22/9/08

Η εκπομπή της Τετάρτης:Η αποδόμηση του Αγίου Όρους

Από την Πέμπτη μέχρι την Κυριακή το βράδυ βρέθηκα στο Άγιο Όρος για να δω και να ακούσω από κοντά μοναχούς τους οποίους εκτιμώ και να συζητήσω μαζί τους το θέμα της μονής Βατοπαιδίου. Μάλλον αφορμή στάθηκαν τα όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας ως δραστηριότητες της μονής.
Το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό.
Πηγαίνω κατά καιρούς στο Όρος από το 1975. Δεν θα μπορούσα να πως πώς γνωρίζω σε βάθος τα τεκταινόμενα- αυτό, ίσως κανείς δεν θα μπορούσε να το ισχυριστεί διότι το Όρος έχει μια ιστορία εξαιρετικά περίπλοκη- αλλά μια εικόνα διαχρονική διατηρώ.
Με λίγα λόγια στο Όρος δεν διέκρινα, πλέον, τίποτε από την παλιά πνευματικότητα και ευσέβεια, που κατά την ταπεινή μου γνώμη διατηρούσε.
Η αγωνία όλων, ή σχεδόν όλων για να μην αδικήσω ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις πατέρων, είναι η υλική επιβίωση. Από την κορυφή ως τη βάση. Υποτίθεται πως ο λόγος για τον οποίο γίνεται κάποιος μοναχός είναι ένα άλλο πρότυπο ζωής. Λιτό, ξένοιαστο από τις υλικές δεσμεύσεις της ζωής, αφοσιωμένο στην προσευχή και τη νηστεία, σε μια διαρκή αναζήτηση του θεού σε κάθε κίνηση και κάθε προσπάθεια του μοναχού, χωρίς τις ανέσεις της κοσμικής ζωής. Αυτή η άσκηση, έλεγαν οι Πατέρες, σε φέρνει κοντύτερα στο Θεό. Άλλωστε, αυτή η λιτότητα και η στέρηση είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ασκητικής ζωής μαζί με την ταπεινοφροσύνη και την υπακοή.
Ακόμη και αν ο ηγούμενος Εφραίμ ή οποιοσδήποτε άλλος αγιορίτης έχει δίκαιο ως προς το νομικό σκέλος των κατηγοριών που του προσάπτουν, όλη η δραστηριότητά του, όπως έχει καταγραφεί το τελευταίο διάστημα, έχει κάποια σχέση με τις αναζητήσεις ενός μοναχού, όπως περιγράφηκαν παραπάνω;
Κατά την παραμονή μου στο Όρος πραγματοποιήθηκε και η διπλή Ιερά Σύναξη, η συνάντηση δηλαδή, των ηγουμένων και των αντιπροσώπων των είκοσι μονών. Και λέω είκοσι διότι ακόμη και η Μονή Εσφιγμένου εκπροσωπήθηκε από τη διορισμένη ηγεσία της και όχι φυσικά από τους έγκλειστους εδώ και χρόνια μοναχούς της Μονής.
Τη μονή Ιβήρων εκπροσώπησε στη σύναξη ο προηγούμενος ηγούμενός της ο πατήρ Βασίλειος Γοντικάκης, από τις εμβληματικές φυσιογνωμίες του Όρους, με διδακτορικό από τη Σορβόννη. Ο πατήρ Βασίλειος, αφού διετέλεσε ηγούμενος της μονής Σταυρονικήτα την κρίσιμη περίοδο που εμφανίσθηκε το κίνημα των νεοορθόδοξων, ανέλαβε το μεγάλο αλλά κατεστραμμένο μοναστήρι της Ιβήρων το οποίο κατάφερε να αναστηλώσει και να το καταστήσει ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα στο Όρος.
Ο πατήρ Βασίλειος με την έναρξη της σύναξης ζήτησε σε αυστηρό ύφος από τον ηγούμενο Εφραίμ να παραιτηθεί για να πάρει την απάντηση πως δεν παραιτούμε και να δείτε πως θα δικαιωθούμε δικαστικά. Λες και το πρόβλημα είναι νομικό και όχι αν η συμπεριφορά του πατέρα Εφραίμ συνάδει με την ιδιότητά του ως μοναχού και το αξίωμά του ως ηγουμένου.
Εν πάσει περιπτώσει στη σύναξη υπήρξαν διαφορετικές προσεγγίσεις αλλά και ο ηγούμενος Εφραίμ είχε τους υποστηρικτές του.
Όσοι γνωρίζουν καλά τα αγιορίτικα λένε πως οι υποστηρικτές του Εφραίμ ήσαν κυρίως όσοι ηγούμενοι ή αντιπρόσωποι μονών έχουν σε εξέλιξη ανάλογες με του Βατοπαιδίου περιπτώσεις και ανησυχούν μήπως έρθει κάποτε η σειρά τους, έστω και αν χειρίζονται τις υποθέσεις τους με μεγαλύτερη διακριτικότητα.
Πριν τη σύναξη μόνο δύο μονές ήταν υπέρ του ηγουμένου της μονής Βατοπαιδίου. Όταν άρχισε η σύναξη ο συσχετισμός διαμορφώθηκε στο μισό μισό και στο τέλος της όλοι συμφώνησαν, ανεξαρτήτως του τι συζήτησαν, η ανακοίνωση που θα εκδώσουν να είναι ενωτική και να μη ληφθεί κανένα μέτρο κατά του Βατοπαιδίου αν και τόσο ο ηγούμενος Εφραίμ φοβόταν όσο και οι μοναχοί ανέμεναν το διορισμό μιας Ελεγκτικής Επιτροπής.
Λίγο η παράδοση του Όρους, που θέλει μετά τις συνάξεις να βγαίνει ενωτική ανακοίνωση, λίγο η διπλωματική δραστηριότητα του Εφραίμ ο οποίος το προηγούμενο βράδυ διανυκτέρευσε στη μονή Σταυρονικήτα, μιας από τις σφοδρότερες πολέμιους του Βατοπαιδίου μονές, το αποτέλεσμα ήταν η σύναξη να ολοκληρωθεί χωρίς καμιά κίνηση ή παρατήρηση. Μάλιστα, για να αντιληφθούμε πόσο εξισορροπιστικά κινείται το Όρος σε τέτοιες περιπτώσεις αρκεί να αναφερθεί πως ακόμη και για τη σύνταξη της ανακοίνωσης που θα εκδοθεί διορίσθηκαν ως συντάκτες της δύο ηγούμενοι με διαφορετική ο καθένας στάση απέναντι στο Βατοπαίδι.
Ο ηγούμενος της Σιμονόπετρας, ο οποίος διάκειται θετικά και ο ηγούμενος της Σταυρονικήτα, ο οποίος διάκειται αρνητικά.
Το αποτέλεσμα, όμως, αυτής της στάσης της σύναξης μπορεί να αποβεί μοιραίο για το Άγιο Όρος. Διότι η κρίση αυτή δεν είναι όπως οι παλαιότερες που περνούσαν χωρίς να αφήσουν αρνητικό αποτύπωμα στη συνείδηση του κόσμου.
Αγιορίτες οι οποίοι τις ημέρες που εμείς βρισκόμασταν στο Όρος είχαν βγει από τη μοναστική πολιτεία, όταν επέστρεψαν περιέγραφαν με τα μελανότερα χρώματα τον ειρωνικό τρόπο με τον οποίο τους αντιμετώπιζαν «έξω» οι πιστοί.
Αυτήν την παράμετρο δεν την έλαβε υπόψη της η ηγεσία του Όρους.
Η άλλη σοβαρή διαπίστωση είναι πως η απόφαση της Σύναξης έρχεται σε μεγάλη δυσαρμονία με το ίδιο το αίσθημα των απλών μοναχών.
Νωρίτερα, είχαμε συνεννοηθεί με αρκετούς αγιορίτες να μας μιλήσουν στην κάμερα και να μας εκθέσουν την άποψή τους για τα τελευταία γεγονότα που έφεραν το Όρος στο φως της δημοσιότητας. Αρνήθηκαν να το πράξουν μετά την απόφαση της Σύναξης. «Περιμέναμε- μας έλεγαν- η απόφαση να είναι πιο αυστηρή. Εμείς θα βγάλουμε το φίδι από την τρύπα;» Βεβαίως στο θέμα της σχέση κορυφής και βάσης, το Όρος είναι περισσότερο αυταρχικό ακόμη και από αρκετές αυταρχικές δημοκρατίες. Όταν οι μοναχοί φοβούνται να ανοίξουν το στόμα τους για τέτοια θέματα, και όταν η σύναξη αποφασίζει ακόμη και να απαγορεύσει συνομιλίες μοναχών με δημοσιογράφους για ποια δημοκρατία μπορούμε να μιλάμε;
Όλη αυτή η αντιμετώπιση του θέματος που προέκυψε, από την Ιερά Σύναξη του Αγίου Όρους μόνο καλό δεν μπορεί να του κάνει.
Το ζήτημα πλέον είναι που βαδίζει το Άγιο Όρος; Έχει να επιτελέσει κάποιο ρόλο και ποιος μπορεί να είναι αυτός; Γιατί ένας ακόμη διαχρονικός θεσμός με σημαντική συμβολή στην αναπαραγωγή της κοινωνίας μας υφίσταται αυτήν τη φθορά και αποδόμηση; Που οδηγούνται τα πράγματα; Μπορεί να βρεί μέρος έστω της παλιάς αίγλης του ή μια τέτοια προσπάθεια είναι μάταιη; Πότε άρχισε να αποδομείται το Όρος και ποια είναι τα βαθύτερα αίτια αυτής της αποδόμησης;
Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα στα οποία θα επιχειρήσει να απαντήσει η εκπομπή της επόμενης Τετάρτης.

Π.Σαβ.

27 σχόλια:

macedonian είπε...

Το αναρτώ και εδώ λοιπόν:
1) “Το ζήτημα πλέον είναι που βαδίζει το Άγιο Όρος; ”
Μα ολοταχώς προς Βατικανό!Δεν εννοω φυσικά τον ασπασμό του Ρωμαιοκαθολικού δόγματος αλλά τη (έστω και καθυστερημένη) γλυκιά τριβή με την έννοια κοσμικό κράτος..Επί Βυζαντινής και Οθωμανικής κατοχής τέτοια “όνειρα” ήταν αυστηρώς ακατάλληλα είτε γιατί οι μοναχοί ήταν αγνότεροι είτε γιατί οι κυβερνώντες δεν είχαν χιούμορ και θα αντιδρούσαν μάλλον άσχημα.
2) “Έχει να επιτελέσει κάποιο ρόλο και ποιος μπορεί να είναι αυτός;”
Τουριστικός φαντάζομαι.Προβλέπω κατάργηση του άβατου και στίφη τουριστών να επισκέπτονται τις ομολογουμένως πανέμορφες μονές.Άλλωστε θα ήμασταν ηλίθιοι να πιστεύουμε πως τόσες επιχορηγήσεις δε θα είχαν κάποιο αντίτιμο.Όσο για τα “φάρος της Ορθοδοξίας ” κλπ νομίζω ότι απευθύνονται μάλλον σε γριούλες.
3) “Πότε άρχισε να αποδομείται το Όρος και ποια είναι τα βαθύτερα αίτια αυτής της αποδόμησης;”
Το ζουμί της υπόθεσης!Η αποδόμηση -για μένα- ξεκινά πολύ παλαιότερα απ’όσο νομίζετε.Έχοντας συζητήσει με κατοίκους της περιοχής και έχοντας αντιληφθεί με έκπληξη το πόση πικρία (σικ) ένοιωθαν και νοιώθουν για τους ρασοφορεμένους γείτονές τους,κατάλαβα πως έχει κοπεί ο ομφάλιος λώρος που έδενε τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής με το Όρος΄.Η αδελφότητα αντιμετωπίζεται ούτε λίγο ούτε πολύ ως δύναμη κατοχής που επιδιώκει να επεκτείνει τις εκτάσεις της ελέω Θεού και απαιτεί υπακοή (σφάξε με αγά μου να αγιάσω).Αφορμή όμως για να δούμε αυτήν την αποδόμηση να επιταχύνεται δεν είναι παρά τα Ευρωπαικά εμβάσματα που αφειδώς δόθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες.
Να προσθέσω και ένα άλλο στοιχείο.Πέτρα του σκανδάλου είναι ο Εφραίμ.Ο Εφραίμ είναι Κύπριος και συνεπώς προέρχεται από μια εξόχως παρεμβατική στα κοινά Εκκλησία (υπενθυμίζω πως ο νυν Αρχιεπίσκοπος υπεδείκνυε ποιο κόμμα να ψηφίσει ο λαός,υπενθυμίζω πως Αρχιεπίσκοπος υπήρξε Πρόεδρος της Δημοκρατίας τους),ο σωστός άνθρωπος στη σωστή θέση.
Σας ενημερώνω τέλος πως ουδέποτε επισκέφθηκα το Όρος και δεν έχω καμμία αμφιβολία πως εκεί κατοικούν και Άγιοι πραγματικά άνθρωποι.Απλά υπάρχουν γύρω τους και άνθρωποι (χωρίς επιθετικό προσδιορισμό)

MAIRA666 είπε...

Αγαπητέ κυριε Σαββιδη δηλώνεται ότι επισκεπτεσθαι το Αγιο ορος = Α Θ Ω από το 1975. Φαντάζομαι ότι θα το ειχατε επισκεφτεί τελευταία , πριν 1 ή 2 ή και 3 χρονια ή ακομα και 5 χρονια ή και παλαιοτερα.
Τοτε δεν είχατε παρατηρησει τιποτα ? Δεν ειχατε παρατηρησει οτι το χρημα έρεε αφθονο από την Ευρωπαικη Ενωση ? ΓΙΑΤΙ?

Πριν ένα χρονο ( δεν θυμαμαι ακριβως ) δεν ειχατε παρατηρησει την Σπουδη των ολλανδων με την βοηθεια και την διαμεσολαβηση και
Εντος και εκτος «ελληνικου» κοινοβουλιου ( οργανώσεων + κομματων) προκειμενου να αρθει το Α Β Α Τ Ο Ν. ΓΙΑΤΙ ?


ΕΙΝΑΙ γνωστο το θεμα της μονης ΕΣΦΥΓΜΕΝΟΥ. ΓΙΑΤΙ αραγε καποιοι «τρελλοι» είναι ταμπουρωμενοι ? Απλως να ΘΥΜΗΣΩ ότι είναι η Μ Ο Ν Α Δ Ι ΚΗ μονη που ΔΕΝ ΘΕΛΗΣΕ να παρει
Χρηματα βρωμικα και ελεεινά , κυριολεκτικώς , από την ΕΥΡΩΠΗ ΣΑΣ. ΔΕΝ θα αναφερθω εκτενεστερα σε άλλες ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΕΣ διαφωνίες της Μονης αυτης με το θεμα της Ενωσης των Εκκλησιων και κατά επεκταση το θεμα του πατριαρχείου της Π Ο Λ Η Σ , αν και όλα είναι συνδεμενα και αλληλοκαλυπτονται.
Προτεινω να μαθεις ποιο είναι το ΙΕΡΟΤΕΡΟ κειμήλιο που φυλάσσεται στην ΜΟΝΗ και αφου το ανακαλυψεις να αναρωτηθεις ΓΙΑΤΙ ?


Υπαρχει αραγε σχεση με όλα τουτα και με αλλα που ακομα δεν γνωριζουμε με την Πτωση του ελικοπτερου και τον Θανατο του πατριαρχη Αλεξανδρειας ?

Μηπως εχει και καποια σχεση και το ξεκληρησμα της Οικογενιας Στο Αιγιο , του Ελληνα από την Αλεξανδρια ( προεδρο της Ελληνικης παροικίας.) ? ειλικρινα εδώ δεν ξερω τιποτα ουτε υποθετω.

Υπαρχει αραγε σχεση με την γενικοτερη βαλκανικη εξελιξη των πραγματων και την πιθανη διευκολυνση στρατιωτικων « παρατηρητων»
Στην περιοχη του Αθου .Και αν νομίζεται ότι ειμαι ΦΑΝΤΑΣΙΠΛΗΚΤΟΣ ρωτήστε ποτε και ποιοι παλαιοτερα το χρησιμοποιησαν ως ΚΥΡΙΟ κατασκοπευτικο κεντρο. Και βεβαια
ας αναρωτηθούμε γιατι εκει ? και όχι αλλου. Ας πουμε στο επομενο ποδαρι της χαλκιδικης.( ΠΑΛΛΗΝΗ)


Υπαρχει σχεση με τις επισκεψεις Πουτιν στο αγιο ορος και την πιθανη διεκδηκηση για αλλαγη του στατους κβο του ορους?
που αναβληθηκε προσωρινά λογω πετρελαιαγωγού και όχι μονο.
Υπαρχει πιθανη σχεση και με την καθιερωμενη ετησια βολτα του Μπαμπα ΜΠΟΥΣ .Τοση Αγιοτητα ποια !!!!! και μην ξεχνατε ο ΜΠΟΥΣ που τον χανεις που τον βρισκεις μεταξυ Καβαλας και Αγιου ορους τον βρισκεις.

Υπαρχει αραγε σχεση μα τα χρυσοβουλα και και τα «συμβολαια»των τουρκων πασάδων αναγνωρισμενα από το « ελλαδικον» κρατος ετσι ώστε να γινουν αφορμη για διεδικδηκησεις από Σκοπιανους ?
Ξαναδιαβαστε την επισημανση μου οσον αφορα την επιστολη
Καραμανλη στον Σκοπιανο προθυπουργο. Σας το ειχα επισημάνει,
εκει που αναφερει τα δικαστηρια.

Υπαρχει αραγε σχεση με το Παγγαιο και την Κασσανδρα ?
Εδώ εχει πλούσιο γευμα.!!!

Υπαρχει αραγε σχεση ότι 3-4 μερες πριν την αναδειξη του Περιβοητου σκανδαλου ειχαμε την επισκεψη του Πατριαρχη κωσταντινουπολεως στον Αθω και την εντολη - οδηγια προς
Τον πρωθυπουργο κ. Καραμανλη για διευθετηση των αποστατουντων της ΜΟΝΗΣ.

Υπαρχει σχεση οπου πρωτος το ανεδειξε ο Κοντομηνας με παρεα αυτόν τον νέο « αριστοφανη» τον Λαζοπουλο. Ποιος του το σφυριξε ? το Αγιο Πνευμα ?
Και γιατι σε αυτόν και γιατι τωρα ?

Υπαρχει αραγε και σχεση κομματικη Πασοκ -ΝΔ.? και αλλων
μικροτερον δυναμεων και εκ δεξιων και «εξ’ ευωνύμων» ?

Επρεπε να ανατραπει το πολιτικο σκηνικο .( από τον Πολυδωρα και τις φωτιες μονο φάπες τρωει η κυβερνηση . Συμπτωσεις !!)
Τον Πολύδωρα τον φάγαμε. Ο «ατιμος» ο βουλγαρακης που εχει σχεση και με τις ΥΠΟΚΛΟΠΕΣ θα μας γλίτωνε?


Παιχνίδι στημενο μυριζει . Ολοι ψαχνουν τον αρχηγο του παιχνιδιου ενώ είναι μπροστα τους .Σας το εχω ήδη πει. Παντα θα υπαρχουν ανοητοι και φαταουλες που θα παιζουν τον ρολο του εφιαλτη.
( τι σας θυμιζει αυτό ?) και θα νομιζουν ότι έπιασαν την καλη, ενώ στην πραγματηκοτητα θα είναι τα πιονια του Α Λ Λ Ο Υ ( για να θυμομαστε και τον Ασπικιο )

Και κατι τελευταιο. Σε ένα σκανδαλο εχουμε και αγοραστη και πωλητη. Εσεις ως γνωστο και συνηθησμενο μείνατε στον πωλητη.
Εγω νομιζω ότι το ΜΕΓΙΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ βρισκεται στον ΑΓΟΡΑΣΤΗ.

Παρατηρηση . Σιγη από την ελλαδικη εκκλησια και τον Ιερωνυμο.
Λες και δεν υπαρχουν ή δεν υπαρχουν ? και εχουν
Ενσωματωθει?


Τωρα κυριε Σαββιδη μπορεις να αφιερωσεις την εκμπομπη και
να περιοριστεις σε απλη ηθηκοπλασια . Να πεις ότι οι ιερεις ξεφυγαν
από το εργο τους , να καταδικασεις την ορθοδοξια κατά επεκταση και το χριστιανισμο και πασα θρησκεια και χωρις να το λες και την την
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ( θρησκεια) , ισοπεδονωντας τα παντα. Ξερω και Ξερεις ότι δεν είναι αναγκη να τα λεμε ολα , αλλα είναι καλυτερα και
αποτελεσματικοτερα όταν τα εννουμε. Τουλαχιστον αυτό το «αρωμα»
Πηρα από το σχολιο. Μακαρι να κανω λαθος.!!!!

Υ Γ. Με ένα σμπάρο πολλα τρυγονια.!!!!!! Εχουμε στον Αθω

Ο Αθως είναι Α Θ Ω Ο Σ. Τι σημαινει ?

Νομιζω όμως ότι οι φύλακες που υπαρχουν εκει κρατουν
Την αθωοτητα !!!!!!!!




Προς Macedonia.
Δυσκολα θα μπορουσε να διαφωνησει καποιος
μαζι σου σε οσα λες. Ένα από τα κλειδια όμως είναι γιατι
θελουν την περιοχη τουριστικη ? Τοσος ΠΟΛΕΜΟΣ από τους ειρηνοποιους ( για να μην ξεχνιομαστε ) για αυτό το μερος.!!!
Ειλικρινά θα εκανα εισηγηση να τους δωσουμε ένα μερος τζαμπα
( τοσα εχουμε ) προκειμενου να διευκολυνθουν οι « ανθρωποι» και να κανουν τις δουλιες τους (ασπικικα μπιζνες , για να χαριτολογησουμε ) προκειμενουν να αφησουν « Τον NAO» στην ησυχία του.
Στα περι κυπρου και εκκλησίας διαφωνώ. Καλο ειναι να δουμε
Και να ερευνησουν αν είναι οντως Κυπριος η για να μιλαμε
Ευρωπαικα, κυπριακης εθνικοτητας ( Nationalita) και όχι εθνοτητας.
Απλουστευμενα και λαικα , μηπως είναι από τους Αλλους ?

Πολύ ευκολα βγηκε το κυπριος !!!!!! στη φορα , δεν νομίζετε ?Σαν
Να μας λενε μην κοιτάτε παραπερα , ΣΤΟΠ.

Εκει που λες για το Βατικανο δεν είναι παρομοιωση είναι ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ και εκει που λες για φαρο είναι ΦΑΡΟΣ αλλα τι
Ειδους ? και για να παιξω λιγο «ο φαρα_ω» =
Ω! ΦΑΡΟ
Παντως παιχνιδι δεν είναι τελικα τιποτα.

Καλοπροαιρετα με λιγο θυμο.

anetos είπε...

Όπως παρακολουθήσαμε την αποδομηση (φθορά) του «υπαρκτού σοσιαλισμού»
Και τώρα παρακολουθούμε την αρχή του τέλους του «υπαρκτού καπιταλισμού»
Εύκολα μπορούμε να διακρίνουμε και το τέλος των θρησκειών ,είναι ποιο αργό από τα αλλά ,διότι η θρησκεία Καλύπτει αύλες ανάγκες και τον μεταφυσικό φόβο .Εξάλλου πλέον όλο και ποιο φανερά οι εκπρόσωποι τους δείχνουν πως δεν πιστεύουν
Σε αυτές (τουλάχιστον με τόσο φανατισμό)
Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι για τον ΑΘΩ και τις εμπορικές ίντριγκες των ρασοφόρων
( σε αυτά πάντα και διαχρονικά είχαν ταλέντο) Αλλά στην νομοτελειακή αποδομηση της θρησκείας .Σας λεει τίποτα ότι στην Αμερική οι πιστοί είναι του επιπέδου Μπους .Στην ανατολή διατηρείται ακόμη σε ισχύ(η θρησκεία) γιατί είναι ταυτισμένη ίσως ακόμη με κοινωνικούς αγώνες αφού πρόκειται για μεσαιωνικές ακόμα κοινωνίες στην πλειοψηφία τους.

ΕΡΜΑΡΙΟΝ είπε...

Στο Όρος βρίσκονται χίλια δυο κειμήλια, ιστορικής αξίας πάπυροι, τοιχογραφίες ανεκτίμητης αξίας, που επί αιώνες ολόκληρους οι μοναχοί διατηρούσαν έχοντας αυτό ως διακόνημα.
Επιπλέον βρίσκονται και θαυματουργές εικόνες, μέρη θρυλικά για την ορθόδοξη παράδοση.
Όμως όλα αυτά κάνουν το Όρος να είναι Άγιο;

Επισκέφτηκα το Όρος δύο φορές στη ζωή μου. Μία όταν ήμουν πολύ μικρός, οπότε όλες οι μετακινήσεις γινόταν με τα πόδια (το 1984) και μία το 2003.
Την δεύτερη φορά είδα τζιπ, λεωφορεία, κινητά, ίντερνετ, ηλεκτρογεννήτριες κλπ.
Δεν είχα πάει στο Όρος για κρουαζιέρα, ούτε για να περάσω καλά, ούτε για να μην κουραστώ, ούτε για να σπάσω πλάκα μιλώντας για πολιτικά.
Πήγα για να βρω απαντήσεις.
Περίμενα ότι όσοι άνθρωποι ζουν μια ζωή αφιερωμένη στο Θεό, θα έχουν μια αυθεντική μαρτυρία και θα μπορούν να δώσουν απαντήσεις στα διάφορα διλήμματα.

Τελικά, αφού είχα απογοητευθεί, βρέθηκα να μιλάω με έναν καλόγερο ο οποίος κάπνιζε κι έβριζε, γεγονός που το είδα ως επιστέγασμα της άκαρπης προσπάθειάς μου.
Κι όμως, ετούτος ο καλόγερος είχε πάρα πολλά να πει. Άξιζε, αλλά δεν του φαινόταν γι' αυτό και οι περισσότεροι προσκυνητές τον περιφρονούσαν.

Αυτά.
Τελικά το Όρος, την τελευταία φορά, ούτε με απογοήτευσε, ούτε όμως με γοήτευσε.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα, σας παρακαλώ να δείτε την ρωσική ταινία "το νησί".

k είπε...

Καλησπέρα, στο www.antifono.gr υπάρχει στις στήλες Aφιερώματα αναρτημένο ένα τεύχος του περιοδικού ΑΡΔΗΝ για το Αγιο Όρος. Παραθέτω τους συντελεστές:

* Εισαγωγικό σημείωμα
* Αυτοδιοίκηση και ευθύνη των πολιτών Μ. Γλέζος
* Κρίσεις οδύνης Α. Δαμιανός
* “Μωραίνει Κύριος” Γ. Καραμπελιάς
* Όλα στην Κύπρο άθλια, τα πάντα αθλιότης Β. Φτωχόπουλος
* Απότο Ρίο στο Κιότο Β. Στοϊλόπουλος
* Ο “Ιός” προσβάλλει την Ελευθεροτυπία Τ. Φιλανιώτης
* Τα γεγονότα της Τσιμισκή Στ. Αγοραστός
* Άλλη μία “επένδυση του αιώνα” Λ. Λεβαντής
* Τα όρια του “εθνικού χώρου” Θ. Ντρίνιας
* Με αφορμή τα γεγονότα της Θεσσαλονίκης Βλ. Αγτζίδης
* Εξωτερική πολιτική και διεθνές περιβάλλον Θ. Στοφορόπουλος
* “Όμιλος Ανδρέας Κάλβος” - Ψήφισμα για το ΝΑΤΟ
* Επί-θετικά Δ. Ρόκος
* Ομογενειακή Εκπαίδευση Κωνσταντινούπολης Π. Γεωργίου
* Το τέλος της ασιατικής αυταπάτης Κ. Βεργόπουλος
* Η κιβωτός του Ελληνισμού
* Μη γίνεσθε σκλάβοι ανθρώπων Κ. Ζουράρις
* Ο καλός και ο κακός λογισμός γ. Παΐσιος
* Η αγιορείτικη οικουμενικότητα Χρ. Γιανναράς
* Άγιο Όρος και ιμπεριαλισμός Θ. Στοφορόπουλος
* Πόλις επάνω όρους κειμένη Α. Καλογερόπουλος
* Οι απαρχές του αθωνικού μοναχισμού Κρ. Χρυσοχοΐδης
* Χώρος και χρόνος στο Άγιον Όρος π. Β. Ιβηρίτης
* Οικουμένη, Έθνος και ορθόδοξος μυστικισμός Θ. Ζιάκας
* Εικόνα-Θησαυρός π. Παύλος
* Ας αφήσουμε το Όρος στην ηρεμία του Α. Αλαβάνος
* Τη υπερμάχω κατατίθεται η έργω αγάπη μας Λ. Κανέλλη
* Προσκύνημα στο Άγιο Όρος αρχ. Π. Τανάσε
* Από τον Άθωνα στο Άγιον Όρος Γ. Παύλος
* Ο αθωνικός πολιτισμός Ο. Φωτιάδης
* Προβληματισμός για το νέο αιώνα Σπ. Κακουριώτης
* Η τουρκική εισβολή στο Β. Ιράκ ΜΔΔ
* Η κοινωνία των πολιτισσών στο προσκήνιο Κ. Γεώρμας
* Η καπιταλιστική απειλή G. Soros
* (συνέντευξη) Άρης ο αρχηγός των ατάκτων Δ. Χαριτόπουλος
* 75χρόνια μετά Στ. Ελληνιάδης
* Χρ.Γιαλουρίδη, η Τουρκία σε μετάβαση Χρ. Ιακώβου

sotiris είπε...

Πρακτικὴ ἐρώτηση: ποιοί θὰ συμμετέχουν στὴ συζήτηση;;;

Ανιχνεύσεις είπε...

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν:Χρήστος Γιανναράς, Λάμπρος Σιάσος και Κώστας Ζουράρις. Θα γράψω και άλλα μετά το δελτίο των 10 μμ.

Π.Σ.

aspic είπε...

Πάλι ο ζουράρις;
Μήν ξεχάσεις να πείς στην κάλυ να φέρει το πιπέρι μαζί της γιατι θα το χρειαστείτε.
Και ιντερνετικές συνδέσεις με ποιούς θα έχετε;
Έχει γούστο να μας βγάλετε κανέναν ασκητή,να μας μιλάει από το λάπτοπ μέσα στη σπηλιά του.
Είπαμε ο σαββίδης φέτος παντρεύει την παράδοση με την πρωτοπορία.

Δέν έχω τίποτα να πώ επί του θέματος,επειδή απλώς δέν έχω ιδέα.
Απλώς ήθελα να ρωτήσω,άν είμαστε σίγουροι ότι τα τελευταία χρόνια αποδομείται το άγιο όρος και δέν ήταν πάντα έτσι,αποδομημένο.
Και άλλη μιά ερώτηση,τελικά θα πρέπει να γίνονται γνωστά στον κόσμο όλα αυτά,ή μήπως καλύτερα θα ήταν να αφήναμε τον κάθε καλο και αγνό χριστιανό ανεπηρέαστο στην πίστη του, έστω και άν δέν ανταποκρίνεται αυτή στην πραγματικότητα;
Και ακόμη αναρωτιέμαι,με όλο αυτό το νταραβέρι πολιτικών και αγιορειτών,μήπως τελικά λειτουργεί το άγιο όρος κάτι σάν μασονική αδελφότητα,που χαράζει πορεία στην πολιτική κατεύθυνση της χώρας;
Μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο,ή απλώς μαλακίες λέω;
Μήπως εν γένει οι μονές και η εκκλησία κάπως,συνεχίζουν κάποιες βυζαντινές αντιλήψεις περί θρησκευτικής εξουσίας ή έστω βοήθειας στην εξουσία για να μήν ξεφύγει από τα σχέδια που υποτίθεται πώς έχει ο θεός για την ελληνορθοδοξία;
Και βέβαια συμφωνώ με τον άνετο που λεει ότι μετά την κατάρευση του κομμουνισμού ακολουθεί τώρα και η κατάρευση του καπιταλισμού.
Μπράβο άνετε σου βγάζω το καπέλο.


Πάντως είχα πάει και εγώ στο άγιο όρος πρίν δεκαπέντε χρόνια,και πραγματικά μου άρεσε πολύ.
Βέβαια υπήρχαν κάποιες σκιές όπως λέει και το ερμάριον,όπως άς πούμε ένας μοναχός που είχε ένα τζίπ και μας μοίραζε κάρτες "μοναχός ιλαρίων μεταφορές" (χίλιες δραχμές τότε το κεφάλι έπαιρνε),κάποιες θερμές συζητήσεις που γίνονταν τα μεσημέρια στην μονή ιβήρων άν θυμάμαι μεταξύ των μοναχών για οικονομικοπολικά θέματα του αγίου όρους,κάτι μαστούρηδες που συνάντησα στο δρόμο από την μιά μονή στην άλλη και μου λέγαν πώς το αγιορείτικο είναι ανώτερο και από το καλαματιανό (και δέν εννοούσαν το κρασί βέβαια),και βέβαια τα μυγάκια που είχε μέσα το κρασί που μας σέρβιραν στο μεσημεριανό και οι φακές που δέν ήταν καθόλου βραστερές και μας κάτσαν στο στομάχι.Όσοι πα΄τε άγιο όρος πάντως,να ψάξετε μονή που σερβίρει ψαρόσουπα.Σας την συνιστώ ανεπιφύλακτα.Ά και άν δείτε τον ηγούμενο της μονής ισχνό και αδύνατο,μήν κάτσετε σε αυτήν να φάτε γιατί τρώει μιά μπουκιά και σηκώνεται και είστε αναγκασμένοι μετά και εσείς να κάνετε το σταυρό σας να σηκωθείτε και να φύγετε τελειώσατε δέν τελειώσατε το φαγητό σας.

Εμείς είχαμε πάει τότε εκεί στο άγιο όρος,να δούμε έναν φίλο μας που ξαφνικά μέσα από τα μπάρ και τις ομίχλες πήρε θεία εντολή να πάει ασκητής στο άγιο όρος.
Πάμε εκεί και τον βρίσκουμε μεγάλο και τρανό,να διαχειρίζεται εκατομύρια τότε δραχμές,ανακαινίζοντας με δική του ευθύνη ένα παλιό ασκηταριό.
Όταν πρωτοπήγε στο άγιο όρος,τον βάλανε λέει και βοηθούσε να κουνιέται πέρα δώθε μιά μεγάλη θαυματουργή καντήλα,που είχε γεράσει (η καντηλα) και κουραζόταν να κινείται από μόνη της πιά όπως παλιά,και όταν αυτός απείλησε ότι θα ανοίξει το στόμα του το μπουκώσαν με εκατό εκατομύρια δραχμές για να μήν του ξεφύγει τίποτα.
Τώρα μαλακίες μας έλεγε αλήθεια μας έλεγε ποιός ξέρει.
Ρώτησα πάντως κάτι μοναχούς μήπως ξέρουν άν υπάρχει και καμμιά καντήλα κουρασμένη να τους βοηθήσω και εγώ,αλλα δέν μου απάντησαν.
Τελικά είναι να το χει η τύχη σου.
Που στο διάολο το μυρίστηκε ο φίλος μας από τα μπάρ στα εξάρχεια ότι κουράστηκε μια καντήλα στο ά γιο όρος και θα του δώσει λεφτά,ακόμη απορώ.
Είναι να μήν πιστεύεις στο θεό μετά;
Ά,πήγα και στον πατέρα παίσιο με την ελπίδα μήπως δώ το φίδι,αλλά δυστυχώς έλειπε το φίδι και ο παίσιος ήταν στενοχωρημένος χωρίς αυτό και δέν μπορούσε να υποδεχθεί τον κόσμο.
Περιμέναμε κάμποση ώρα μήπως γυρίσει (το φίδι),αλλά επειδή αργούσε και νύχτωνε φύγαμε και πήγαμε στις καρυές και γίναμε λιάδα στις μπύρες.
Και να μά τη παναγία,έτσι όπως καθόμασταν έξω στο πεζούλι του μαγειρίου και είχαμε βάλει τα μπουκάλια τις μπυρες το να πίσω στο ά λλο σε γραμμή,ξαφνικα τα βλέπουμε να αρχίζουν να γλυστράνε σάν φίδι.
Τα κάναμε πάνω μας.
Σηκώθηκε το μπυρόφιδο,μας κοίταξε,σφύριξε περίεργα,και απομακρύνθηκε με τα καπάκια όλα να κροταλίζουν στην ουρά του.
Αυτό να ήταν το φίδι του παίσιου και να γύρναγε πίσω,αναρωτηθήκαμε.
Μάλιστα!
Μαλακίες σας λέω βέβαια,όμως κάτι πρέπει να γραψω για να γεμίσω και σήμερα το σεντόνι μου.
Τι φταίω που μας έβαλε δύσκολο θέμα ο σαββίδης αυτή τη φορά;

Πάντως γενικά τόσο η φύση όσο και τα μοναστήρια,οι πιστοί οι μοναχοί και εν γένει το όλο κλίμα ήταν υπέροχα μυστηριακό και θρησκευτικό,σε γυρνούσε σε άλλες εποχές,σε εμπνέει και σε γεμίζει.
Όπως και να χει,είναι από τα μοναδικά μέρη του κόσμου που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθεί κανείς,κυρίως για αυτή την ανακουφιστική,εσωτερική και ήρεμη που έχει, αύρα του θεού.



























Ή του διαβόλου βέβαια (όπως δείχνουν τα πράγματα).

Panther είπε...

Αγαπητέ κυριε Σαβίδη ,
Το Αγιο Όρος δεν είναι συμερινό, ο Πατήρ Εφραίμ είναι περαστικός.
Υπάρχουν πολλοί ΜΟΜΑΧΟΙ που ζούν σε ΚΕΛΙΑ ασκητικά και δίνουν τόσα πολλά που μάλλον δεν γνωρίζετε.
Επισκέπτομαι συχνα το Όρος , η τελαιυταία ήταν την 22-8-08 ΄Εμεινα 16 ημέρες , στην Μ. Σταυρονηκίτα, την Σίμωνος Πέτρας και το κελί του Αγ. Ιωάννου του Θεολόγου στην Κερασιά.
Στο κελί πηγαίνεις απο το Κλέφτικο με το Μουλάρι 1,30 ώρα η 2,00 με τα πόδια, χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα κλπ.
Εκεί ένας Πραγματικός Μοναχός Αρχιτέκτων Σχεδιάζει Ορφανοτροφεία και Έκλησίες για την Ιεραποστολή με το πενάκι ( όχι με P/C )και πηγαίνει στο Κονγκό που γίνεται ένα μεγάλο ΕΡΓΟ.
Τον έχεις γνωρίσει στα Τίρανα έχει σχεδιάσει και χτίσει τα πάντα για την Αρχιεπισκοπή στην Αλβανία, έχουμε και μαζί συναντηθέι σε δύσκολους καιρούς 1997-1998 στα Τίρανα .

MAIRA666 είπε...

Ενημερωση προς κυριον Σαββιδη

"Αν και ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές, ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων θα κατεβάσει τους διακόπτες του τουλάχιστον μέχρι την Άνοιξη του 2009, λόγω «μαγνητικής αποτυχίας».

Η διαρροή ενός τόνου υγρού ηλίου την προηγούμενη εβδομάδα στο 27 μέτρων τούνελ, προκάλεσε «πονοκέφαλο» στους επιστήμονες, οι οποίοι αποφάσισαν ότι η επισκευή του θα πάρει αρκετό χρόνο."

Η ειδηση ειναι απο Ζουγκλα.gr


Κειμενο δικο μου

"παντως ότι τιποτα δεν μπορει να σπασει τα συστηματα κατερρευσε .Μηπως προκειται να καταρευσουν και αλλα πραγματα που μας λενε ότι δεν γινονται , με τον ιδιο τροπο που μπηκαν και οι χακερ ? "


Αληθεια = Μη Ληθη = Μνημη

καλοπροαιρετα


ΥΓ Η ολοκληρωση της Πωλησης του αλφα του κοντομηνα στο " γερμανικο "
RTL μηπως εχεις σχεση με το
θεμα μας ? ( Βατοπεδιο )

Ανιχνεύσεις είπε...

maira ευχαριστώ για την ενημέρωση. Το πείραμα του CERN το παρακολουθούμε στενά.

Ανιχνεύσεις είπε...

Η σημασία ίδρυσης του Αγίου Όρους

Το Άγιο Όρος δεν αντιμετωπίζει μόνο σήμερα προβλήματα. Από της ιδρύσεώς του υπήρχαν έντονες αντιπαραθέσεις.
Ο ιδρυτής του Όρους, Αθανάσιος, είχε αλλάξει το χαρακτήρα του Άθω επιβάλλοντας το κοινοβιακό καθεστώς και δίνοντας στο νέο του ίδρυμα κοσμικό χαρακτήρα, με έντονη οικονομική δραστηριότητα.
Οι ενέργειές του αυτές προκάλεσαν ευθύς εξ αρχής την αντίδραση των ασκητών παλαιού τύπου, οι οποίοι τον κατηγόρησαν ότι καταργεί τους αρχαίους θεσμούς και μεταβάλλει το Όρος σε κοσμική πολιτεία. Έφθασαν, μάλιστα, μέχρι του σημείου να οργανώσουν απόπειρα δολοφονίας του.
Οι αντιθέσεις αυτές οδήγησαν στην αυτοκρατορική παρέμβαση και είχαν αποτέλεσμα τη σύνταξη Τυπικών με πρώτο τον περίφημο Τράγο, επι ηγεσίας Ιωάννη του Τσιμισκή.
Παρά το γεγονός ότι ο Τσιμισκής δεν διέκειτο ευνοϊκά προς τον Αθανάσιο, οι απεσταλμένοι του Αυτοκράτορα επέβαλαν το κοινοβιακό σύστημα ως την κύρια μορφή του μοναστικού βίου.
Αναγνωρίζεται επίσης το δικαίωμα ιδιοκτησίας των μοναχών και των μοναστηριών στον Άθω και έξω από τον Άθω. Στο σύνολό του το σημαντικό αυτό έγγραφο δίνει την εντύπωση γενικού νόμου που ρυθμίζει τη ζωή μιας αυτοδιοικούμενης αγροτικής κοινότητας.
Στο Όρος συνέρευσαν μοναχοί από παντού γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να γίνει ο Άθως διεθνές μοναστικό κέντρο. Διαταράχθηκε, όμως, συγχρόνως η μοναστική ζωή που παρουσίαζε όλο και περισσότερο το χαρακτήρα κοσμικής πολιτείας.
Η αρμονία ανάμεσα στην πνευματική ζωή και στην οικονομική ανάπτυξη διαταράχθηκε. Τα μοναστικά ήθη χαλάρωσαν.
Με την ίδρυση του Όρους η αυτοκρατορία είχε σαφείς στόχους.
Αποσκοπούσε:
Α) στην υποταγή των ημιανεξάρτητων σλαβικών ομάδων, των «Σκλαβηνιών», που βρίσκονται ακόμα μέσα στα σύνορα της αυτοκρατορίας και εξεγείρονται συχνά εναντίον των βυζαντινών αρχών.
Ο Άθως με την ίδρυση της Λαύρας γίνεται το μεγάλο πνευματικό κέντρο των Βαλκανίων.
Στην αυτοκρατορική αυτή πολιτική ανταποκρίνεται ο τύπος του κοινοβίου, ο οποίος και επεβλήθη.
Η οικονομική ευρωστία των μονών τους επέτρεψε να επιτελέσουν την πνευματική τους αποστολή και να συμβάλουν συγχρόνως στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Αργότερα, βέβαια, ιδιαίτερα κατά τα μέσα του 11ου αιώνα επι εποχής Κομνηνών και Παλαιολόγων, τα μοναστικά αυτά ιδρύματα θα εξελιχθούν σε μεγάλους γαιοκτήμονες και η συμπεριφορά τους απέναντι των μικρών ιδιοκτητών και των αγροτικών κοινοτήτων δεν θα διαφέρει από τη συμπεριφορά των μεγάλων λαϊκών γαιοκτημόνων.
Η ραγδαία οικονομική ανάπτυξη που παρατηρείται στην εποχή αυτή προσδίδει στο Όρος όλο και περισσότερο την όψη μιας κοσμικής πολιτείας, με συνέπεια τη χαλάρωση των μοναστικών ηθών και της ασκητικής πειθαρχίας, για την αποκατάσταση της οποίας επεμβαίνουν οι αυτοκράτορες και οι πατριάρχες.
Από το Άγιο Όρος το οποίο αποτέλεσε το κέντρο της πνευματικής ζωής στα Βαλκάνια την εποχή αυτή ξεπήδησαν όλα σχεδόν τα πνευματικά κινήματα της αυτοκρατορίας. Η επίδραση που είχε στην εξέλιξη και την κατεύθυνση της πνευματικής ιστορίας της αυτοκρατορίας και στην ίδια την πολιτική της ιδεολογία ήταν αποφασιστική.
Όπως γράφει και ο Σβορώνος στο βιβλίο του «η σημασία της ίδρυσης του Αγίου Όρους» «ο ελληνισμός είναι στην περιοχή αυτή περισσότερο παρών και η αναγεννώμενη Δύση βρίσκεται στα σύνορά της».
Τότε, οι κρίσεις παρήγαγαν κάτι. Σήμερα;

cyclos είπε...

Α!!! Τώρα σάματις τα λέει καλύτερα ο Σαββίδης.
Μαθαίνουμε λοιπόν με κατάπληξη ότι από την εποχή της δόμησης του Όρους υπήρχαν οργανωμένες απόπειρες δολοφονίας και "περίφημοι Τράγοι". Γιατί το θέμα μας είναι η αποδόμηση? Εγώ δεν βλέπω καμία διαφορά επί του όρους.
Μόνον πέραν του όρους.

Διαβάζω με φθόνο και θαυμασμό τις ανδρικές δημοσιεύσεις. Οι ελάχιστες γνώσεις της ταπεινότητός μου για τις μονές εξαντλούνται στους σχολαστικούς διαλόγους του Έκο στο όνομα του ρόδου.
Τώρα διαβάζω για φίδια με καπάκια τον κοντομηνά και το λαζόπουλο που κουβαλούν ευρωπαϊκά λεφτά και ολλανδούς τουρίστες, συζητούν το σκοπιανό, ρίχνουν ελικόπτερα και εκτελούν μεταφορές, ταϊζουν μια μπουκια το ρουσόπουλο και σηκώνονται απ το τραπέζι.

Πώς θα φυλάξουν τα φίδια τα κειμήλια?
Μήπως τα πουλήσουν όλα?
Μήπως να το κάναμε μουσείο?

ΕΡΜΑΡΙΟΝ είπε...

Aspic συνάντησα κι εγώ τζάνκια στον Άθωνα, λένε χίλιες δυο σαχλαμάρες, αλλά τίποτε από αυτά δεν ισχύει.
Συνάντησα και τζάνκια που κάναν την αποτοξίνωσή τους και είχε καθαρίσει το μυαλό τους. Συνάντησα και περίεργους που πρήζαν τους μοναχούς με μπαρούφες και ράδια αρβύλες όπως τα φίδια, οι κροταλίες, οι κροκόδειλοι και οι δεινόσαυροι.
Αυτά βασικά, όποιος πάει στο Όρος, τα βλέπει. Γι' αυτό υποτίθεται ότι αν έχεις τον στοιχειώδη ορθολογισμό, δεν ασχολείσαι με τις διαδόσεις.
Για να στο πω απλά: βλακείες σου λέγαν.
Και μ' αυτούς καλό είναι να μην έχεις πάρε-δώσε, εκτός κι αν έχουν ξελαμπικάρει λίγο τα μυαλά τους από την αποτοξίνωση, γιατί αλλιώς σου γίνονται στενός κορσές και δε σ' αφήνουν στην ησυχία σου με τη φλυαρία τους.

Κύκλε, ευτυχώς δε βλέπω Λαζόπουλο, έχω δουλειά εκείνη την ώρα. Αλλά και αν δεν είχα, θα προτιμούσα να δω κάνα ντοκυμανταίρ στο ΣΚΑΙ.

Έχω πάντως να δώσω μια συμβουλή σε όσους ασχολούνται με τα ζητήματα του Όρους (και στον κύριο Σαββίδη που θα κάνει σήμερα την εκπομπή): μη βγάζετε γρήγορα συμπέρασμα, γιατί βγαίνουν χίλιες δυο διαδόσεις, κάθε καλόγερος σου λέει άλλη ιστορία, κάθε δημοσιογράφος λέει ό,τι του είπε ο κολλητός του καλόγερος, κάθε προσκυνητής πετάει τη δική του γνώμη και την μετατρέπει σε γεγονός, και τούτο έχει ως αποτέλεσμα να ακούς χίλια δυο γεγονότα, εκ των οποίων τα μισά δεν ισχύουν και τα άλλα μισά είναι αντιφατικά μεταξύ τους γιατί τους έχουν βάλει σάλτσες.
Μέχρι να καταλάβεις τι συμβαίνει περνάνε μήνες. Οπότε ανακαλύπτεις ότι δύο-τρία γεγονότα ήταν όλα κι όλα και απλώς φουσκώθηκαν σε ακραίο βαθμό.

Όσον αφορά τους Βατοπεδινούς, ως προσκυνητής δεν έμεινα ικανοποιημένος, αλλά ως επισκέπτης έμεινα.
Εννοώ, ότι στο ψάξιμό μου δεν ωφελήθηκα και πολύ, ενώ από την συμπεριφορά τους προς εμένα δεν έχω κανένα παράπονο.

Αυτός που με είχε τρομάξει όμως, ήταν ο ηγούμενός τους ο Εφραίμ, ο οποίος με κοιτούσε αυστηρά όλην την ώρα (ίσως επειδή είχα τότε την χίπικη μαλλούρα).

aspic είπε...

Πολύ ωραία η ιστορική ξενάγηση που μας έκανε ο σαββίδης στο άγιο όρος και πολύ κατατοπιστική του θέματος βέβαια.
Συμφωνώ σε όλα με τον κύκλο και όντως αναρωτιέμαι μαζί του,γιατί το θέμα είναι η αποδόμηση;
Έτσι όπως ρομαντικά το χουμε στο κεφάλι ερμάριον,δέν δομήθηκε και ποτέ στην πραγματικότητα.
Και μου φαίνεται ότι αυτά που γίνονται σήμερα σε σχέση με αυτά που γίνονταν στο μακρινό παρελθόν,είναι έργα αγίων που λέει ο λόγος.
Προφανώς το άγιο όρος όπως και όλα τα ηθικά και μεγάλα πράγματα,ξεκίνησαν αποδομημένα και θα δομηθούν στο μέλλον.
Πώς λένε,ότι τον τέλειο θεό θα τον φτειάξουμε στο μέλλον για να μπορεί έτσι μετά να μας δημιουργήσει και αυτός;
Κάτι τέτοιο.
Αλλοιώς τι να πείς;

ΥΓ Κύκλε είχε τον λαζόπουλο χθές;
Πώς δέν το πανε πουθενά και το χασα;

ΥΓ2 Τελικά βατοπαίδιο γράφεται ή βατοπέδιο;
Μας έχουν μπερδέψει.























Ενημέρωση πρός κύριον μάιραν φωτεινόπουλον.

" Ίχνη από μεγάλο κοφτερό αντικείμενο,προφανώς σπάθα ή χατζάρα,εντοπίστηκαν στην κατεστραμένη σύνδεση δύο μαγνητών που είχε ώς αποτέλεσμα την διαρροή ηλίου.
Σε έρευνες που διενεργήθησαν από τον υπεύθυνο ασφαλείας,ανακαλύφθηκε μικρό πυραμιδοειδές μεταλλικό αντικείμενο,το οποίο έφερε πάνω του μύνημα στην γραμμική β.
Η αποκωδικοποίηση έφερε στο φώς το εξής κείμενο: " Θα σας γαμήσω όλους άν δέν σταματήσετε τις μαλακίες.Καταστρέψτε τις μηχανές του διαβόλου,γιατί την επόμενη φορά η ρομφαία θα πέσει στα κεφάλια σας.Η μαύρη τρύπα δέν θα ρουφήξει τους ΕΛ-ληνες. ΣΩΣΤΕ ΤΟ ΓΕΝΟΣ.
ΕΛ-Ραφαήλ "
Ανάστατοι οι επιστήμονες του σέρν επικοινώνησαν με την μονή βατοπεδίου,όπου και ζήτησαν κλιμάκιο ιερομονάχων να μεταβεί για να κάνει ευχέλαιο.Σε αντάλλαγμα θα τους παραχωρήσουν οικόπεδα με χρυσόβουλα στην ανδρομέδα.
Αναμένεται η απάντηση εντός της ημέρας.
Σε τυχόν αρνητική απάντηση,θα κληθεί να παίξει ρόλο διαμεσολαβητή ο κύριος παντελής σαββίδης που παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις και έχει σπεύσει ήδη στο άγιον όρος για τις διαπραγματεύσεις"

Πηγή: loutrakiou.gr

Mirage είπε...

Μάλλον τίποτε ΑΞΙΟΛΟΓΟ "δεν δομήθηκε και ποτέ στην πραγματικότητα" όχι μόνο στον θρησκευτικό τομέα αλλά ΓΕΝΙΚΩΣ! το λέω ως την μέση - επικρατούσα κατάσταση γιατί πάντα υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις. Παράδειγμα "αποδόμησης" στον επιστημονικό τομέα συζητιέται με πολύ ενδιαφέρον εδω στο άλλο μαγαζί

http://ange-ta.blogspot.com/2008/09/blog-post_14.html

Γι αυτό βλέπεις MAIRA666 δεν χρειάζεται η ανθρωπότητα έναν Mirage να τα "γκρεμίσει" (αποδομήσει) όλα, μπορεί μια χαρά και μόνη της :)

Οπότε τώρα καταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι το νόημα της φράσης που είχες κάνει copy & paste σχετικά με το "γκρέμισμα" τελικά αφορά .... χτίσιμο -> ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να χτιστεί κάτιτις ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ! από ΟΛΟΥΣ που να είναι ΑΞΙΟ(του)ΛΟΓΟ(υ)! Να πάψει δηλαδή να δικαιώνεται ο Ηράκλειτος για τον μωρό "λαό"...

(λόγος σημαίνει και μέτρο, πηλίκο, το κλάσμα 2 αριθμών)

sotiris είπε...

""Αυτός που με είχε τρομάξει όμως, ήταν ο ηγούμενός τους ο Εφραίμ, ο οποίος με κοιτούσε αυστηρά όλην την ώρα (ίσως επειδή είχα τότε την χίπικη μαλλούρα).""

ΚΙ ΕΜΕΝΑ! Μᾶλλον... μὲ ὅλους τὸ κάνει.


Πάντως ἡ σύσταση τοῦ panel εἶναι dream team.
(Ἀπόδοση: ἡ σύσταση τῆς στρογγυλῆς τράπεζας εἶναι ἐξαιρετικὰ ἀξιόλογη.)

anetos είπε...

Τα σχόλια του aspic πολύ γλαφυρά( καθόλου "μαλακίες") και πρακτικά για κάθε επισκέπτη Μη «θεοφοβούμενο» αλλά με χιούμορ το Όρος έχει πολύ τέτοιο σε
Κάθε σημείο του αρκεί να μπορείς να το δεις και να μην φοβάσαι ...
Αξίζει να διαβάσει κανένας το βιβλίο του Ζακ Λεκαριερ «ελληνικό
Καλοκαίρι» το μέρος που αφορά το Ορος .
Θυμάμαι και εγώ τον «ιερεμοναχο» Ιλαρίωνα με τις κάρτες και την πονηρή φάτσα
Και έναν άλλο καλόγερο συνταξιδιώτη στο αυτοκίνητο του πρώτου που
Ρωτούσε με επιμονή για την Μιμή του Ανδρέα όπως και τον Μιχαήλ (80 χρόνων)
Που τον άφησαν εκεί οι γονείς του μικρό, λόγω ανέχειας όπως και τον
Κερκυραίο σε μια σκήτη με το τραντζιστορακι που «ξεπέταγε» την βραδινή λειτουργία
Σε δυο λεπτά και μετά πήγαινε για ψάρεμα .Δηλαδή μια κοινωνία με τα ίδια
Μικρά και μεγάλα προβλήματα με την έξω ,καθόλου αγία αλλά γραφική και αξιόλογη για να την δεις

MAIRA666 είπε...

1.
«Με τον Λάκη Λαζόπουλο πήγε στο Άγιον Όρος ο πρόεδρος του ALPHA για να βρει στοιχεία για το θέμα της Ι.Μ. Βατοπεδίου και να χτυπήσει μέσω αυτού την κυβέρνηση. Ο Δημήτρης Κοντομηνάς πήγε με τον Λάκη Λαζόπουλο και μάλιστα πέρασαν και από την Ι.Μ. Βατοπεδίου!
Ο στόχος του προέδρου του ALPHA δεν είναι το μοναστήρι, αλλά η κυβέρνηση και αφορμή το γεγονός ότι του ασκήθηκαν νέες κακουργηματικές διώξεις (μετά την υπόθεση ΙΝTERAMERICAN) για την υπόθεση Τσοτσορού.»
Η ειδηση είναι από ζουγκλα .gr δημοσιευμένη 28 Αυγουστου 2008
Για περισσοτερες πληροφοριες στον κυριον Τριανταφυλοπουλο αν και ΝΟΜΙΖΩ ότι και οι κυριοι Χατζηνικολαου και Κουρης θα είναι το ιδιο πληροφορημενοι.
2.
Αν Σ Η Μ Ε Ρ Α ακουσεις ειδησεις από το ΑΛΦΑ θα παρατηρησεις ότι Θριαμβολογουν τοσο για την Π ω λ η σ η οσο και για το γεγονος οτι ο κυριος Κακλαμανης ( του ΠΑΣΟΚ ) ευχαρηστησε δημοσια εντος Ελληνικης βουλης ( και όχι πια , βουλης των Ελληνων , όπως χαρακτηριστικά λεγεται ) τον κυριον Κοντομηνα γαιτι αυτος πρωτος ανακαλυψε το θεμα του Βατοπαι(ε) διου.
Εγω δεν σχολιαζω ( προς το παρον) τι εστι Κυριος Κακλαμανης ,ουτε Τι συγκεκριμενη ενεργεια του , ουτε το χωρο που ελαβε περας η συγκεκριμενη ενεργεια. Θα δουμε !!!!!

3.
Έ ξ ι γυ ν α ί κ ε ς, μ ε τ α ξ ύ των οποίων και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσα Αμανατίδου- Πασχαλίδου, έσπασαν το άβατο του Αγίου Όρους στη Μονή Ζυγού, στα σύνορα με την Ουρανούπολη.

Οι έ ξ ι γ υ ν α ί κ ε ς πέρασαν το μαντρότοιχο της μονής κατά τη διάρκεια διαμαρτυρίας για 80.000 στρέμματα γης της Χαλκιδικής που δόθηκαν, είτε διεκδικούνται από μοναστήρια του Αγίου Όρους.

Με εντολή του εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, ζητήθηκε να γίνει προκαταρκτική εξέταση για το πως οι έξι γυναίκες μπήκαν στο άβατο και να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν ποινικές ευθύνες.

Πηγή:Ant1
Για αρχη διαβαστε αυτά . Απλη ειδησιογραφια είναι αρκετη !!!
Αγαπητε cyclos δεδομενου ότι δεν γνωριζεις τιποτα ( κατά δηλωση σου) είναι καλο να μην προσπαθεις να γελοιοποιείς και να μπερδευεις Εσκεμενα η μη , πραγματα αγνωστα για εσενα. Για τα υπολοιπα που μπερδευεις ας αναλαβει να τα αναλυσει ο Ασπικιος δεδομενου ότι αυτος τα εγραψε. Νομιζω ότι το μερος που με αφορα το καλυψα.
Κειμενο CYCLOS
«Διαβάζω με φ θ ό ν ο και θαυμασμό τις ανδρικές δημοσιεύσεις.»

Εγω …….. Θαυμαζω μονο εκεινα που Αγαπω ………
Προς το παρον φ ι λ ι κ α πρόσκειμαι.
Νομιζω όμως , μερικες φορες , ότι δεν αξιζει τον κοπο να μιλω.
Γιατι νομιζετε ότι ειμαι η προσπαθω να γινω κοκορικος? Δηλωνω οτι δεν το εχω Αναγκη. Αν το ειχα δεν θα ημουνα εδώ που ειμαι , αλλα πολύ - πολύ ψηλα.
Τελος νομιζω , ότι ο Ασπικιος μετα τις τελευταίες δημοσιευσεις μας τελειωσε. ΠΡΟΤΕΙΝΩ να ξαναπαει για Μ Α Θ Η Μ Α ( αυτος ξερει που )
ΜΟΝΟ ύβρις ξεστομιζει χωρις ουσια. ΤΕΛΟΣ με εσενα ,θα Επανελθω μονο αν γραψεις κατι που αξιζει να απαντηθει.
Ισως ο Νεος Σ υ ν ε ρ γ α τ η ς της εκπομπής ανεβασει λιγο επιπεδον ΝΟΗΤΙΚΟΝ και όχι Ασπικικον.
Προς το παρον έναν Κυριο στοχο τον εχω ηδη πετυχει. Δεν εχει ολοκληρωθει , αλλα μπηκε σε δρομο.

ΥΓ θα σας εδινα και άλλο φαι να σκεφτειτε από την σημερινη ειδησιογραφια για να «εξασκειθουμε» πανω στον τροπο διαβασματος της ειδησης και τον τροπο Συνδεσης αυτης και με τα προηγουμενα και τα τωρινα και τα εποπενα , αλλα δεν αξιζει τον κοπο , τουλαχιστον για τωρα . Ισως αργοτερα .!!!
Κ Α Λ Ο Π Ρ Ο Α Ι Ρ Ε Τ Α και με Θ Υ Μ Ο

Mirage είπε...

Ρε ΜΑΙΡΑ666 δεν σε αναγνωρίζουμε;;!! Εσυ δημοσιογράφος!;; Ούτε ο αρχιδημσιογράφος Aspic δεν έχει αναρτήσει τόσες ατόφιες ειδήσεις :)

Βρε μπαγάσα μας ζήλευες τόσο καιρό;; :) :)

Thanassis είπε...

Αναμφίβολα τα όσα ακούγονται τον τελευταίο καιρό για τις μπίζνες αξίας εκατομμυρίων ευρώ με τα οικόπεδα μεταξύ της μονής Βατοπεδίου και του πρώην υπουργού κ. Βουλγαράκη μας εξοργίζουν, δεδομένου ότι ο μέσος Έλληνας πολίτης διαβιεί σήμερα με πενιχρούς μισθούς και ελάχιστη κοινωνική προστασία εκ μέρους της Πολιτείας. Επιπλέον, το ζήτημα που ανέκυψε αποκαλύπτει την παταγώδη αποτυχία, κατά τη γνώμη μου, της Ελλαδικής Εκκλησίας στο έργο της για τη διακονία του ποιμνίου της, που δυστυχώς περιορίζεται κατά κύριο λόγο στην πνευματική του κατήχηση τις Κυριακές ενώ θα έπρεπε να εντοπίζεται και σε άλλες, πιο υλικές ανάγκες, όπως η ίδρυση και λειτουργία νοσοκομείων για τους απόρους και αξιοπαθούντες κλπ, κατά το ιστορικό πρότυπο του Μεγάλου Βασιλείου. Θα ήταν επιπολαιότητα να πιστεύουμε ότι στην ιστορική του πορεία, το Άγιο Όρος διοικήθηκε μόνο από πνευματικές φυσιογνωμίες και ότι χαρισματικοί άνθρωποι που κόσμησαν με την άσκησή τους επάξια το βάρος του ονόματός του προέρχονταν μόνο από τις τάξεις των μοναχών και όχι από τους απλούς καλογέρους. Για την πολιτική τύχη και υστεροφημία των ιθυνόντων που συνέπραξαν σε όσα διαδραματίστηκαν εκεί, τον τελευταίο λόγο έχει ο λαός με τη ψήφο του, (όσο για την δικαστική βέβαια, αυτή είναι γνωστή: το αρχείο της Εισαγγελίας), για τους εκκλησιαστικούς ηγέτες όμως (επιτρέψτε μου να μην χρησιμοποιήσω τον όρο πνευματικούς) ποιός άραγε;

aspic είπε...

Άνετε ανεβήκατε και εσείς τελικά στο καμιόνι του ιλαρίωνα;
Άσε που να σου πώ άλλη φορά τι συνέβη με μάς.
Στημένη μας την είχαν την δουλειά.
Αφού μας κάναν τον γύρο κάτι ψαράδες με ένα σαπιοκάικο μέχρι την μεγίστη λαύρα και κοπανάγαμε σάν τις τσιπούρες πέρα δώθε στα πλαινά του σκυλοπνίχτη από το κύμα,μετά μας παρέλαβε ο ιλαρίωνας,μας πέταξε στην ανοιχτή καρότσα πίσω,πατάει γκάζι ο τρελλαμένος γιατί βιαζόταν λέει επειδή είχε κάτι παραλαβές, πέσαμε όλοι κάτω και δέν ξανασηκώθηκαμε για μιά δυό ώρες μέχρι το τέλος.Μιά στιγμή κατάφερα να σταθώ στα τέσσερα,πάω να πιαστώ από τα παραπέτια της καρότσας να σηκωθώ να δώ τι γίνεται και τρώω μιά στο δόξα πατρί από μιά κλάρα στην άκρη του δρόμου,που είδα τον παίσιο να παίζει ζάρια με το φίδι που λέει ο λόγος.
Τέλος πάντων,γενικως όμως το άγιο όρος προσφέρεται για να βρείς την ηρεμία σου,που ξαναλέει ο λόγος,έστω και άν συμβαίνουν όλα αυτά τα γραφικά που λές.
Το καλύτερο πάντως είναι να έχει χρόνο κάποιος και διάθεση,να περπατήσει αργά και ταπεινά με το σακίδιο στην πλάτη απο μοναστήρι σε μοναστήρι.
Και βέβαια,χωρίς να πάρει κινητά μαζί του,λάπτοπ,ούτε κάν ραδιοφωνάκια.
Τα κινητά πιάνουν εκεί αλήθεια;
Γιατί τότε που είχα πάει,ότι πρωτοεμφανιζόντουσαν στην αγορά.


ΥΓ Μιράζ,άστο το παιδί,τον μάιρα,ψάχνει να βρεί την κλίση του.










































Ενημέρωση πρός κύριον ερμάριον βολεψαδελφόπουλον.

"Την αυριανή κριτική της εκπομπής του σαββίδη παρακαλείται να την κάνει ο κύριος ερμάριος διότι ο κύριος άσπικ θα την πέσει για ύπνο νωρίς για να σηκωθεί νωρίς,γιατί του παν να παρουσιαστεί αύριο νωρίς,αλλοιώς άμα ζητήσει χρήμα θα ναι αργά πολυ αργά και τα ταμεία θα είναι έρμα και κλειστά.
Για αυτό συνιστάται στον κύριον ερμάριον,να ρίξει αλάτι στην πόρτα να βάλει και την σκούπα ανάποδα,μήν έχει παλι τίποτα επισκέψεις και ξαναχάσει τον σαββίδη.
Να δώσει δε ιδιαίτερη βάση στα λεγόμενα του κυρίου γιανναρά και να τα θυμάται να τα γράψει αύριο απέξω και ανακατωτά.
Επίσης να σημειώσει τις άγνωστες λέξεις που θα πεί ο ζουράρις,μαζί με την γραμματική και ετυμολογική ανάλυση που θα δώσει.Επίσης να χρονομετρήσει σε πόση ώρα θα διασχίσει ο παντελής το πλατώ από την καρέκλα του μέχρι την οθόνη μετ επιστροφής,για να ξέρουμε τι ρυθμό έχει δώσει στην συζήτηση αλλά και σε τι φυσική κατάσταση βρίσκεται,και επίσης πόσες φορές θα πεί η κάλυ την διεύθυνση του πόρταλ και πόσες φορές την διεύθυνση του μπλόγκ για να ξέρουμε που πάει η δουλειά.
Τέλος να έχει σε στενό μαρκάρισμα και τον μάιρα τον φωτορεπόρτερ,μήν ρωτήσει καμμιά κουταμάρα από το μπλόγκ και γελάει όλο το διαδίκτυο μαζί μας μετά".


Πηγή: σαριζα.gr

Vas είπε...

οχι άλλο Ζουράρι #$%^§$%&/!!

Οι μοναχοι στο αγιο όρος είναι πραγματικά αυτό που ήταν πάντα: μια μαφία με τα μαύρα.

aspic είπε...

Βρέιιιι,εσύ ποιός βάς είσαι;
Που σαι ρε κωλόπαιδο και ρώταγα τον λέφτυ που εξαφανίστηκες.
Παιδιά να σας συστήσω,από δώ ο βάς,βας από δώ τα παιδιά.
Τι γίνεται,πώς από δώ;























Έχει γούστο να ναι άλλος και να λέω μαλακίες τώρα.

MAIRA666 είπε...

ΠΡΟΣ mirage

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ
«Δημοσιογραφος δεν ειμαι / δικηγορος δεν ειμαι / καθηγητης πανεπηστημιου πολιτικων επιστημων δεν ειμαι. Αρα δεν γνωριζω όλα τα τερτιπια.»

Εχω δηλωσει ότι αγαπαω αυτό που θαυμαζω ( τελευταία αναρτηση) και ένα που θαυμαζω είναι η αληθεια. Μεχρι τωρα νομιζω ότι ειμαι συνεπης σε αυτά που λεω και λεω παντα την αληθεια.

Εσυ όμως εισαι ψευτης και με αποδειξη.

«Βρε μπαγάσα μας ζήλευες τόσο καιρό;»
Εάν δεν εισαι δημοσιογραφος δεν θα εγραφες ποτε το « Μ Α Σ»
Αρα από εδώ και περα μπορω να σε λεω δημοσιογραφο. Αν εχεις καποια δικαιολογια και δεν είναι λογικη σε παρακαλω προστατεψε τον «ΑΥΤΟ» σου και μην το γραψεις.

ΥΓ εχω καταλαβει και καποια λιγα ακομη για το προφιλ σας Και την δουλεία σας και την ΔΟΥΛΕΙΑΣ σας

Καλοπροαιρετα με λιγουλακι ( οσο παταει η γατα ) θυμο !!

Mirage είπε...

666 καλό είναι να αποκτήσεις και λιγάκι την αισθηση του χιούμορ και να καταλαβαίνεις πότε κάποιος σε "πειράζει" με καλή προ-διάθεση. Χαλάρωσε λιγάκι, ο πολύς και συνεχής θυμός κάνει κακό στην υγεία.

Fuck είπε...

Υπάρχει εύκολη λύση:

Πλήρης χωρισμός κράτους - εκκλησίας. Δηλ.:

1) Στα δικαστήρια, στο στρατο κτλ να μην ορκίζεσαι στο ευαγγελιο αλλα στα παπαρια του παππού σου ή σε κατι ανάλογης ιερότητας. Ακόμη να αναιρεθουν αυτόματα όλοι οι ανίεροι όρκοι που δώθηκαν σε τέτοιες συνθήκες. Επισης, να βγουν οι εικόνες του Χριστού απο τα διακαστήρια γιατι δε θα 'πρεπε να βάζουμε εικόνες σε μπουρδέλα με δικαστες νταβατζηδες.

2) Να επιτρέψει πλεον το κράτος στην εκκλησία να διδάσκει την αλήθεια, ότι δηλ. δεν πρέπει να σκοτώνεις ανθρωπο ακόμα και σε καιρο πολέμου και πολλά άλλα που δεν αρέσουν σε πολλούς. Και αν μας επιτεθούν οι Τούρκοι να κάνουμε αυτό που έμμεσα διδάσκει το ευαγγέλιο : να γίνουμε ενα με τους Τούρκους (γιατι ειναι τόσο κακό αυτό ? - Μήπως φοβάστε ?). Ζήτω η μητέρα Τουρκία λοιπον!

3) Να γίνει το μάθημα της ιστοριας επιλεγόμενο μαζί με το μάθημα των θρησκευτικών. Ο μαθητής ο ίδιος θα πρέπει να επιλέγει τι απο τα δυο θα διδαχθει.

4) Να γίνει η εκκλησία πιο αυστηρη σχετικα με την τέλεση μυστηρίων σε ανθρώπους που δεν εκτελούν τις συμβουλές της. πχ ταφή/αποτέφρωση. Δε θα διαβάζουμε και τις στάχτες..!
Έλεος πια!

5) Ο λόγος του ότι είσαι χριστιανός να είναι αρκετός για την μη αποδοχή σου στα μάχιμα τμηματα στρατου κτλ και αυτό αυτόματη κατάταξή σου στα σώματα ενισχύσεων, πρώτων βοηθειων κτλ.

6) Να γίνει διαχωρισμός πολιτών (γιατι εκει φτάσαμε...) σε πιστούς και άπιστους και οι πιστοί να σχηματισουν δικό τους κρατος εν κράτει. Ίσως και ένας εμφύλιος λίγο αργότερα να βοηθούσε λιγο (έτσι για να θυμηθούμε τα παλιά). Τουλάχιστον τώρα θα έχουμε κάποιο σοσβαρό λόγο για αυτό. Αυτός ισως πραγματικά να είναι πολεμος για ιερό σκοπό...
Να δούμε ποιός μαμόθρευτος-άθεος θα πάει να πολεμήσει με ψημένους-σκληραγωγημένους-θρησκειους έλληνες...

7) Υπάρχουν και αλλα που δε μπορώ να τα θυμηθώ τώρα... Ίσως άλλη φορά.

Όσο για τον Εφραιμ, αν είχαστε έστω και τη στοιχειώδη οικειοτητα με το χριστιανισμό θα ξέρατε ότι η καλύτερη λύση που προτείνει θα ήταν να παραμείνει στο Αγιο Όρος αλλά να του αφαιρεθει το διακόνημα που έχει τώρα.
Εγώ πάντως (με την κοσμική λογικη) θα τον θεωρούσα πανηλίθιο αν δεν αντάλλαζε τα φιλετάκια... Όταν βλέπεις ότι κάτι σε συμφέρει και πως το ελληνικό κράτος το θεωρεί νομιμότατο, το μόνο που δε θα κάνεις είναι να αρνηθείς. Το σκάνδαλο είναι απο τη μεριά της κυβέρνησης και όχι του Εφραιμ...
Όλα αυτά μου θυμιζουν το κόλπο με τη σφυριχτρα και το σεντόνι...

Πάντως ίσως τελικά θα πρέπει να βάλουμε τον Εφραιμ για προθυπουργό. Είναι πλέον προφανές ότι αυτή η κυβέρνηση είναι εντελώς ανίκανη να διαχειριζεται τα οικονομικά και όλα τα αλλα. Απο την άλλη ο Εφραιμ έχει αποδείξει πλεον ότι δεν ειναι το ίδιο ανικανος (απλά συγκρινετε το managment του Εφραιμ -και χωρίς να έχει βγάλει καμιά οικονομική σχολη- με αυτό της κυβέρνησης). Μερικοι ανθρωποι είναι προικισμένοι και αλλοι ηλιθιοι - κάποτε θα πρέπει να το παραδεχτούμε...

Αυτά απο κάποιον που βαρέθηκε να βλέπει το κράτος να χώνεται στα πόδια της εκκλησίας για να κερδίσει ψήφους, να έχει συμπαράστασή της και να την υποτάξει.

Πάντως η όλη ιστορία μου θυμιζει εποχές με κυνήγι μαγισσών ή -ακόμα καλύτερα- την εποχή που ο Παπαδόπουλος κυνηγούσε τον Μακάριο στην Κύπρο (δεν ξέρω τι του εφταιγε...) την ώρα που οι Τούρκοι ετοιμάζονταν να καταλάβουν την Κύπρο. Πολύ θα ήθελα να πάθουμε ξανα κάτι τέτοιο... Απο ότι φαίνεται μια φορά δεν ήταν αρκετή για να μάθουμε...
Μάλλον έχει να κάνει με το μαυρο χρώμα που έχουν τα ράσα...
Σε κάποιους προκαλούν δαιμονισμό (απο προσωρινό έως μόνιμο)!

Και ας γίνουμε Τουρκοι επιτέλους!
Γιατι στην Τουρκία έχει πιο πολους χριστιανούς απο ότι στην Ελλάδα.

Αυτά και εις χειρότερα!
Δεν είναι κατάρα είναι ευχή!

Συνεργάτες