24/9/08

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ

Μπορείτε να αφήνετε τα ερωτήματά σας για την αποψινή εκπομπή εδώ.

10 σχόλια:

macedonian είπε...

Πως είναι δυνατόν να αναγνωρίζονται από το Ελληνικό κράτος σήμερα,βυζαντινά χρυσόβουλα,σουλτανικά φιρμάνια και ποιος ξέρει τι άλλο?Νόμιζα ότι είχαμε "απελευθερωθεί"...

Unknown είπε...

αναγνωρίζονται τα χρυσόβουλα διότι οι μονές δεν ήταν δοριάλωτες και είχαν συνάψει συμφωνίες με το σουλτάνο
οι παππούδες μας πολέμησαν για να διώξουν τον κατακτητή και τώρα έρχονται πάλι αυτοί που δεν ήταν δορυάλωτοι να ανταλλάξουν περιουσίες

Tolis_Vourvoutsiotis είπε...

όσα χρόνια κι αν περάσουν ο Κος Γιανναράς παραμένει καταπληκτικός. Να υποθέσω οτι ο Κος Σιάσσος θα θυμάται οτι τα ίδια πράγματα λέγαμε μια ομάδα φοιτητών 2 δεκαετίες πριν στην θεολογική, αλλά τότε είμασταν μικροί, κι αναρχικοί και άθεοι, και δεν ξέραμε... ευτυχώς δεν ήσουν ένας απ' αυτούς Κε Λάμπρο...

macedonian είπε...

Ευχαριστώ τον Κο Πιτσάκη!Μόλις κατάλαβα πολλά πράγματα τριγύρω μου.Πάω να ξεκινήσω την επανάσταση!!!!

Unknown είπε...

Αν ο εναγκαλισμός δήθεν των μοναχών του αγίου όρους με την εξουσία ορίζεται από την περιφορά της αγιας ζώνης απο τους μοναζους της ΙΜ βατοπεδίου στην αυλή του κ. Παπανδρέου στην εκάλη, τότε πως θα χαρακτηρίζε ο κ. Γιαναράς τα χρυσόβουλα των αυτοκρατόρων και τα φιρμάνια των σουλτάνων που λένε ότι κατέχουν τα μοναστήρια??


Οχι άλλο κάρβουνοοοοο???

Unknown είπε...

Αν τα μοναστήρια είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και συνεπώς ο κάθε ηγούμενος είναι όργανο που ασκεί δημόσια εξουσία, τότε με βάση ποιά εξουσιοδοτική διάταξη μπορεί να προβαίνει σε "ανταλλαγές", και "πωλήσεις"???

Hippo είπε...

Χαιρετώ τους παράγοντες και τους εκλεκτούς πρασκαλεσμένους.

Ακούστηκαν μόλις πριν στην εκπομπή σας, τα χρυσόβουλα και τα φιρμάνια με τα οποία κατοχυρόνονται οι περιουσίες των μονών του Αγ. Όρους.

Ωστόσο πολλές φορές στο παρελθόν έχουν δημευθεί περιουσίες σημαντικών προσώπων όσο και διάφορων τοπικών τσιφλικάδων.

Η πατρίδα μας είναι μικρή σε έκταση και δεν έχει την πολυτέλεια σπατάλης πόρων. Επίσης πολλοί συμπολίτες μας πένονται και χρειάζονται γή και χρήμα.

Ποιος λοιπόν είναι ο λόγος που δεν μπορεί να γίνει το ίδιο και με την περιουσία των μονών;

Σχολιάστε το παρακαλώ.

Sitalkas είπε...

μήπως πρέπει, σε αφορολόγητο πλαίσιο, τα μοναστήρια να καταθέτουν πόθεν αίσχες;

να γνωρίζουμε και ποιοι κυκλοφορούνε χρήμα μέσω των κελιών δηλαδή

Tolis_Vourvoutsiotis είπε...

μιας κι έγινε αναφορά, να πω ότι το προηγούμενο σχόλιο αφορούσε την θέση του Κου Γιανναρά για τον "κτηνώδη" ατομικιστικό ευσεβισμό που άλωνε την ιεραρχία. Δεν μπορώ στα 38 μου να ξεχάσω ακόμα τους "άγιους" στο 4Ε να κραδαίνουν την "Αναζήτηση" και να ξορκίζουν τα κορδακικά φαντάσματα. Ο Σιάσσος δεν ήταν με μας (λέκτορας γαρ, όχι φοιτητάκος σαν και του λόγου μας), αλλά δεν ήταν κι εναντίον μας...

Nativist είπε...

@ macedonian (24 Σεπτέμβριος 2008 11:09 μμ)

Όπως σωστά γράφει ο Νεοκλής Σαρρής, κι εμείς, οι Έλληνες, επικαλούμαστε ” τους ίδιους ειδολογικά τίτλους διεκδικούμε τις καταπατημένες από την αυθαιρεσία του τουρκικού κράτους κοινοτικές και εκκλησιαστικές περιουσίες στην Κωνσταντινούπολη, την Ίμβρο και την Τένεδο. Και το πιο σημαντικό, αναγνωρίζομε ως ελληνικό κράτος παρεμφερείς τίτλους για τα μουσουλμανικά ιδρύματα (βακούφια) στη Θράκη, αλλά και στη Δωδεκάνησο.”

Συνεργάτες