπικά πάντως τάσσομαι με τον λιοτάρ,(πιο αισιόδοξο και ελπιδοφόρο για το μέλλον του κόσμου βέβαια),αλλά μου φαίνεται ότι κάνω αυτή την επιλογή επειδή δέν καταλαβαίνω γρί τι θέλει να πεί στην τελική και που να καταλήξει.
Βασικά έχω την άποψη (κάπως τσαπατσούλικη βέβαια από μεριάς μου και συμβιβαστική) ότι άν θεωρήσουμε πώς στις παλιές αφηγήσεις ο τυφλός θεός είχε δεμένους με αλυσίδες σάν τα σκυλιά τους ανθρώπους να τον οδηγούν,στο μοντέρνο οι άνθρωποι επαναστατούν και κόβουν τις αλυσίδες αλλά δέν έχουν πιά που να οδηγηθούν και που να πάνε (ενώ ο θεός βέβαια παραμένει ακίνητος,σχεδόν νεκρός),λογικά τότε το μεταμοντέρνο θα είναι η επανασύνδεση με τον θεό από την άποψη ότι οι άνθρωποι θα στέκονται ισότιμα και συνεργατικά δίπλα του (η αποθέωση του ανθρώπου,ο εξανθρωπισμός του θεού).Αυτόν λοιπόν τον καθαρά βιωματικό άνθρωπο,δέν τον έχω συναντήσει πουθενα.Για αυτό σας ρώτησα εσάς κυρία κάλλη,μήπωςτον συναντήσατε να μου το πείτε και εμένα να πάρω θάρρος που όλο στην γκρίνια και στη μιζέρια είμαι.
Σημ: Με την θεωρητικοσυμβολική έννοια αναφέρομαι στον θεό βέβαια και όχι με την θρησκευτική,μήν με πεί η αθηνά και θρησκόληπτο.
Εσύ δέν πας καλά αθηνά.
Σου ξαναλέω ότι ο μάης πυροδοτήθηκε από τους σκουπιδιάρηδες και οι διανοούμενοι καλλιτέχνες φοιτητές και γενικώς ευδαίμονες πολίτες αυτής της εποχής,πήραν την σκυτάλη.
Όταν λέω για τον τρίτο κόσμο και τους μετανάστες,εννοώ και πάλι ότι απλώς θα πυροδοτήσουν μιά κατάσταση που οι δυτικοί φέροντες μαγιάτικα ψήγματα και στεφάνια μέσα τους όπως και εσύ που λές,θα πρέπει να την συνεχίσουν.
Αλλά μάλλον όπως είμαστε αποροφημένοι στο διαδίκτυο,δ΄νε πρόκειται να πάρουμε χαμπάρι τι θα συμβεί στον κόσμο.
Και το διαδίκτυο,όπως και να το κάνουμε,είναι λίγο ελιτίστικο,δέν απεικονίζει σωστά την πραγματικότητα του κόσμου (δέν μετέχουν επαρκώς σε αυτό εργάτες αγρότες και μετανάστες),και όσο ναναι είναι και λίγο υποκριτικό,για να κάνουμε και την αυτοκριτική μας,να κουβεντιάζουμε για τον μάη από το ίντερνετ.
Αλλά δέν πάει στο διάολο,σιγά μήν έχουμε και ενοχές.
Ότι θέλουμε θα συζητάμε και από το διαδίκτυο.
Εξάλλου μπορεί ο επόμενος μάης να εκδηλωθεί μέσα απ αυτό.
Εγώ πάντως δηλώνω χαρούμενο χιπάκι,και έστω και τώρα δέν θα έλεγα όχι σε ένα ωραίο λουλουδάτο βανάκι φόλκςβάγκεν,ή σε ένα καναρινί σοφιστικέ ντεσεβώ να γυρίσω όλο τον κόσμο.
Πάντα βέβαια διαδικτυακώς,καθότι που να τρέχουμε να κουραζόμαστε,να αφήνουμε τις δουλειές και τις συνήθειές μας.
Να άλλο ένα προτέρημα του ίντερντετ.Μπορείς να γίνεσαι αυτό που ποτέ δέν μπόρεσες να υπάρξεις στην ζωή σου.
Και σε ρωτώ τώρα αθηνά....αυτό θα είναι ένα ψέμμα στην αλήθεια σου που ζείς πραγματικά,ή μιά αλήθεια στο ψέμμα σου που πάλι ζείς πραγματικά;
ΒΓ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ.
ΕΓΩ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΜΕ ΑΚΟΜΗ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ.
ΝΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ ΚΑΝ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΩ ΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΜΟΥ.ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΤΥΦΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Και μαίηλ αύριο που είναι μονή η μέρα.Τις ζυγές χρησιμοποιώ μόνο το τηλέφωνο στην επικοινωνία,ενώ τα σαββατοκύριακα επιλέγω να στέλνω επιστολές με τον παραδοσιακό τρόπο του ταχυδρομείου.
Τάξη και οργάνωση πώς να το κάνουμε.
Νομίζω ἔχει ἐνδιαφέρον ὅτι οἱ περισσότερες ἀφῖσσες στὸ κέντρο τῆς Ἀθήνας τουλάχιστον ἔγραφαν "Μάης '68-ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ", λόγῳ διαφόρων σκοπιμοτήτων- μὴν τρελλαθοῦμε κιόλας, ὁ Μάης δὲν ἦταν ΜΟΝΟ μαρξισμός, ἴσως καὶ νὰ ἦταν μόνο ΛΙΓΟ μαρξισμός. ἘΝ πάση περιπτώσει, ὁ σημερινὸς φοιτητὴς (ποὺ εἴτε δὲν ψάχνει μόνος του εἴτε ἔχει μπεῖ σὲ κάποια ἰδεολογία καὶ διαβάζει μονοκούκι, "κλείνοντας" σὲ ἐκπληκτικὰ γρήγορο χρονικὸ διάστημα) βλέπει τὶς ἀφῖσσες καὶ τοῦ δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωση πῶς Μάης '68=Μαρξισμός, ἄρα ἅμα μ'ἀρέσει πρέπει νὰ μπῶ ΣΥΡΙΖΑ, ἄντε ΚΚΕ ἄντε ΚΚΕ μ-λ καὶ νὰ τελειώσει ἐκεῖ ὁ προβληματισμός μου: δὲν ἐμφανίζεται ὡς ἐνδεχόμενο τὸ νὰ μὴν πρόκειται γιὰ φαινόμενο ἰδεοληψίας ὁ περιλάλητος Μάης...
(Ὡς 19χρονος ρωτῶ: Ἔχει λόγο νὰ μὲ μαγέψει ὁ Μάης 68, ὅταν βλέπω πὼς κατέληξαν οἱ ἴδιοι οἱ ἄνθρωποι ποὺ τὸν δημιούργησαν;;; Παράβαλε καὶ πολυτεχνεῖο φυσικά.)
Δημοσίευση σχολίου