Η πρώτη εκπομπή της νέας τηλεοπτικής σεζόν θα είναι αφιερωμένη στη Θεσσαλονίκη.Θα προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε το ρόλο που μπορεί να παίξει η πόλη όχι μόνο στο πλαίσιο της ελληνικής περιφέρειας, αλλά και στα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Ακούμε εδώ και χρόνια μεγαλοστομίες για τη Θεσσαλονίκη Μητρόπολη των Βαλκανίων. Πήγαμε και σε άλλες βαλκανικές πρωτεύουσες. Ακούσαμε τι θέλουν και τι οραματίζονται κι εκεί φορείς και κόσμος για τις πόλεις τους. Ποιος ο ρόλος που μπορεί να παίξει μια βαλκανική μητρόπολη στην περιοχή, αλλά και την Ευρώπη; Έχει αλήθεια νόημα να μιλάμε για βαλκανικές μητροπόλεις, όταν όλοι μιλούν για Ευρώπη και ευρωπαϊκή προοπτική;
Από την άλλη μας έχουν κουράσει και οι κοινοτοπίες για τη Θεσσαλονίκη...νύφη του Θερμαϊκού, ερωτική πόλη κλπ κλπ. Αντικατοπτρίζουν αλήθεια την πραγματικότητα; Ή μήπως κάποιοι άλλοι χαρακτηρισμοί που προσάπτονται στην πόλη και τους κατοίκους της, προσφάτως ακόμη περισσότερο, περί συντηρητισμού, λαϊκότητας κλπ κλπ έχουν μεγαλύτερη βάση;
Ποια είναι η σύγχρονη πόλη του 21ου αιώνα και ποιες ανάγκες του πολίτη και της κοινωνίας μπορεί και πρέπει να καλύπτει; Πώς θέλουμε την Θεσσαλονίκη του 21ου αιώνα;
Τέλος θέτουμε ένα ακόμη ζήτημα. Διεθνής Έκθεση της Θεσσαλονίκης, κι αυτή σε πορεία φθίνουσα. Μεγάλη η συζήτηση και για τη μετεγκατάστασή της έξω από τον αστικό ιστό. Διαβάζουμε ενδιαφέροντα επιχειρήματα στο λινκ:
http://ttallou.wordpress.com/2007/05/11/shit_in_de8/
Γράψτε μας τις απόψεις σας, θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατό περισσότερες κατά τη διάρκεια της εκπομπής.
30/8/08
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2009
(12)
- ► Φεβρουαρίου (8)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2008
(85)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (12)
22 σχόλια:
Θεσ/νίκη μητρόπολη των βαλκανίων?
Βαυκαλιζόμαστε μάλλον αναπολώντας "περασμένα μεγαλεία"...Η αλήθεια είναι πως από τον καιρό που παρέδωσα σώμα και πνεύμα στη βιοπάλη,έπαψα να αντιμετωπίζω την πόλη μου ως την "Πόλη" των φοιτητικών μου χρόνων.Έκτοτε ανακάλυψα νέες αχαρτογράφητες περιοχές εντός των τειχών-Πλατεία Αλβανίας (έναντι Ν.Σ.Σταθμού),Νέον Γκρόζνι (πρώην Νικόπολη),Φαβέλα Ελμπασάν (έναντι Π.Οδού-Εύοσμος)κλπ-οι οποίες ενέτειναν το αίσθημα του "δεν ανήκω εδώ πλέον",αίσθημα που πρωτοεμφανίσθηκε όταν αναζητούσα φίλους και συμφοιτητές των νεανικών μου χρόνων.Άπαντες εξαφανισθέντες...οι ατυχέστεροι κατηφόρισαν στο Κλεινόν Άστυ αναζητώντας μία ευκαιρία,οι ευτυχέστεροι αναζήτησαν την τύχη τους στα μέρη των προγόνων τους ,στα χωριά τους και ξέφυγαν της παράνοιας που επικρατεί σε ΚΑΘΕ ελληνική πόλη.Η Θεσσαλονίκη δεν έχει τύχη,δεν έχει μέλλον όχι γιατί φταίει το Αθηνοκεντρικό κράτος αλλά γιατί έχει χάσει προ πολλού τα παιδιά της και την αγάπη τους.Κατοικείται πλέον από ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται γι'αυτήν και που στην καλύτερη των περιπτώσεων θέλουν να τη μεταμορφώσουν σε Αθήνα.Το κακό είναι πως δεν έχουμε ούτε καν μία Πλάκα.Περιλαμβάνω τον εαυτό μου σε αυτούς που ευχαρίστως θα έφευγαν και θα έριχναν μαύρη πέτρα πισω τους,αν δεν υπήρχε το ψευτοδίλημμα ενός σπιτιού(με δόσεις) και οι τάφοι κάποιων συγγενών.Όταν πλέον πηγαίνω στο Φιλίππειο το μόνο που βλέπω από εκεί ψηλά είναι μια τσιμεντούπολη που συνορεύει με το Δενδροπόταμο.Για ποια πρωτεύουσα των Βαλκανίων μιλάμε?Γι'αυτήν που έχει νομάρχη τον Ψωμιάδη?
Αν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μητρόπολη στα Βαλκάνια ( περιοχή
Πολιτικά προβληματική με χαμηλό οικονομικό ενδιαφέρον και προοπτική ) αυτή θα ήταν εμφανώς η Κωνσταντινούπολη, οι υπόλοιπες πόλεις σήμερα μα και αύριο δεν μπορούν και δεν έχουν δυνατότητες να γίνουν τίποτα παραπάνω από περιφερειακές πόλεις ακόμη και πρωτεύουσες σε μία διαρκώς υποβαθμισμένη περιοχή τα Βαλκάνια που οι κάτοικοι τους θα ονειρεύονται τίτλους άνευ αντικρίσματος .
Όχι πως δεν θα υπήρχε ελπίδα αλλά εδώ θέλει φαντασία , πολιτική και στρατηγική
Ανοιχτά μυαλά και κεφάλαια που είναι προϊόντα σε ανεπάρκεια ιδιαίτερα στον ελληνικό χώρο....γιατί να είναι μητρόπολη και όχι κάτι ποιο πρακτικό και όχι πομπώδες πχ το μεγαλύτερο μετακομιστικο λιμάνι στην Ανατολική μεσόγειο με την συνεργασία των Κινέζων η άλλων ?
Ο όρος Αθηνοκεντρικό κράτος είναι μια συμπλεγματική κουτοπονηριά διότι απλά Οι Αθηνοκεντρικοι διοικούντες είναι στην πλειοψηφία τους πολιτικοί της Ελληνικής περιφέρειας που είναι συγκεντρωμένοι σε ένα μέρος που κατά τύχη λέγεται Αθήνα .Θα μπορούσε να είναι τα Γιάννενα και να εξακολουθούν να είναι πάλι το ίδιο αδιάφοροι για όλα, εκτός από τον εαυτό τους .
Αγαπητέ κ. Σαββίδη.
Τώρα με τους Ολυμπιακούς τού Πεκίνου είδα ένα ρεπορτάζ στη ΝΕΤ που συνέκρινε τα ποσά που δαπανήθηκαν στο Πεκίνο με αυτά που δαπανήθηκαν στους προηγούμενους Ολυμπιακούς.
Το ρεπορτάζ μιλούσε για $40 δις στο Πεκίνο, $16 στην Αθήνα, και $1-2 στο Σίδνεϊ και στην Ατλάντα, σχολιάζοντας πόσα πολλά χρήματα ξόδεψαν οι Κινέζοι.
Αυτό που πραγματικά με σόκαρε δεν ήταν τα $40 δις τής υπερδύναμης Κίνας με το 1,3 δις ανθρώπων, αλλά τα $16 δις της "ψωροκώσταινας" των 11 εκατομμυρίων ανθρώπων που δεν μπορεί να βρει λεφτά να κλείσει τις μαύρες τρύπες τού κρατικού προϋπολογισμού της.
Σκεφτόμουν ότι στην Ελλάδα διαμαρτυρόμαστε για το αν η τιμή τού κιλού τής ντομάτας ανέβηκε 10 λεπτά, ή επειδή πληρώνουμε τον καφέ €5, ενώ στη Ρώμη κάνει μόνο €2.
ΚΑΝΕΙΣ όμως δεν σκέφτηκε να διαμαρτυρηθεί ποτέ για αυτά τα ολυμπιακά €10 δις του ρεπορτάζ, που δεν ήταν 10, αλλά πιο κοντά στα 12.
Πώς το λέει η παροιμία, "είμαστε ακριβοί στα πέτουρα και φτηνοί στ' αλεύρι;". Κάπως έτσι.
Και άντε καλά, οι Αθηναίοι είδαν ένα αεροδρόμιο (μέτριο για τα διεθνή στάνταρ, χωρίς αρχιτεκτονική φαντασία), ένα μετρό, 2-3 σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους, 2-3 ανακουφιστικές πεζοδρομήσεις, και πολλά πολλά παράπλευρα οφέλη από τις θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στο λεκανοπέδιο. Η άποψή τους ήταν ότι ναι μεν τα έργα κόστισαν πάρα πολλά λεφτά, αλλά τουλάχιστον έγιναν, αλλιώς δεν θα γίνονταν ποτέ.
Εμείς όμως; Οι Θεσσαλονικείς; Η αλήθεια είναι ότι οι Θεσσαλονικείς δεν ήμασταν ποτέ ένθερμοι υποστηρικτές των Ολυμπιακών τής Αθήνας, αλλά ποτέ η δυσαρέσκειά μας δεν "καναλιζαρίστηκε" και δεν διατυπώθηκε καθαρά, έτσι ώστε να ακουστεί δυνατά μέχρι την Πλατεία Συντάγματος και το Μαξίμου.
Από τα €10-12 δις, το €1-1,2 δις αναλογούν σε χρήματα που είτε προήλθαν από τους φόρους μας, είτε από κονδύλια (εθνικά και ευρωπαϊκά) που κανονικά θα έπρεπε να επενδύονταν εδώ.
Ο Θεσσαλονικιός κοιτάζει ολόγυρά του... τα Βαλκάνια αναπτύσσονται, ακόμη και το λαβωμένο από τον πόλεμο Βελιγράδι αναπτύσσεται. Η Σόφια, το Βουκουρέστι, τα Τίρανα, η Κωνσταντινούπολη τού 2008 δεν έχουν καμμία σχέση με αυτό που ήταν το 1998, δηλαδή, όταν άρχιζε η "ολυμπιακή επταετία 1997-2004" για την Ελλάδα. Η αναλογία με την επταετία τής χούντας είναι σαφώς ηθελημένη, αφού όπως και τότε, έτσι και τώρα "μπήκαμε στον γύψο".
Ο Θεσσαλονικιός κοιτάει και παραπέρα. "Δεύτερες" και "τρίτες" πόλεις τής ΕΕ ανθίζουν και γνωρίζουν πρωτοφανή ανάπτυξη, όπως π.χ. το Μπορντό, η Βαλένσια, το Τορίνο, ακόμη και το πολυταλαιπωρημένο Λίβερπουλ.
Κι εμείς εδώ έχουμε το πιο προνομιακό λιμάνι των Βαλκανίων που φυτοζωεί, ένα τριτοκοσμικό αεροδρόμιο, απαράδεκτες οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, και το θλιβερό προνόμιο να είμαστε η μόνη πόλη τέτοιου μεγέθους στην ΕΕ χωρίος κάποιο μέσο συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς.
Και αναρωτιόμαστε ΓΙΑΤΙ; Τι φταίει και το ίδιο μας το κράτος μας συμπεριφέρεται σαν σε πολίτες β' κατηγορίας;
Προσπαθεί ο Θεσσαλονικιός να ακουστεί, η γκρίνια του να γίνει εποικοδομητική, αλλά δεν τα καταφέρνει.
Προσπαθεί ο Θεσσαλονικιός να ψελλίσει μια ατζέντα για το μέλλον της πόλης του, αλλά δεν βρίσκει βοήθεια από πουθενά.
Οι πολιτικοί μας είναι όλοι τους ασπόνδυλες μετοχές των αθηναϊκών κομμάτων που τους εξέλεξαν.
Ακόμη και ο "πολλά βαρύς" Πανίκας, μόλις ξεπεραστεί ένα συγκεκριμένο όριο, αμέσως διαχωρίζει τη θέση του από οποιονδήποτε θίξει τον Καραμανλή.
Πέντε Θεσσαλονικιούς υπουργούς είχε το ΠΑΣΟΚ επί Σημίτη, και δεν έκαναν τίποτα. Οι σημερινοί κυβερνητικοί βουλευτές είναι αφόρητα νομοταγείς, σκέτα "ντόμπερμαν τής εξουσίας" που θα έλεγε και η Μαλβίνα.
Ακόμη και ο "ανεξάρτητος" υποψήφιος δήμαρχος τού 16% δηλώνει στο "Εντευκτήριο" ότι θέλει μια "Αθήνα κορώνα στο κεφάλι μας".
Πρέπει να τεθεί η βάση για έναν διάλογο που θα δημιουργήσει μια θρυαλλίδα έστω, έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να σταματήσει να είναι ο ραγιάς τής Αθήνας.
Σχολιάζοντας τα μηνύματα που ήδη αναρτήθηκαν, έχω να πω ότι καλά κάνουν οι φίλοι και σχολιάζουν την ευθύνη που έχουμε ως κοινωνία για να αλλάξουμε τα πράγματα στην πόλη μας, αλλά προς Θεού, ας μη βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας.
Σε μια πόλη όπου ακόμη και για τις μονοδρομήσεις και τα υπόγεια πάρκινγκ αποφασίζει κάποιο αθηναϊκό υπουργείο, είναι τρελλό να λέμε ότι φταίμε μόνο εμείς.
Χωρίς να παραγνωρίζω τη θεσσαλονικιώτικη παθητικότητα και παραίτηση, η γνώμη μου είναι ότι για την κατάντια τής Θεσσαλονίκης φταίει κυρίως το αποικιοκρατικό καθεστώς που μας έχει επιβληθεί από την Αθήνα.
Όταν λέω “Αθήνα” δεν αναφέρομαι ούτε στην πόλη, ούτε στους κατοίκους της, αλλά στην πολιτικοεπιχειρηματική αθηναϊκή ελίτ για την οποία η Ελλάδα αρχίζει και τελειώνει στην Αττική.
Στην έννοια “Αθήνα” περιλαμβάνω, φυσικά, όλους τους Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες και πολιτικούς που με το που μπαίνουν στο αεροπλάνο για την πρωτεύουσα ξεχνάνε ποιοι τους εξέλεξαν και συμπεριφέρονται σαν μετοχές των κομμάτων τους.
Και μιλάμε για "Αθήνα", φίλε anetos, γιατί αυτή είναι η πρωτεύουσα. Αν η πρωτεύουσα ήταν ακόμη το Ναύπλιο, θα μιλούσαμε για "ναυπλιοκεντρικό" κράτος.
Το αποικιοκρατικό καθεστώς δεν έχει επιβληθεί μόνο σε μας, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Σκεφτείτε λίγο… Πόλεις όπως η Πάτρα, ο Βόλος, η Καβάλα, τα Γιάννενα, η Ερμούπολη, είναι πόλεις που έθαλλαν κατά το παρελθόν με έντονη πνευματική και οικονομική ζωή, μέχρι η Αθήνα να απομυζήσει κάθε ίχνος ικμάδας από αυτές. Δεν βλέπετε ένα μοτίβο, εσείς που κατηγορείτε τη Θεσσαλονίκη για “τοπικιστική γκρίνια”;
Το "αθηνοκεντρικό κράτος" δεν είναι κουτοπόνηρο εύρημα Θεσσαλονικέων που δεν θέλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Χρειάστηκε ποτέ οι Αθηναίοι να κατεβούν στον δρόμο για να τους κάνουν το μετρό; Όχι. Απλώς για την Αθήνα υπάρχει πολιτική θέληση, ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα όχι.
Το αθηνοκεντρικό κράτος είναι μια δυσβάσταχτη πραγματικότητα που απομυζά πόρους και ανθρώπινο δυναμικό από όλη την Ελλάδα, δεν είναι επινόηση τού ΠΑΟΚ και τού Ψωμιάδη (ο οποίος ως κομματικό στέλεχος είναι τμήμα τού αθηνοκεντρικού κράτους, έστω και άθελά του).
Άλλη μια τρομερή ζημιά που έχουμε υποστεί εξαιτίας τού αθηνοκεντρικού κράτους είναι ο ετεροπροσδιορισμός μας από αυτό.
Τα "ερωτική πόλη", "συμπρωτεύουσα", "μητρόπολη των Βαλκανίων", κλπ, είναι αθηναϊκά κλισέ. Δεν δημιουργήθηκαν εδώ, απλώς αναπαράγονται εδώ.
Πολλοί Θεσσαλονικείς αναμασούν τα κλισέ που ακούν και διαβάζουν στα αθηναϊκά ΜΜΕ περί Θεσσαλονίκης, τα οποία βάλθηκαν (για λόγους που μάλλον αφορούν τη μαζική ψυχολογία) να βρίζουν σχεδόν εργολαβικά τη Θεσσαλονίκη.
“Θεσσαλονίκη συντηρητική, ξενόφοβη, ρατσιστική, ακροδεξιά, θρησκόληπτη, καρατζαφεροψωμιαδούπολη, σκυλούπολη, επαρχιώτισσα”… επίσης, "τεμπέλα", "Χαλλλαρή", "φραπεδούπολη"... ένας καταιγισμός άδικων κατηγοριών που καταρράκωσαν το ηθικό των Θεσσαλονικέων.
Λέγε-λέγε κάτι μένει, είχε πει ο Γκέμπελς. Λέγε-λέγε, δημιουργείς συναίνεση, είπε ο Τσόμσκι.
Και όλα αυτά τα μιντιακά κλισέ από την Αθήνα τού Δελφινάριου και των λιθοβολισμών (βλ. συναυλία Beastie Boys), την Αθήνα όπου ευδοκιμεί η Χρυσή Αυγή και όπου οι παρεκκλησιαστικές οργανώσεις καίνε βιβλία εν έτει 2007, την Αθήνα όπου ευδοκιμούν όλοι οι "σκυλάδες", την Αθήνα των γερασμένων ιερών τεράτων τού έντεχνου που απλά και μόνο αντιγράφουν ξένους συνθέτες ενώ περιμένουν πώς και πώς το νέο μουσικό αίμα από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα όπου οι μειονότητες ζούνε στις φαβέλες των Λιοσίων, δίπλα ακριβώς από τις βίλλες τής Κηφισιάς, την Αθήνα που εξέλεξε δήμαρχο με την υποστήριξη τού ΛΑΟΣ και όπου ο 1 στους 70 ψήφισε τον νεοναζιστή υποψήφιο δήμαρχο τού κόμματος ΠΑΤΡΙ.Σ.
Στην Αθήνα των αποκλεισμών που οδηγούν σε εθνοτικές συρράξεις όπως αυτές που είδαμε πρόσφατα, ανάμεσα σε Νιγηριανούς και Σομαλούς (φαντάζεστε να είχε γίνει κάτι τέτοιο στη Θεσσαλονίκη τι θα μας "έσουρναν" τα αθηναϊκά ΜΜΕ και η Πάντειος;)
Στην Αθήνα που αν και είναι ίσως η 5η σε πληθυσμό πόλη τής Ευρώπης, δεν φτάνει ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι την οικονομική, πολιτιστική και πνευματική ζωή άλλων, πολύ μικρότερων από αυτήν ευρωπαϊκών πόλεων. Για να μη νομίζουμε ότι η Αθήνα είναι κάτι το φοβερό, δηλαδή.
Σε όλους τους Θεσσαλονικείς που αναμασούν τα κλισέ έχω να πω το εξής: παιδιά, κλείστε το Athens Voice και το αθηναϊκό κανάλι και σκεφτείτε λίγο με το δικό σας κεφάλι…
Για να ξεκολλήσουμε από αυτόν τον βάλτο και να γίνουμε μια ευρωπαϊκή πόλη, ισάξια των άλλων, πρέπει να ονειρευτούμε, να μη μιζεριάζουμε, να μην τρώμε τις σάρκες μας… Μην ξεχνάτε ότι η Αθήνα δεν είναι σύμμαχος, αλλά αποδεδειγμένα πια, ένας εχθρός τής αξιοπρέπειάς μας.
Όποιος ασφυκτιά από το τέλμα στο οποίο βρίσκεται η Θεσσαλονίκη δεν έχει παρά μία λύση: την αυτοεξορία στο εξωτερικό. Όχι την “κάθοδο” στην Αθήνα, όμως, φίλε macedonian.
Όποιος Θεσσαλονικιός εγκαθίσταται στην Αθήνα τρέφει το τέρας που κατασπαράσσει την πόλη και την χώρα μας και μεταμορφώνεται σε θλιβερό γενίτσαρο. Γιατί όπως είπες ότι θα έκανες κι εσύ, ρίχνουν μαύρη πέτρα πίσω τους.
Οι μόνοι που δεν δικαιούνται να μιλάνε για τη μοίρα τής Θεσσαλονίκης είναι οι γενίτσαροι πρώην Θεσσαλονικείς που εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα.
Συντάσσομαι ολόψυχα με τον αγαπητό κ. Σαββίδη που θέλει να εγκαινιάσει ένα βήμα διαλόγου από Θεσσαλονικείς για Θεσσαλονικείς σχετικά με το μέλλον τής πόλης μας.
Συντάσσομαι επίσης με αυτούς που επιθυμούν μια περιφερειακή αυτονόμηση τής Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας. Για μένα αυτή είναι η μόνη αξιοπρεπής λύση. Όχι η επαιτεία από τους υπουργούς. Οι φόροι μας να μένουν εδώ και να χρηματοδοτούν έργα υποδομής και ανάπτυξης για μας, και να μην πηγαίνουν στην Αθήνα και να γίνονται νέο γήπεδο τού ΠΑΟ και πάρκο τού Ελληνικού και νιοστή επέκταση τού Αττικού Μετρό.
Με απογοήτευση έμαθα ότι το αθηνοκεντρικό κράτος δεν θα προχωρήσει στην ίδρυση 4-5 μεγάλων περιφερειών που θα μπορούσαν να σταθούν αυτόνομα μέσα στην ΕΕ των 27, αλλά θα συνενώσει τις νομαρχίες από 54 σε 17, δημιουργώντας ένα ακόμη πιο δυσλειτουργικό σύστημα που απλώς θα διαιωνίζει την απολυταρχία τού κέντρου. Ίσως είναι ακόμη καιρός να διεκδικήσουμε την αυτόνομη περιφέρεια.
Ζητώ συγγνώμη για το "σεντόνι", αλλά θεωρώ ότι το θέμα είναι υπαρξιακής σημασίας για την ίδια μας τη ζωή, εμάς των Θεσσαλονικέων.
Αν με αντέξατε μέχρι εδώ, σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Εύχομαι ευόδωση και συνέχιση της προσπάθειας του κ. Σαββίδη.
Φίλε STERGIOS συμφωνώ σε όλα αυτά που λες ,αλλά ενώ στην αρχή
πιάνεις σωστά το θέμα μετά ξεσπάς σε ένα λίβελο για την Αθήνα .
Που να ήξερες πόσο πολύ η κάτοικοι τις Αθήνας υποφέρουν από αυτή την πολιτική βούληση των «πολιτικών» ,που να ήξερες ότι όλοι εύχονται να μην ήταν η Αθήνα
Πρωτεύουσα η ότι διάολο άλλο είναι , που να ήξερες πως όλα αυτά τα κακόγουστα που έγιναν και γίνονται και θα γίνουν είναι μόνο επιφάνια , φιγούρα και μίζες
(το μέγα ζητούμενο από όλους ) και μετά εγκατάλειψη , που να ήξερες ......
Δεν καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το πρόβλημα είναι και μόνο η ποιότητα των εμπλεκομένων στην πολιτικοί ,δεν είναι οι άριστοι είναι οι χείριστοι ,
Διότι οι άριστοι ιδιωτεύουν και περί άλλα τυρβάζουν (σημείο κοινωνικής παρακμής ?)...
Έχεις δει σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα «πολιτικούς κληρονόμους» όπως στην Ελλάδα
Νομίζω ότι είναι παγκόσμια πρωτοτυπία το σπέρμα πρωθυπουργού
Να παράγει προθυπουργακια , Υπουργού υπουργακια και του βουλευτή
βουλευτακια σε τέτοια μεγάλη ποσότητα .....
Τις πταιει ?
Αυτοί που τους δέχονται , τους υπομένουν ,τους ψηφίζουν (μάντεψε ποιοι είναι)
Και προφανώς το πρόβλημα βρίσκεται στην παιδία μας με την ευρύτερη έννοια
στον πολιτισμό μας και στην αισθητική μας .
Διορθώνεται κάτι τέτοιο ? ..πάντως η αυτονομία δεν είναι η λύση
Φίλε anetos, σε ευχαριστώ για την κριτική σου.
Δέχομαι ότι όντως ξέσπασα σε κατηγορίες κατά τής Αθήνας, αλλά το έκανα για έναν συγκεκριμένο λόγο καιόχι επειδή έχω "προσωπικά" με την Αθήνα.
Κατά βάση με "ερέθισε" ο macedonian που έγραψε ότι η Θεσσαλονίκη κατοικείται από ανθρώπους που "στην καλύτερη των περιπτώσεων θέλουν να τη μεταμορφώσουν σε Αθήνα".
Έγραψα ό,τι έγραψα γιατί πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο βασιλιάς που λέγεται Αθήνα είναι γυμνός, κι αυτό δεν θα γίνει συγκρίνοντας την Αθήνα με οποιαδήποτε άλλη ελληνική πόλη, αλλά με άλλες πόλεις τού μεγέθους της στο εξωτερικό, αλλά και με αυτό που ΗΤΑΝ η Αθήνα πριν από κάποιες δεκαετίες (π.χ. πού είναι ο νέος Κουν, ο νέος Χατζιδάκις, ο νέος Μόραλης;).
Η άποψή μου είναι ότι πρέπει να απελευθερωθούμε από τη σκιά τής Αθήνας. Να μη μιλάμε γι' αυτήν ούτε θετικά ούτε αρνητικά. Να μη μας ενδιαφέρει περισσότερο άπό ό,τι η Μαδρίτη ή το Μόναχο. Αν θέλεις, να γίνουμε "αγνωστικιστές" ως προς την Αθήνα. Μόνο έτσι θα ησυχάσουμε.
Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό όταν η Αθήνα μας καταδυναστεύει σε τόσο μεγάλο βαθμό και παγιδεύει το οικονομικό και ανθρώπινο δυναμικό μας, αλλά κυρίως, το φαντασιακό μας.
Κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν όσο εισπράττουμε από την Αθήνα καταπίεση, αδιαφορία και ειρωνεία.
Τώρα, θα μου επιτρέψεις να μην προσυπογράψω το κείμενό σου περί καημένων Αθηναίων που τόσο υποφέρουν. Το ξέρω ότι πολλοί Αθηναίοι ζορίζονται. Το ξέρω ότι πολλοί νέοι και ταλαντούχοι Αθηναίοι ξενιτεύονται επειδή βιώνουν αδιέξοδο στη σούπερ-Αθήνα των ευκαιριών και τού επαρχιώτικου αμέρικαν ντριμ, φαινόμενο που δεν σχολιάζεται από κανένα αθηναϊκό ΜΜΕ.
ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ. Πρόβλημά τους. Εγώ νοιάζομαι πρώτα για τη Θεσσαλονίκη.
Επίσης, θα διαφωνήσω μαζί σου στο θέμα τής οικονομικής αυτονομίας. Μόνο αυτός ο τρόπος υπάρχει για αξιοπρέπεια. Όπως και με τους ανθρώπους. Δεν είσαι αξιοπρεπής αν δουλεύεις σαν το σκυλί, αλλά όμως επιτρέπεις να σου τρώει τα λεφτά ο "καπάτσος" ξάδερφος, πράγμα για το οποίο γκρινιάζεις, αλλά όμως δεν κάνεις τίποτα.
Δεν μπορεί να υπάρξει αυτοσεβασμός, αξιοπρέπεια, ελευθερία, χωρίς οικονομική αυτοτέλεια.
Οποιαδήποτε λύση εκτός τής αυτόνομης οικονομικά περιφέρειας ισοδυναμεί με αιώνια ζητιανιά από την πόρτα τού ενός υπουργείου στο άλλο, ισοδυναμεί με διαιώνιση τού καταστροφικού αθηναϊκού αποικιοκρατικού μοντέλου.
Που στην ουσία είναι αυτό που θέλει το σύστημα εκφραζόμενο μέσω τού Παυλόπουλου και του Καποδίστρια ΙΙ, που θα δημιουργήσει 17 μεγάλους δυσλειτουργικούς νομούς, αντί για 4-5 πραγματικές περιφέρειες.
Αρχικά να πω ότι πέρασα πολύ όμορφα φοιτητικά χρόνια στη Θεσσαλονίκη και την αγάπησα πολύ. Όμως τώρα θα την κρίνω αντικειμενικά.
Η Θεσσαλονίκη ως πόλη είναι αδιάφορη. Τα σπίτια του κέντρου είναι άθλια, οι δρόμοι της ανήλιαγοι, ο Θερμαϊκός βρωμάει και συχνά τα ποντίκια κάνουν βόλτες στα πεζοδρόμια.
Επιβιώνει χάρη στους δεκάδες χιλιάδες φοιτητές, που ξοδεύουν σε αυτήν το μηνιάτικό τους.
Τα χρήματα αυτά έχουν βγει σε άλλες πόλεις, και η Θεσσαλονίκη, που δεν παράγει τίποτα σπουδαίο ζει με αυτά.
Αν φύγουν οι φοιτητές, η Θεσσαλονίκη θα σβήσει.
Οι φοιτητές είναι που δίνουν πνοή σε αυτήν την πόλη. Είναι νέοι (και συνεπώς είναι πιο καλοί άνθρωποι), δεν είναι φιλοχρήματοι (τουλάχιστον τόσο, όσο είναι οι μεγαλύτεροι), είναι πιο ευχάριστοι, πιο χαμογελαστοί και σαν σύνολο δίνουν έναν παιχνιδιάρικο, κουλτουριάρικο τόνο σε μια πόλη που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν μίζερη.
Από εκεί και πέρα, καλλιτεχνικά, δεν έχει τίποτα σπουδαίο να πει, με εξαίρεση ίσως την εκκλησιαστική τέχνη που ανθεί.
Ίσως να είναι θρησκόληπτη πόλη, αλλά αν δεν ήταν, ούτε αυτή η τέχνη θα ανθούσε. Και οι αγιογράφοι θα παραπονιόταν όπως όλοι οι άλλοι καλλιτέχνες, για τις επιχορηγήσεις που δεν τους δίνονται.
Αλλά τα παράπονα για τις επιχορηγήσεις δε σταματούν στους καλλιτέχνες. Συνέχεια ακούς να λένε οι Θεσσαλονικείς "δε μας δίνουν λεφτά από το κράτος". Βέβαια, όλες οι πόλεις της Ελλάδας αυτό λένε: το κράτος να δώσει λεφτά.
Αλλά με αυτήν την δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπία, όχι μόνο πρωτεύουσα των Βαλκανίων φτιάχνεις, αλλά ούτε να επιβιώσεις δεν καταφέρνεις.
Όσον αφορά την ΔΕΘ δεν έχω καταλάβει τι έχει γίνει στο παρασκήνιο. Το μόνο που ξέρω είναι ότι παλιά είχε πολύ ενδιαφέρον και πηγαίναμε οικογενειακώς στη Θεσσαλονίκη, μόνο και μόνο για την ΔΕΘ.
Με τα χρόνια, άρχισα να την βαριέμαι γιατί τα περισσότερα από αυτά που έβλεπα στα περίπτερά της, μπορούσα να τα βρώ και στα μαγαζιά της γειτονιάς μου.
Απ' τη στιγμή που έπαψε να με εντυπωσιάζει, σταμάτησα να πηγαίνω.
Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί μειώσαν τη διάρκειά της. Πολλοί θέλαν να την επισκεφτούν, αλλά επειδή δεν μπορούσαν την συγκεκριμένη εβδομάδα που λειτουργεί, δεν πήγαιναν.
Αυτά για τη Θεσσαλονίκη. Η γνώμη μου είναι ότι δεν είναι τόσο σημαντική πόλη ώστε να μπορεί να γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων.
Ειλικρινά, απορώ με τους Θεσσαλονικείς που πιστεύουν όσους πολιτικούς έρχονται και τους τάζουν μια Βαλκανική πρωτεύουσα.
Και αν εμένα μου αρέσει, μου αρέσει για συναισθηματικούς λόγους. Μπορώ όμως να καταλάβω όλους εκείνους που την θεωρούν μια απ' τα ίδια.
Είναι σαφές ότι ο/η ΕΡΜΑΡΙΟΝ είναι αυτό που στη γλώσσα των μπλογκ αποκαλείται "τρολ", δηλαδή κακόβουλος σχολιαστής που σκοπό έχει να προκαλέσει χάος αναταραχή σε μια συζήτηση, μόνο και μόνο για τη νοσηρή ευχαρίστησή του.
Η Θεσσαλονίκη έχει πολλά προβλήματα, αλλά όταν κάποιος λέει ότι η Θεσσαλονίκη "δεν παράγει τίποτα σπουδαίο", ότι "καλλιτεχνικά, δεν έχει τίποτα σπουδαίο να πει" και ότι "ο Θερμαϊκός βρωμάει και συχνά τα ποντίκια κάνουν βόλτες στα πεζοδρόμια", απλώς φανερώνει την κακοήθειά του.
Δεν ξέρω τι γνώμη έχει ο κ. Σαββίδης, αλλά εγώ προτείνω να αγνοήσουμε όλοι το σχόλιο του/της ΕΡΜΑΡΙΟΝ.
Μάλλον Στέργιο έθιξα τον υπερηφάνειά σου για τη Θεσσαλονίκη, αλλά αυτά που γράφω είναι αυτά που έχω δει.
Αγνόησέ με αν θέλεις, αλλά εγώ θα απαντήσω σε όσα θεωρείς ότι κακόβουλα ανέφερα.
Είπα: Η Θεσσαλονίκη δεν παράγει τίποτα.
Εξηγώ: Όντως δεν παράγει. Δεν έχει βαριά βιομηχανία. Ούτε φημίζεται για κάποιο προϊόν της.
Το ότι έχει μερικά εργοστάσια που βλέπουμε όταν ερχόμαστε από το Δερβένι, δεν αποτελεί βιομηχανία. Πήγαινε σε καμιά γερμανική πόλη να καταλάβεις τι σημαίνει "παραγωγή".
Είπα: Καλλιτεχνικά δεν έχει τίποτα σπουδαίο να πει.
Εξηγώ: Προσπαθώ να σκεφτώ καμιά μουσική σκηνή της Θεσσαλονίκης. Στον χώρο της μουσικής, όλοι οι γνωστοί Θεσσαλονικείς που ξέρω είναι άνω των 45 (Τρύπες, Παπάζογλου κλπ).
Στο θέατρο, πάλι τα ίδια. Οι παραστάσεις που παίζονται κάποιον καιρό στην Αθήνα, έρχονται και στη Θεσσαλονίκη.
Στον χώρο της ζωγραφικής, δεν έχω ακούσει κάποια σύγχρονη φίρμα. Έχεις εσύ να μου προτείνεις καμία;
Στην ποίηση; Στον κινηματογράφο; Οπουδήποτε;
Ή θεωρείς τέχνη τα αφηρημένα σιδερένια απομεινάρια της πολιτιστικής πρωτεύουσας του 97;
Είπα: Ο Θερμαϊκός βρωμάει.
Εξηγώ: Όντως βρωμάει. Πάνε μια βόλτα στην παραλία, και δες αν λέω αλήθεια.
Είπα: τα ποντίκια κάνουν βόλτες στα πεζοδρόμια.
Εξηγώ: Ειλικρινά, δεν έχεις δει ποτέ σου ποντίκια στη Θεσσαλονίκη;
Εγώ έχω δει πολλές φορές. Και μάλιστα αρουραίους.
Το χειρότερο μάλιστα που είχα δει, ήταν στην Καμάρα, Σάββατο βράδυ, που πέρασε ένας αρουραίος κάτω από την αψίδα της, λες και ήταν περαστικός...
Μάλιστα, ειδικά σε αυτό το σκηνικό είχα ντραπεί πολύ, γιατί από δίπλα κάποιοι Ισπανοί το φωτογράφιζαν και γελούσαν.
Τώρα αν θεωρείς τρολ το να αναφέρει κάποιος τα ελαττώματα της πόλης σου, δείχνει ότι απλώς δε θέλεις να παραδεχθείς μια πραγματικότητα.
Μπορεί όμως το ΕΡΜΑΡΙΟΝ να είναι και Θεσσαλονικιός ! (η από κάπου πολύ κοντά "πανε μια βόλτα ...." ) που αντιμετωπίζει με πολύ ρεαλισμό τα πράγματα .Συμφωνώ μαζί του με το «φταινε οι άλλοι για τα προβλήματα μου ... και δεν μας δίνει λεφτά το κράτος » Το ίδιο λενε τα 80% των Ελλήνων
Φίλε anetos.
Γράφεις:
"Συμφωνώ ... με το «φταινε οι άλλοι για τα προβλήματα μου ... και δεν μας δίνει λεφτά το κράτος»"
Είμαι ένθερμος υποστηρικτής τής προσωπικής ευθύνης, αν θέλεις, και από ιδεολογική άποψη.
Αλλά ζούμε στην Ελλάδα, μια χώρα όπου ΟΛΑ ελέγχονται από το κράτος και ΟΛΑ υπηρετούν το κράτος.
Ζούμε σε μια χώρα όπου οι πολίτες υπερασπίζονται με θέρμη το "δικαίωμα" τής Ολυμπιακής να πετάει ως κρατική αεροπορική εταιρεία, κι ας μας κοστίζει 1 εκατομμύριο ευρώ τη μέρα.
Με δεδομένη αυτήν την κατάσταση, με δεδομένο ότι ακόμη και για να μπαλώσει μια λακούβα ο δήμος χρειάζεται άδεια από το ΥΠΕΧΩΔΕ, είναι τουλάχιστον αυτοκαταστροφική συμπεριφορά να λες, φίλε anetos, ότι φταίμε εμείς και μόνο εμείς για την κατάσταση τής Θεσσαλονίκης.
Γι' αυτό και αναφέρθηκα στην ολυμπιακή ληστεία που υπέστημεν στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλη την εκτός Αττικής Ελλάδα, με ευθύνη τού κράτους. Από τα €10-12 δις ευρώ (κάποιοι μιλάνε €20 δις), το 10% αναλογούσε σε έργα που δεν έγιναν στη Θεσσαλονίκη και το 15% σε έργα που δεν έγιναν στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα.
Αντιστρέφω το ερώτημα και σε ρωτώ:
1) Κατ'εσέ, το αθηνοκεντρικό σύστημα διακυβέρνησης αυτής της χώρας δεν έχει καμμία ευθύνη για την υποβάθμιση τής Θεσσαλονίκης;
2) Υπάρχει κάτι που να γίνεται στην Ελλάδα χωρίς το αθηνοκεντρικό κράτος να το ελέγχει με τα πλοκάμια του; Εκτός κι αν νομίζεις ότι τα ολυμπιακά έργα στην κρατικοδίαιτη Αθήνα με το 1 εκατομμύριο δημόσιους υπαλλήλους έγιναν από ιδιώτες χωρίς κρατικά κονδύλια...
3) Θα μπορούσε ένας δήμαρχος Θεσσαλονίκης να προκυρήξει διαγωνισμό για ένα νέο αεροδρόμιο, ή η περιφέρεια για έναν νέο αυτοκινητόδρομο, ή το εμπορικό επιμελητήριο για τη διαχείριση τού ΟΛΘ, χωρίς να ΣΚΥΛΙΑΣΟΥΝ τα υπουργεία και οι διαπλεκόμενοι επιχειρηματίες για αυτό που θα αντιληφθούν ως "διαφυγούσες μίζες" ή ανταγωνισμό;
4) Πώς γίνεται από τη μια να προσυπογράφεις αυτό που λέει το τρολ, ότι δηλαδή στη Θεσσαλονίκη ξέρουμε μόνο να ζητάμε χρήματα από το κράτος, και από την άλλη, όταν προτείνω οικονομική αυτονομία, δηλαδή να είμαστε ΕΜΕΙΣ και μόνο ΕΜΕΙΣ υπεύθυνοι για τη διαχείριση των οικονομικών μας, να γράφεις: "πάντως η αυτονομία δεν είναι η λύση"; Δεν καταλαβαίνεις ότι φάσκεις κι αντιφάσκεις;
Αν δεν σπάσει η ανθυγιεινή σχέση υποτέλειας που μας έχει επιβάλλει η Αθήνα, οικονομικής αλλά και ψυχολογικής φύσης, η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να ξεφύγει από τη μιζέρια της ποτέ.
Και σαφώς δεν πρόκειται να ξεφύγουμε με ευχολόγια σαν αυτά που γράφεις εσύ, anetos: "Και προφανώς το πρόβλημα βρίσκεται στην παιδία (sic!) μας με την ευρύτερη έννοια
στον πολιτισμό μας και στην αισθητική μας".
Με ιδέες που θυμίζουν συμπεράσματα έκθεσης μαθητή β' γυμνασίου σαφώς και δεν πρόκειται να ξεφύγουμε από τη μιζέρια μας ποτέ.
Τώρα με κατατρόπωσες ! Mπορεί να έχεις δίκιο , η παιδεία η αισθητική και ο πολιτισμός να είναι ψηλά γράμματα , και να αφορούν μόνο μαθητές β γυμνάσιου .
Το θέμα είναι ποιος κάνει παιχνίδι στην μάσα , οι (Αθηνο) κεντρικοί άρχοντες η οι τοπικοί άρχοντες . Θα ήθελα να έβλεπα τι θα έλεγες όταν σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία με αυτόνομη οικονομική διαχείριση , είχες διοικούντες σαν τον Πανικα η και άλλους παρόμοιους , γιατί αυτοί ασχολούνται μόνο με τα κοινά (δυστυχώς) . Η διαφθορά και η ανικανότητα κεντροποιημενη η τοπική είναι διαφθορά και ανικανότητα Και δεν διαφέρει ούτε και στα μεγέθη ακόμα
(Αλλά αυτά είναι ψηλά γράμματα για το δημοτικό......)
Προσπαθείς να κάνεις σωστές και νηφάλιες σκέψεις αλλά σου βγαίνει φανατηλα στο τέλος και Χύνεις όλο το γάλα με την «αθηνοκεντρικη» εμμονή σου ...
Τα υπόλοιπα στην εκπομπή του Παντελή το βράδυ.
(κάπου σε είδα να κάνεις σχόλια για τον άλλο «μεγάλο» και «δημιουργικό» Δημοτικό άρχοντα της Αθήνας η κάνω λάθος ? )
Αγαπητέ anetos.
Γράφεις:
"Θα ήθελα να έβλεπα τι θα έλεγες όταν σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία με αυτόνομη οικονομική διαχείριση , είχες διοικούντες σαν τον Πανικα η και άλλους παρόμοιους , γιατί αυτοί ασχολούνται μόνο με τα κοινά (δυστυχώς)"
Σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία με αυτόνομη οικονομική διοίκηση δεν θα είχα διοικούντες σαν τον Πανίκα και τον Βασίλειο Καίσαρα, όργανα τού αθηνοκεντρικού κατεστημένου, αλλά ανθρώπους όπως τον πρόεδρο τού Εμπορικού Επιμελητηρίου, τον πρόεδρο τού Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος, τον πρόεδρο τού Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία, ο ΟΛΘ, η ΔΕΘ, το αεροδρόμιο, ο τοπικός ΟΣΕ, θα ήταν επιχειρήσεις που θα λειτουργούσαν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια χωρίς τα βαρίδια τού κρατικοδίαιτου παρελθόντος, και θα αναπτύσσονταν αυτόνομα χωρίς να περιμένουν να γυρίσει ο Λιάπης από το Γκστάαντ και ο Βουλγαράκης από τη Σύμη.
Σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία, μια ξένη εταιρεία θα ερχόταν να επενδύσει ευκολότερα, γιατί θα ήξερε ότι δεν θα χρειάζεται πια να λαδώσει μέχρι και τον 6ο ξάδερφο των Αθηναίων υπουργών για να εξασφαλίσει την εύνοια τού συστήματος.
Σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία θα αποκτούσαμε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ένα αυτόνομο σύστημα ραδιοτηλεόρασης που θα ασχολούνταν με το να αναδεικνύει το ντόπιο δυναμικό.
Σε μια αποκεντρωμένη πολιτεία, ικανοί άνθρωποι από όλες τις οικονομικοκοινωνικές τάξεις, θα μπορούσαν πιο εύκολα να διεκδικήσουν μια θέση στα κοινά, γιατί θα έβλεπαν ότι δεν χρειάζεται να δηλώσουν υποταγή στα ντόπια κομματόσκυλα, που κατά κοινή παραδοχή, είναι τα πιο άχρηστα και αντιπαραγωγικά μέλη τής κοινωνίας μας.
Μην ξεχνάς ότι πριν από τη γιγάντωση τού κράτους όπως τη ζήσαμε κατά τα τελευταία 20-30 χρόνια, η Θεσσαλονίκη ήταν πάντοτε πολύ πιο "καθαρή" από διαφθορά από ό,τι η Αθήνα, πράγμα που συνεχίζεται και σήμερα.
Αλλά ακόμη κι αν υπάρχει διαφθορά, τουλάχιστον δεν θα φεύγουν ΟΛΟΙ μας οι φόροι προς την Αθήνα, όλο και κάποιοι πόροι θα μένουν εδώ.
Μόνο κερδισμένοι μπορούμε να βγούμε από αυτά που προσφέρει μια αυτονόμηση.
Εσύ τι προτείνεις;
Να βαράμε τα κεφάλια μας στον τοίχο γιατί τίποτα δεν μπορεί ούτε πρόκειται να αλλάξει ποτέ;
Α ναι, ξέχασα... και να διδάσκουμε στα σχολεία παιδεία κι αισθητική... και σε 100-150 χρόνια, να ξανανοίξουμε τη συζήτηση.
Ωραία λοιπόν ...Συμπέρασμα
ΜΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ πρωτεύουσα της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και αργότερα της μεγάλης Μακεδονίας ....Και κάποιοι άλλοι θα το ήθελαν πολύ...
(χρησιμοποιείς λέξεις την σημασία των οποίων μάλλον δεν γνωρίζεις ? η μήπως γνωρίζεις ...? )
Αμάν βρε anetos...
Δεν τα περίμενα από σένα τα συνωμοσιολογικά σενάρια... Φτάνει πια με τα φοβικά σενάρια για το μέλλον της Θεσσαλονίκης...
Όταν μιλάω για αυτονομία, μιλάω για την οικονομική αυτονομία που χαίρονται οι περιφέρειες ευρωπαϊκών χωρών όπως η Ισπανία, η Γερμανία, ή ακόμα και η σχετικά υδροκέφαλη Γαλλία.
Πάντα μέσα στα πλαίσια τού κεκτημένου τής ΕΕ των 27.
Εγώ αυτό προτείνω.
Εσύ τι αντιπροτείνεις;
Πέρα από την ακινησία, τα ευχολόγια και την κινδυνολογία;
Προς κυριους Σαββιδη - anetos - maccedonia
ΚΑΛΗΜΕΡΑ Κ. ΣΑΒΒΙΔΗ
ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ.
ΕΚΠΛΗΞΗ Η ΟΧΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ?
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΘΕΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ
ΓΕΩΡΓΙΑΣ , ΡΩΣΙΑΣ , ΠΟΥΤΙΝ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ GAMES ,Η ΑΚΟΜΑ
ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΛΠ. ΚΛΠ.
ΑΛΛΑ ΕΣΥ Σ Υ Ν Ε Π Η Σ .( Ως προς τι αραγε ? )
Εκπληξη ισως λοιπον για μερικους αλλα όχι για μενα.
Και τωρα στην ουσια του ζητηματος .
Πρωτη παραγραφος . Ερωτηση για να προσδιορισουμε τον ρολο της ΠΟΛΗΣ
Σε περιφεριακο / βαλκανικο / ευρωπαικο επιπεδο.
Μεχρι εδώ καλα μετα το aspicικο χαος . (συγγνωμη mirage)
Χωρις να παιρνει θεση αλλα με μορφη ερωτηματος περνα κατευθειαν τις δικες του θεσεις που πρεπει να απαντησουμε .
Παραδεχεται με πλαγιο τροπο ότι η θεσσαλονικη ως μητροπολη των
Βαλκανιων είναι μια μεγαλοστομια αρα ψευτικη και ανυπαρκτη.
Προκειμενου να τεκμηριωσει την θεση του μας λεει ότι επισκεφτηκε
αλλες βαλκανικες πρωτευουσες ( τιρανα , σκοπια, σοφια, βουκουρεστι , πριστινα , σεραγεβο ,πονγκοριτσα ζαγκρεμπ βελιγραδι ) χωρις
να προσδιοριζει ποιες και ακουσε τι οραματiζονται οι πολεις χωρις όμως να μας εξηγει τι του ειπαν εκει που πηγαν. Μας το κραταει εκπληξη ? μας το κρυβει ? η μας εξηγει τι του ειπαν αμεσως παρακατω με το « υποπτο» ερωτημα
"Έχει αλήθεια νόημα να μιλάμε για βαλκανικές μητροπόλεις, όταν όλοι μιλούν για Ευρώπη και ευρωπαϊκή προοπτική;"
Με αλλα λογια τι καθομαστε και σηζηταμε ? περι ρολου της πολης και κουραφεξαλα . Ζητω ο aspic !!!! ( συγνωμη mirage)
Και μια παρατηρηση , προς το παρον όχι « υποπτη» , αλλα μπορει και ΝΑΙ.
Γιατι συγκρινεις πρωτευουσες με συμπρωτευουσες ? Η μηπως η θεσσαλονικη θα γινει Πρωτευουσα ? δεδομενου ότι οι άλλες πρωτευουσες
δεν προβλεπεται να υποβαθμιστουν. Και αν γινει πρωτευουσα θα είναι
του ελληνικου κρατους ? Γιατι δεν συγκρινεις μεγαλουπολεις μεταξυ τους?
Ε χ ο ν τ α ς λοιπον αποφασισει ότι η θεσσαλονικη μαλλον δεν εχει η δεν πρεπει να εχει κανενα σπουδαιο ρολο στην χερσονησο του ΑΙΜΟΥ (και όχι βαρβαριστι στην βαλκανικη )μας λει στην τριτη παραγραφο ότι οι κατοικοι της ΠΟΛΗΣ εχουν σηκωσει ψηλα την « σημαια» και με την πλαγια κατηγορια δια μεσου ρητορικου ερωτηματος θεωρει τους θεσσαλονικεις ηληθιους που πιστευουν σε τετοιες χαζομαρες για την πολη τους και τους προσαπτει την κατηγορια του εθνικιστη ,του ρατσιστη ,του ακροδεξιου προκειμενου να μας αναγκασει να πουμε ότι πρεπει να αλλαξουμε αυτές τις αντιληψεις, να γινουνε περισσοτερο ευροπαιοι αφου η πολη δεν εχει καμια αξια στο ευρωπαικο γιγνεσθαι.!!!!
Αφου δεν εχει καμια αξια , δεν το πουλαμε το χωραφι σε Τ Ρ Ι Τ Ο Υ Σ για να θυμηθουμε και τον aspic ( συγγνωμη mirage) Η μηπως αρχισαμε να το ξεπουλαμε ηδη ? * θα επανελθω * χρειαζομαστε καρδοχειρουργους ?
Ασχετο φαινεται αλλα είναι ?
Αφου λοιπον εχει χαμηλωσει τον πηχυ του πραγματικου ρολου της ΠΟΛΗΣ
μας ζηταει να του πουμε στην επομενη παραγραφο ότι η θεσσαλονικη ως συγχρονη πολη πρεπει να εχει πολλες Τραπεζες ,τραπεζακια καφε, ρουχαδικα, μετρο που Δ Ε Ν Π Ε Ρ Ν Α Ε Ι από το Πανεπηστημιο, πολλα φαναρια για μην πεφτει ο ενας πανω στον άλλο, πλειστα κοκκινα φαναρια για τις αναγκες των πολιτων, Μεγαλες χριστιανικες μονες τυπου βατοπεδιου ιατρικα κεντρα κλπ κλπ
Όχι κυριε , η Θεσσαλονικη ηταν είναι και θα είναι Αμφικτιονια =κεντρο =ακροπολη ΕΛ_ληνισμου , η Ν Υ ΦΗ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ , ΑΣΧΕΤΑ με το τι θελουν να την κανουν από το 1450-1490 μ.Χ. καπιοι ΤΟΥΡ_ ιστες.
Για το τι σημαινει Ε Λ Λ Η Ν Ι Σ Μ Ο Σ διαβαστε α ν α σ τ ρ ο φ α το οποιδηποτε κειμενο του αντισαββιδη= aspic ( συγγνωμη mirage)
*Αντισαββιδης = ο αντ’ αυτου και όχι το αντιθετο για τους νεοεισερχομενους *
Ετσι τελικα αφου την Θεσσαλονικη ΜΑΣ , την εχει κανει τοσο μικρη, μας πεταει να σχολιασουμε την μετακηνηση της ΔΕΘ λες και μια μετακηνηση η μη, θα λυσει το προλημα του «ανυπαρκτου ρολου» της θεσσαλονικης
στο « βαλκανικο» - ευρωπαικο περιβαλλον . Η μαλλον μ ι α μ ε τ α κ η ν η σ η σιγουρα δεν θα σωσει τον ανυπαρκτο κατά Σαββιδη ρολο της πολης αλλα θ α σ ω σ ε ι κ α τ ι ά λ λ ο * α ρ α γ ε τ ι ? * ο ευρων θα καταλαβει και γιατι μπηκε το θεμα ΔΕΘ αλλα και γιατι το πρωτο θεμα του κυριου Σαββιδη είναι το συγκεκριμενο.
Αντε βρε !!! και μην μου πειτε ότι σας βαζω δυσκολα.
Αυτά προς το παρον κυριε Σαββιδη.
Καλοπροαιρετα και με θυμο . !!!!!
Περιεργος ειμαι ποιοι είναι καλεσμενοι . Θα εχει πολύ πλακα.
Αληθεια το χρυσο στεφανι στις Αιγες παιζει καποιο ρολο ? θα δουμε.
ΥΓ. maccedonia μην πεφτεις στις λακουβες που σου ανοιγουν.
Αυτοι που αναφερεις ως μονο μ ι κ ρ ο μερος των τουρ_ιστων και όχι ΤΟΥΡ_ιστων εχουν κατά επαναληψη ερθει και ειτε ενσωματωθηκαν ειτε ΠΕΘΑΝΑΝ ακομα και βιολογικα. Το εργο της φυσεως είναι αναντικαταστατο. Το ψευτοδιλημμα δεν είναι καν διλημμα. Είναι Α Ι Τ Ι Ο
αντιστασεως νοητικον και σωματικον.
Ο σαββιδης και λοιπες δυναμεις αυτά περιμενουν να ακουν .Μην τους
κανεις το χατηρι . Εσυ - εγω θα κανουμε το χρεος μας και ότι θελει
ας προκυψει. Θα παμε μεχρι τελους. Ε ν τ ε λ ε χ ε ι α.!!!!!!
αλλά γιατί έχει χάσει προ πολλού τα παιδιά της και την αγάπη
Ο χ ι εχει εσενα !!!! κα ι μου φτανει προς το παρον.
ΥΓ anetos επεσες και εσυ στην παγιδα-λακουβα του « εφταφωτου» η και «επταφωτιστου» Παντελη. Φιλοι μου αν ηταν ετσι δεν θα υπηρχε λογος να τσακονωνται ποιος θα την βουτηξει τα τελευταια 300 χρονια Ρωσοι - βουλγαροι τουρκοι τωρα σκοπιανοι και ακομα παλαιοτερα εως και τωρα ( αλλα και πρωτιστως ) οι ΤΟΥΡ_ιστες.
Δεν μιλω μονο για την λεγομενη και βεβαια σπουδαια γεωγραφικη της θεση ως λιμανι με εξοδο στο Αιγαιο αλλα μιλω και για την γεωλογικη της θεση, αλλα εν τελει δεν μιλω μονο για εξουσια και χρημα. Είναι Μ Η Τ Ρ Ο_πολη του ΕΛΛηνισμου και όχι μονο μια μεγαλουπολη διακομιστικο κεντρο ευρωπαικου η κινεζικου τυπου. Εξαλλου το θεμα δεν το εθεσε ο Αντιaspic=Σαββιδης τυχαια . Πιστευω να το καταλαβετε κατά την διαρκεια της εκμπομπης.
Εάν δεν το καταλαβετε η αν δεν ειπωθει εμφανεστατα θα σας το υποδειξω εγω, αν και ηδη το εχω σηματοδοτησει.
Η Αθηνα μονο τυχαια δεν ονομαστηκε ετσι . Παντως συμφονω και επαυξανω ότι οι διοικητικοι αρχοντες μας μονο τον « αυτό» τους
κοιταν και όχι βεβαια τον « εαυτο» τους .
ΥΓ Π Ρ Ο Κ Λ Η Τ Ι Κ Ε Σ απουσιες παρατηρω.
Β Α Σ Ι Κ Η αλλαγη μορφορολιας του blog παρατηρω.
Π Ι Θ Α Ν Η αλλαγη στρατηγικης στο blog παρατηρω.
θέλω να σας θυμίσω πως το ζήτημα δεν είναι η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης μόνο αλλά όλης της χώρας. όλοι οι φυσικοί πόροι πρέπει να αξιοποιηθούν όπως στις προηγμένες χώρες που σε κάθε "χωριό" βλέπεις και μια υψικάμινο.
δεν είναι η ΕΤ3 τοπικό κανάλι, μη την υποβαθμίζετε
όσον αφορά τις λοιπές βαλκανικές πόλεις , θα αναπτυχθεί το εμπόριο άρα κι η ευημερία όταν τα τελωνεία βάλουν λουκέτο ή γίνουν τυπικά. δεν είναι ανάγκη να είναι ενταγμένες χώρες της Ευρώπης για να γίνει αυτό. αλλά πολλοί τελώνηδες θα χάσουν το μαγαζάκι τους και πολλοί πολιτικοί τους σταυρούς που τους εξασφαλίζει αυτό το μαγαζί.
τολμάει κανείς να το ζητήσει;
συγχωρέστε το ύφος μου αλλά αισθάνομαι πως το ζήτημα της εκπομπής είναι λανθασμένο
δε ζητάμε χαλίφη στη θέση του χαλίφη
Νομίζω πως η εκπομπή ήταν πολύ δυνατή και ουσιαστική.
Η εκπομπή παρουσίασε μια θεσσαλονικιώτικη οπτική για τα προβλήματα τής πόλης μας, χωρίς ταμπού, αλλά και χωρίς να αναμασά τα γνωστά, έξωθεν επιβληθέντα κλισέ.
Κορυφαία στιγμή, μάλιστα, ήταν το βίντεο με τον τότε πρωθυπουργό Σημίτη να μιλάει με ψυχρό κυνισμό για τα έργα τής Θεσσαλονίκης, λέγοντας: "Έχουμε κανένα λόγο να βιαστούμε;". Τίποτα δεν συμπυκνώνει καλύτερα την αδιαφορία τού αθηνοκεντρικού κράτους για τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα, από ό,τι αυτή η φράση που ξεστόμισε ο Σημίτης.
Συμφωνώ απολύτως με τον τρόπο με τον οποίο ανέπτυξε τα θέματα ο κ. Σαββίδης.
Ο κ. Σαββίδης και ο κ. Φιλίππου αναγνώρισαν την ανάγκη να τεθεί μια γενικότερη ατζέντα από τη Θεσσαλονίκη για τη Θεσσαλονίκη που θα εξεναγκάσει το κράτος να ακολουθήσει πιο ορθολογικές και δίκαιες πολιτικές διαχείρισης στο εγγύς μέλλον.
Οι κύριοι προσκεκλημένοι, βέβαια, ήταν -κατά τη γνώμη μου- ανεπαρκείς για το βεληνεκές μιας τόσο σημαντικής συζήτησης. Αν και προϊούσης τής συζήτησης, και οι δύο καθηγητές αναγνώρισαν την ανάγκη η πόλη να διεκδικήσει οργανωμένα τα συμφέροντά της, κατά την αρχή τής εκπομπής επεδείκνυαν και οι δύο ένα πνεύμα άχρηστα "λαρτζ" και άνετο ως προς την Αθήνα.
Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε, κκ. καθηγητές, στη Θεσσαλονίκη, είναι να ακούμε ανθρώπους να υποστηρίζουν ότι "αν κρίνει η Αθήνα ότι πρέπει να πάρει τη ΔΕΘ από εδώ, ας την πάρει" και "πρέπει να γίνουν έργα υποδομής για να έρθουμε πιο κοντά στην Αθήνα". Αυτές ήταν δηλώσεις απαράδεκτης εθελοδουλείας, που δεν ταιριάζουν σε ελέυθερους ανθρώπους.
Ακόμη, διαφωνώ με τον κ. Σαββίδη που διαπιστώνει ότι "ίσως το καλύτερο δυναμικό τής χώρας να είναι μαζεμένο στην Αθήνα".
Δεν θεωρώ ότι π.χ ο Σαββίδης είναι χειρότερος δημοσιογράφος από τον όποιο μεγαλοδημοσιογράφο που εμφανίζεται στα αθηναϊκά δελτία των 8. Ίσως να ισχύει ότι ο Σαββίδης είναι λιγότερο τυχοδιώκτης, λιγότερο ψυχοπαθητικός ή και λιγότερο παραδόπιστος από τους αθηναίους μεγαλοδημοσιογράφους συναδέλφους του. Οι λόγοι για τους οποίους κανείς εγκαταλείπει την εστία του για να πάει στην Αθήνα είναι πολλοί και πολύπλοκοι, και δεν μπορούν να εξηγηθούν μονοσήμαντα.
Τέλος, ένα σχόλιο σχετικά με αυτό που έγραψε ο pariziavos, ότι δηλαδή δεν χρειαζόμαστε χαλίφη στη θέση τού χαλίφη, δηλαδή, μια Θεσσαλονίκη στη θέση τής Αθήνας.
Η Θεσσαλονίκη δεν θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση τού χαλίφη. Πόσο μάλλον που από ό,τι αναφέρθηκε στην εκπομπή, δεν είναι πια ούτε ο... βεζίρης τής ελληνικής οικονομίας, αφού άλλες περιφέρειες την έχουν ξεπεράσει οικονομικά.
Αυτό που ζητάμε είναι να σταματήσει ο ασφυκτικός έλεγχος και η απολυταρχία τής Αθήνας πάνω στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, έτσι ώστε οι δυνάμεις τής υπόλοιπης Ελλάδας να μπορέσουν να διεκδικήσουν την ανάπτυξή τους χωρίς να τους καταπιέζει η φάλαινα που λέγεται Αθήνα.
Αυτό που ζητάμε είναι μια αναδιάρθρωση τής ελληνικής οικονομίας σε ένα μοντέλο οικονομικά αυτόνομων περιφερειών, όπως αυτό που έχει δοκιμαστεί και πετύχει σε πολλούς από τους εταίρους μας στην ΕΕ, με αποτέλεσμα μια πιο ισόρροπη και αξιοπρεπή ανάπτυξη όλης της Ελλάδας, χωρίς να περιμένουμε ελεημοσύνες από τα αθηναϊκά υπουργεία.
Δεν ξέρω πού μένει ο pariziavos, αλλά αν δεν είναι Αθηναίος, μόνο κέρδος θα δει και αυτός και η πόλη του, και η περιφέρειά του, και τα παιδιά του, αν συνταχθεί με την προσπάθεια αυτή.
φίλε στέργιο, με συγχωρείς αλλά πες μου που διαφωνούμε; κι οι δυο ζητάμε αποκεντρωτικό σύστημα ανάπτυξης. αυτό απαιτεί πρωτίστως μεταφορές και τηλεπικοινωνίες ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τον ανθρώπινο παράγοντα. δεν είναι όμως θέμα μόνο της Θεσσαλονίκης αυτό, ούτε σκοπός είναι να ηγηθεί η Θεσσαλονίκη της ανάπτυξης της χώρας. θα μουν περήφανος αν το κατάφερνε η Νάουσα, η Φλώρινα, η Φωκίδα ή η Κάλυμνος. τότε θα είχαμε πετύχει.
τελειώνω με μια παρατήρηση για τη στατιστική που ψεύδεται λέγοντας αλήθεια.
το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα της Θεσσαλονίκης μειώθηκε σε σχέση με τη λοιπή χώρα για έναν απλό λόγο: αυξήθηκε η μετανάστευση κι έτσι προστέθηκαν χιλιάδες άτομα με χαμηλότατο εισόδημα. αυτά τα άτομα φύγαν από άλλες περιοχές μεταφέροντας μαζί τους κι αυτό το στατιστικό στοιχείο - το χαμηλό εισόδημα. δε συνεπάγεται λοιπόν πως υστερεί σε ανάπτυξη η Θεσσαλονίκη από την περιφέρεια. το αντίθετο συμβαίνει.
με αυτή τη στατιστική θα τρελαθούμε τελείως. ευτυχώς ακόμα βλέπουμε όμως
Φίλε pariziavos,
Δεν διαφωνούμε στα ουσιώδη.
Διαφωνούμε μόνο όσον αφορά την άποψή σου περί Θεσσαλονίκης που θέλει να γίνει "χαλίφης στη θέση τού χαλίφη".
Η δίκαιη και ισόρροπη αποκεντρωμένη ανάπτυξη που ονειρευόμαστε συνεπάγεται ένα άλλο, μη συγκεντρωτικό μοντέλο οικονομίας, το οποίο ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ δεν θα δημιουργεί χαλίφηδες και βεζίρηδες, αλλά θα διαχέεται σε όλη την χώρα.
Τώρα, αν εγώ μιλάω για τις δυνατότητες τής Θεσσαλονίκης, αυτό το κάνω επειδή τις ξέρω, αφού είμαι Θεσσαλονικιός και ζω εδώ, όχι επειδή υποτιμώ τις δυνατότητες οποιασδήποτε άλλης περιοχής τής Ελλάδας.
φίλε stergios το περί χαλίφης στη θέση του χαλίφη είναι η εντύπωση που μου έδωσε η εκπομπή. το ίδιο ακριβώς συναίσθμα μου δίνουν πολλές εκπομπές της ΕΤ3 όπως και σήμερα το πρωί ακόμα, με καλεσμένο τον Κώστα Βουτσά(!) να συμβάλει.
δε χρειάζεται να καλιεργείται κλίμα αδικίας και μιζέριας στη Θεσσαλονίκη, ειδικά τη στιγμή που συντελούνται σε αυτή τόσα έργα. τι να πει μετά κι η Βέροια ή η Πρέβεζα. (λίγο λίγο θα απαρρυθμίσω όλη την ξεχασμένη χώρα)
στο κάτω κάτω, ας δώσουν στο ΜΠΑΟΚ ένα κύπελο κι όλα καλά θα τα βλέπουν στη συμπρωτεύουσα :D
Φίλε pariziavos,
αυτή τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη εκτελείται ένα μόνο μεγάλο έργο, το μετρό, το οποίο είναι αίτημα τής πόλης εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Το δε έργο αυτό είναι το ΜΟΝΟ μεγάλο έργο των τελευταίων 10 χρόνων, 10 χρόνια κατά τα οποία τα Βαλκάνια και ο κόσμος όλος άλλαξαν άρδην.
Το θέμα δεν είναι αν γίνεται το α ή το β έργο, το θέμα είναι κατά πόσο η τοπική κοινωνία ελέγχει και καθορίζει τα έργα που χρειάζεται η πόλη, την πορεία τού μέλλοντός της δηλαδή, ή κατά πόσο ό,τι γίνεται έχει τη μορφή "ελεημοσύνης" από το αθηνοκεντρικό κράτος.
Στη Θεσσαλονίκη δικαίως καλλιεργείται κλίμα αδικίας. Και φυσικά στην υπόλοιπη Ελλάδα η κατάσταση είναι χειρότερη. Όμως μην ξεχνάς ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει εξουσίες, ούτε πολιτικές, ούτε οικονομικές, και δεν επηρεάζει την κατάσταση στην υπόλοιπη Ελλάδα, ούτε προς το καλύτερο, ούτε προς το χειρότερο.
Κανείς στη Θεσσαλονίκη δεν διανοείται ότι η πόλη μας θα γίνει ποτέ Αθήνα στη θέση τής Αθήνας.
Το ΜΟΝΟ βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης είναι αυτό που προτείνουν οι πρακτικές περιφερειακής αποκέντρωσης.
Όσο για την ΕΤ3, η δική μου άποψη είναι ότι με την εξαίρεση τού Σαββίδη, κανείς άλλος δεν προσεγγίζει αυτά που συζητάμε με συστηματικό τρόπο. Μην ξεχνάς ότι η ΕΤ3 είναι κρατικό κανάλι, και άρα, "πλοκάμι" του αθηνοκεντρικού κράτους!
Τέλος, σχετικά με τον Βουτσά, τι να πω; Είναι δυνατόν να ζητούν από έναν γενίτσαρο Θεσσαλονικιό, που έριξε μαύρη πέτρα πίσω του πριν από 60 χρόνια για να πάει στην Αθήνα, και ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για τις συνηθισμένες μεταπασχαλινές αρπαχτές των αθηναϊκών θιάσων, να εκφράσει γνώμη για τη Θεσσαλονίκη και το μέλλον της; Είναι δυνατόν ο Βουτσάς να πονάει και να ενδιαφέρεται για τη Θεσσαλονίκη, όταν όλα του τα συμφέροντα είναι στην Αθήνα;
Επειδή είδα το blog αρκετές ημέρες μετά την εκπομπή, χάρην κάποιων προβλημάτων που είχα στη σύνδεσή μου, και γι' αυτό γράφω ετεροχρονισμένα σε αυτήν την ανάρτηση.
Θέλω να κάνω ένα σχόλιο στον 666,6, ο οποίος τα έβαλε με τον aspic.
Τουλάχιστον ο aspic ήξερε να βάζει τις σκέψεις του σε μια σειρά και να λέει κάτι σαφές. Και μάλιστα να το λέει με χιούμορ.
Επίσης, αυτά που έλεγε βασιζόταν στον κοινό νου και όχι σε αμφίβολες ετυμολογίες.
Ακόμα, δεν είχε δώσει κανένα δείγμα μνησικακίας και μεμψιμοιρίας, όσο προκλητικός και αν ήταν ο αντίλογος απέναντί του, γεγονός που τον έκανε αγαπητό ακόμη και σε όσους διαφωνούσαν κάθετα μαζί του. (Και συχνά ήμουν ένας από αυτούς)
...και στην τελική, εσένα τι κακό σου έκανε ο aspic;
ΣΤΡ ΕΡΜΑΡΙΟΝ (...)
Δημοσίευση σχολίου