23/10/08

Ο χώρος του "aspic"

Εδώ μπορείτε να αφήνετε την κριτική σας για την εκπομπή της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου: "Ο αναδυόμενος νέος κόσμος".

8 σχόλια:

macedonian είπε...

Δυσάρεστη εντύπωση μου προκάλεσαν οι διαφημίσεις Κύριε Παντελή.Οι καημένοι οι προσκεκλημένοι δεν προλάβαιναν να ολοκληρώσουν.
Αυτό που μου έμεινε είναι η πρόβλεψη πως θα πολωθούν και ενισχυθούν τα άκρα του πολιτικού φάσματος και άρα θα ενταθούν οι "συγκρούσεις".Αυτό είναι καλό!Πιστεύω ειλικρινά πως μόνο μέσα από σύγκρουση μπορεί να προκύψει κάτι καινούριο (θεωρία του "πολέμου" ως γενεσιουργού δύναμης).Επίσης μπορεί επιτέλους να αναγκαστούν κάποιοι να πάρουν "θέση" και να πάψουν να είναι μονίμως στη μέση-ελπίζοντας να επιπλεύσουν γιατί δεν υποστήριξαν ποτέ τίποτα.Δεν εννοώ φυσικά ταραχές στους δρόμους ή καμένα σπίτια γιατί προσωπικά θεωρώ αδύνατο να βιαιοπραγήσω εναντίον κάποιου που απλά ενστερνίζεται κάποιες διαφορετκές ιδέες από μένα.Εννοώ όμως ο εργάτης να καταλάβει ότι είναι εργάτης,ο αγρότης ότι είναι αγρότης,ο εφοπλιστής ότι είναι εφοπλιστής και ο φοιτητής ότι είναι άνεργος (όπως βλέπετε δε μιλώ για εμπόρους).
Τέλος μία παρατήρηση...οι προσκεκλημένοι σας (νομίζω όλοι) δεν έτρεφαν καμμία εκτίμηση στο διαδίκτυο με την έννοια πως δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα (ούτε καν ως εργαλείο) σε έναν καινούριο κόσμο -που επιζητούσαν.Μάλλον λάθος...

Harmonic Ecology = MI VIA είπε...

to internet xalaei ti piatsa pou lene, enos ypokritikou kosmou.
ki emeis edo zoume, mono pou to kseroume....

ΦΑΝΤΙ είπε...

Συνεχίζοντας την συζήτηση με τον "System Failure" θα ήθελα να του θυμίσω πως είχα αναφέρει 2 πιθανά εναλλακτικά σενάρια για τον κόσμο του αύριο. Απέφυγα να εκφράσω την προσωπική μου εκτίμηση ακριβώς γιατί το μέλλον δεν είναι εδω ακόμη. Πάντως καλό είναι να αναφέρω πως η καταγωγή μου είναι από την Ήπειρο και ειδικότερα από την περιοχή του Μαντίου της Δωδώνης (του αρχαιότερου) και των πηγών του Αχέροντα ... Η παιδεία μου είναι ελληνιστική, ανεξάρτητα απο αυτά που λέει κάποιος για εμένα την έχω σε υψηλή εκτίμηση. Ιδιαίτερα εκείνη την "αθώα" της εποχής των Πελασγών και της εμΨυχης ΓΑΙΑΣ ... ;)

O Jacques Fresco είναι ο πιο ενδιαφέρον από τους φουτουριστές γιατί είναι ο πιο ρομαντικός. Έχει ενδιαφέρον η άποψη ότι το περιβάλλον, οι τεχνολογίες, τα συστήματα διαμορφώνουν τους ανθρώπους. Όμως θα έπρεπε να είναι κανείς πολύ επιφυλακτικός μαζί του. Τα συστήματα, την τεχνολογία, ποιός τα έφτιαξε;; Εεε;; Η κότα έκανε το αυτό ή το αυγό την κότα; Άλλωστε το ίδιο λέει και αυτός, μιλάει για design, επομένως άνθρωποι θα σχεδιάσουν τα συστήματα. Εμένα το πολύ design και ειδικά το Εϋφυές (intelligent) είναι που με τρομάζει ;)

Τι πρέπει να αλλάξουμε πρώτα;; Τον πολιτισμικό φακό ή τα συστήματα; Προφανώς και τα δυο, το ένα ενισχύει το άλλο.

Δυστυχώς ο Fresco είναι μέλος, (ηθελημένα ή αθέλα του) της πρεσβείας του Προφήτη Ραούλ!!

http://raelianews.org/news.php?item.347.6

http://rael.org/rael_content/rael_summary.php

http://raelianews.org/raeltv.php

Δείτε υποκρισία που ξεχυλίζει απο το ύφος, τα λόγια, τα σύμβολα και το ντύσιμο. Απίστευτα πράγματα ... Μάλλον τον Χαρδαβέλα πρέπει να φωνάξουμε..

Πάντως εαν επρόκειτο να γίνει εκπομπή με τον Fresco (ή τον Ραούλ!) θα ήθελα να τον βάλει ο Παντελής αντιμέτωπο με τους δικούς μας (Γιανναρά, κπλ) να δούμε τι σκόρ θα έρθει ..

Όλα τα παραπάνω νομίζω πως ανήκουν στην εποχή του μεταμοντέρνου, γι αυτό και έχω μια ελαφριά κλίση ως προς το μέλλον της ανθρωπότητας για το σενάριο υπ. αριθμόν 2 που έχω αναφέρει ....

system failure due to insufficient evolution? είπε...

Mirage χαίρομαι που δίνεις αφορμή για περαιτέρω συζήτηση.

Κατ'αρχήν λες για τον Fresco, εθελημένα ή άθελα του είναι μέλος αυτής της πρεσβείας αυτού του προφήτη τελος πάντων.

Μα έχει μεγάλη σημασία αν είναι εθελημένα ή άθελά του (μην το προσπερνάς έτσι εύκολα), αφού όπως σίγουρα γνωρίζεις υπάρχει πολλή προπαγάντα, λασπολογία και προσπάθεια ευτελισμού στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε ακόμα και μέσα στο διαδίκτυο (ένα από τα αρνητικά του, για να μην ευλογούμε συνέχεια τα γένια μας).

Δεύτερον, ακόμη και αν είναι μέλος κάποιου είδους θρησκείας δεν είναι απαραίτητο να ασπαστείς τη θρησκεία του. Και ούτε καν να υιοθετήσεις κατά γράμμα τις ιδέες του. Μπορείς όμως να εμπνευστείς από αυτές και να δημιουργήσεις τις δικές σου ιδέες στο μυαλό σου. Κράτα ότι σου αρέσει και πέτα ότι δεν σου αρέσει. Άλλωστε αυτή είναι και η πραγματική δυναμική του ανθρώπου, η διαφορετικότητά και η μοναδικότητά του που έχει αλλοιωθεί από το παρόν κοινωνικοπολιτικό status αλλά μαζί με το όραμα αποτελούν την κινητήρια δύναμη της εξέλιξής του.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που ουσιαστικά απευθύνθηκα στον καθένα από τους blogger στο τελευταίο μου μύνημα με σκοπό να δω πως οραματίζονται την μελλοντική κοινωνία ξεχωριστά ο καθένας και να αντλήσω και εγώ νέες ιδέες ή και να δω τα πράγματα από μια διαφορετική οπτική γωνία.

Τρίτον, εγώ πάντως δεν διέκρινα καμμιά υποκρισία στο ύφος του και να σου πω την αλήθεια ούτε καν πρόσεξα αυτά που φοράει αφού ποσώς με ενδιαφέρει. Αντιθέτως παρατήρησα έναν συμπαθέστατο παππούλη ο οποίος όμως μου δίνει την αίσθηση ότι έχει πολύ πιο ανοιχτό μυαλό από πολλούς κατά πολύ νεώτερούς του στη σημερινή κοινωνία.

Τέλος κατανοώ τις φοβίες που δημιουργεί η τεχνολογία σε πολλούς ανθρώπους. Η τεχνολογία ως υποσύνολο του εκάστοτε κοινωνικοπολιτικού συστήματος κινείται στην κατεύθυνση που αυτό ορίζει. Αν το σύστημα είναι ατελές, με βαθιά μέσα του ριζωμένα τα πρωτόγονα χαρακτηριστικά του ανθρώπου, τότε θα έχουμε μια κακή διαχείρηση της τεχνολογίας με όλα τα αρνητικά επακόλουθα, όπως δηλαδή συμβαίνει σήμερα.

Αν αντιθέτως ένα κοινωνικοπολιτικό σύστημα εξελίσσεται το ίδιο δυναμικά με την τεχνολογική εξέλιξη τότε θα έχουμε μια σοφή διαχείρηση της τεχνολογίας. Τότε η τεχνολογία γίνεται εργαλείο στα χέρια του ανθρώπου για την βελτίωση της ζωής του, ισορροπεί απόλυτα με το φυσικό περιβάλλον και πυροδοτεί την περαιτέρω σε όλα τα επίπεδα εξέλιξή του.

Άρα λοιπόν η τεχνολογία αυτή καθαυτή δεν είναι το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι η σωστή διαχείρησή της.

Σύμφωνα με το έργο "Ο μονοδιάστατος άνθρωπος" του σύγχρονου Γερμανού φιλόσοφου και κοινωνιολόγου Herbert Marcuse, η έλευση της βιομηχανικής επανάστασης επέδρασε αρνητικά στον άνθρωπο κάνοντάς τον εξάρτημα στον φάυλο κύκλο παραγωγής και κατανάλωσης και εμποδίζοντας την περαιτέρω πολιτισμική εξέλιξή του.

Όμως η βιομηχανική επανάσταση (νέα εξελιγμένη τεχνολογία ικανή για μαζική παραγωγή) γεννήθηκε σε ένα σύστημα ανίκανο να την διαχειριστεί ορθά. Εμείς οι ίδιοι και πολλές γεννιές πίσω μας γεννηθήκαμε σε ένα έτοιμο, ατελέστατο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα κάποιων σύστημα, χωρίς περιθώρια επιλογής. Ένα matrix που αποτελεί ουσιαστικά την φυλακή μας με συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, συγκεκριμένη γραφειοκρατία, συγκεκριμένη παιδεία, συγκεκριμένο τρόπο εργασίας, συγκεκριμένο τρόπο καθημερινής συναλλαγής, και έξω από αυτή τη φυλακή είμαστε ανίκανοι να επιβιώσουμε.

Υ.Γ.: θύμισε μου που ακριβώς έγραψες για τα 2 σενάρια γιατί έχω ψιλοχάσει την μπάλα. Πετάγομαι από το portal στο blog και με την ταχύτητα που ανεβάζει καινούργια θέματα ο Παντελής άρχισα να μπερδεύομαι!

ΦΑΝΤΙ είπε...

Δεν αναφερόμουν στον Fresco, αυτός μια χαρά παπούλης μου φαίνεται και ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ. Αναφερόμουν στον Ραούλ (κάνε τον κόπο να ενημερωθείς για τους Ραελιανούς από τα links που έδωσα. Αξίζει τον κόπο.

Τα 2 σενάρια ήταν στο portal (http://www.anixneuseis.gr/?p=690) και το σχόλιο - ανάλυση που έδωσες αμέσως μετά το δικό μου σχόλιο με βρίσκει σχεδόν απόλυτα σύμφωνο. Ιδιαίτερα τα ερωτήματα που έθεσες με απασχολούν χρόνια τώρα ...

Ας διαβάσουμε τι θα γράψουν και οι άλλοι.

aspic είπε...

Αποτυχημένο σύστημα άσε τους φρέσκους,καλά στα λεει ο μιράζ,ο τύπος είναι ύποπτος.
Ούτε η εξελιγμένη τεχνολογία μπορεί να δώσει καμμιά λύση.
Ίσα ίσα που είναι και επικίνδυνη,και θα κάνει τα πράγματα ακόμη πιο οριακά.
Ο άνθρωπος δέν έχει το ψυχικο,διανοητικό και πνευματικό υπόβαθρο για να (δια)χειριστεί ούτε προχωρημένες τεχνολογίες,ούτε κάν συμβατικές.Απορώ γιατί μας τις έδωσαν τελικά οι εξωγήινοι,που λέει ο λογος βέβαια.

Οι άνθρωποι δυστυχώς ακολουθούμε τα γεγονότα και τις συνέπειές τους και δέν τα οδηγούμε εμείς και τα διαμορφώνουμε κατά πώς θα πρέπει κάθε φορά.
Κοίτα προχθές στην εκπομπή του σαββίδη,θα μπορούσες να το διανοηθείς ότι οι καλεσμένοι του θα λέγαν τα ίδια για τον καπιταλισμό πρίν δέκα δεκαπέντε χρόνια;
Ή ότι ο σαββίδης θα έκανε μιά τέτοια εκπομπή τότε ή και εμείς οι κοινοί θεατές-μπλογκεράδες θα ασχολούμασταν ζεστά με αυτό το θέμα;
Θα έπρεπε πρώτα να συμβεί η κρίση του συστήματος και μετά να γίνει η όποια κριτική αυτού του συστήματος.Και άν δέν είχε γίνει η κρίση,ή άν αύριο το σύστημα επανέλθει όπως και πρίν,τότε όλα και πάλι μέλι γάλα θα είναι και κανείς δέν θα μιλάει,λές και τα αρνητικά του συστήματος δέν θα παραμένουν άραγε τα ίδια και απαράλλαχτα.
Σκέψου τώρα,πόσα άλλα πράγματα αυτοί την στιγμή που μιλάμε και που τα θεωρούμε καλά και άγια,δέν προετοιμάζουν και αυτά την μελλοντική τους κρίση.
Και τελικα όχι τίποτα άλλο,αλλά με αυτά και με αυτά ο λόγος έχει καταντήσει εντελώς αναξιόπιστος.Διότι δέν μπορεί να κάνει καμμιά ερμηνεία των πραγμάτων,όχι επειδή είναι θολά ή ασαφή αυτά τα πράγματα,αλλά επειδή θολός και ασαφής είναι αυτός ο ίδιος ο λόγος (ουσιαστικά εμείς δηλαδή).
Για αυτό είμαστε ακόμη σε ελλειματική κατάσταση να διαχειριστούμε οποιαδήποτε τεχνολογία,αλλά και για αυτό υποτίθεται βρίσκει την θέση του στην ιστορία το μεταμοντέρνο,σάν κριτική του λόγου,ή ακόμη και σάν κριτική της κριτικής του λόγου.
Το μέλλον δέν είναι πρόβλημα τεχνολογίας,δέν είναι πρόβλημα οικονομίας,ούτε καν και πρόβλημα οικολογίας αυτής καθεαυτής.Είναι καθαρά πρόβλημα λόγου.
Και μάλλον ο λόγος του φρέσκου που θαυμάζεις είναι τελικά αρκετά μπαγιάτικος.





































Και για να μήν ξεφύγω από τα συνηθισμένα να κάνω και δυό σχόλια για την εκπομπή,πέρα από τα παραπάνω που εμμέσως έκανα.
Ο καρφάκης και ο μουφλουζέλης στην προχθεσινή εκπομπή ήταν άψογοι.
Όχι επειδή οπωσδήποτε είχαν δίκιο σε αυτά που είπαν,αλλά γιατί η στάση τους μέσα στα παραθύρια τους ήταν ταπεινή,έδιναν την εικόνα του ανθρώπου που ξύνει το κεφάλι του από σκεπτικισμό μπροστά στα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω του.
Απεναντίας η σώτη τριανταφύλλου (νερό έπινε ρε παιδιά όλη την ώρα ή βότκα; Από άγχος πάσχει δηλαδή ή από κατάθλιψη; ),με τις πόζες,τις γκριμάτσες και τις μούτες που έκανε,είχε την στάση της ανένταχτης στο σύστημα,κοιτάξτε με,μας έλεγε,πώς σας γαμάω και τα συστήματά σας και τα πλαίσιά σας και τα πορτοπαράθυρά σας;
Δυστυχώς όμως μάλλον δέν το χει καταλάβει,πώς τα παράθυρα,όπως και το σύστημα,είναι σάν την κινούμενη άμμο.Όσο πιο πολύ αντιστέκεσαι,τόσο πιο πολύ σε ρουφάνε.
Ο παπακωνσταντίνου από την άλλη,έδειχνε να καμάρωνε τον εαυτό του σε αυτό (το παράθυρο) θέλοντας να μας δείξει πόσο του πάει το παράθυρο και πόσο τονίζει τα λεγόμενά του.Είχε λόγο δηλαδή,πλαισιωτικό,άν θα μπορούσαμε να το πούμε αυτό.
Τέλος ο κατάρας,έμοιαζε σάν να μήν τον χωράει το δικό του παράθυρο,έτσι όπως αγωνιούσε να τα πεί όλα.Πραγματικά,θα έπρεπε να του δώσει περισσότερο χρόνο ο παντελής,να μπορέσει να ανακουφιστεί ο άνθρωπος.
Για τον ίδιο τον παντελή δέν θα πώ τίποτα αρνητικό,γιατί ο αυτοσαρκασμός που έκανε στην αρχή περί εξόδου διαφυγής δίπλα στα παράθυρα,καλύπτει όποια τυχόν αρνητικά του.Μπράβο παντελή.
Τέλος ούτε για την κάλη θα πώ τίποτα αυτή τη φορά,γιατί μας "υποχρέωσε" για τα καλά με τα σχόλια που έβαλε των μπλογκεράδων.
Βέβαια θα μου πείτε,καλά ρε άσπικ,αφήνεις την ουσία και αυτά που είπαν οι άνθρωποι και κάθεσαι και ασχολείσαι με το ύφος τους;
Τι λέτε ρε παιδιά; Το ύφος των ανθρώπων και άν δέν είναι ουσία.
Από το ύφος τους και από τα μάτια τους καταλαβαίνεις τα πάντα.
Πώς είναι ο βαρειά ασθενής στην εντατική;
Νομίζετε ότι από αυτά τα συνηθισμένα παρηγορητικά λόγια γιατρών και συγγενών καταλαβαίνει πώς πάει,ή από το ύφος τους και την ματιά τους;
Τέλος πάντων,για να πώ κάτι και επί της συζήτησης,πέρα από το σχόλιο που έκανα παραπάνω στο αποτυχημένο σύστημα (άς μας τα λέγαν πρίν δεκαπέντε χ ρόνια δηλαδή αυτά για τον καπιταλισμό),διαπίστωσα και κάποιες αντιφάσεις.
Η πιο κύρια,αλλα και συμβολική του πράγματος,είναι αυτή που έκανε η κυρία σώτη.
Ενώ υποστήριζε τον λαό και τα δεινά που πιθανόν να τον βρούνε και λοιπα,σε μιά φάση αναφέρθηκε στους προικισμένους χαρισματικούς ηγέτες του παρελθόντος,που τώρα δυστυχώς δέν υπάρχουν για να πάρουν την ΕΥΘΥΝΗ της κρίσης.
Ουσιαστικά δηλαδή είπε αυτό που λένε πολλοί,ένας βενιζέλος ή ένας καραμανλής θα μας σώσει,που είναι το ίδιο με το ένας βασιλιάς ή ένας παπαδόπουλος,πάλι θα μας σώσει.
Αυτό,εκτός του ότι έχει αναφορά στον προτυπικό πατέρα που εκλιπαρούμε να μας πάρει από το χέρι να μας οδηγήσει,είναι και καθαρά η αιτία όλης της αποτυχίας του νεωτερικού.
Ο άνθρωπος που αδυνατεί να πάρει την ευθύνη των καθημερινών του πράξεων,αναζητεί θεούς,πολιτικούς,νόμους και οτιδήποτε θα πάρει την ευθύνη αντ αυτού,οδηγώντας τελικά τη δουλειά σε αυτό το αδιέξοδο του λόγου που είπαμε παραπάνω.
Εν πάση περιπτώσει,το ότι δέν υπάρχουν σήμερα τόσο μεγάλοι πολιτικοί όπως στο παρελθόν,είναι το μόνο ελπιδοφόρο στην ιστορία.Αυτό σημαίνει πώς έστω και ελάχιστα,ο λαός έχει ψηλώσει.
Όσο ψηλωνει ο λαός,τόσο κονταίνουν οι αρχηγοί του και το αντίθετο.
Άν αναθέσουμε σε κάποιον να οδηγήσει δέκα κοτόπουλα θα τα καταφέρει περίφημα μήν χάνοντας σε τίποτα κάτι από την αποφασιστικότητα των επιλογών του και το κυρος του.
Άν του αναθέσουμε να οδηγήσει δέκα νήπια θα υστερήσει κάπως σε σχέση με τα κοτόπουλα,ακόμη περισσότερο θα υστερήσει άν του δώσουμε δέκα ενήλικες,πιο πολύ δέκα πυροσβέστες,ακόμη περισσότερο δέκα παπάδες,και πόσο πιο πολύ θα υστερήσει άν του δώσουμε δέκα πανεπιστημιακούς βέβαια.
Αλλά εκεί που θα ισοπεδωθεί τελείως,είναι άν του αναθέσουμε να οδηγήσει τον ίδιο του τον εαυτό.
Τον θεό δηλαδή.
Εκεί θα γίνει ένα μικρό,μικρό,τοσοδά πλασματάκι.
Μεγάλους δηλαδή δέν μας κάνει το μέγεθος του εαυτού μας,αλλά το μέγεθος του χώρου που μπορούμε να ζούμε μέσα του.
Είναι θέμα ευρυχωρίας δηλαδή.





ΒΓ Εντάξει έγραψα πολλά και σήμερα,αλλά κάντε λίγη ακόμη υπομονή.Φάγατε τον γάιδαρο στην ουρά θα κολλήσετε τώρα;
Κανείς δέν μας είπε που λετε στην προχθεσινή εκπομπή,για το τι σημαίνει ο πλούτος τι σημαίνει η φτώχεια για τον άνθρωπο,ποιός είναι ο υπέροχος δημιουργικός υπεύθυνος άνθρωπος και ποιές συνθήκες ευννοούν την εμφάνισή του.
Ρώτησε βέβαια ο παντελής την κυρία τριανταφύλλου την γνώμη της για το πώς επηρεάζεται η λογοτεχνία,αλλά δυστυχώς δέν τον άκουσε γιατί έπινε νερό.


ΒΓ2 Ένα ακόμη οφσάιντ που σημείωσα στην συζήτηση,ήταν όταν αναφέρθηκε ούτε λίγο ούτε πολύ,ότι η οικολογία είναι ένα ιδεολογικό όχημα απλώς μιάς όποιας κοινωνικής πίεσης.Δυστυχώς (ή και ευτυχώς κατα μία άποψη),την κρίση που περνάει ο πλανήτης θα την καταλάβουμε όταν οι βλάβες είναι μή αναστρέψιμες πιά.


ΒΓ3 Ρε παιδιά,μετά τον ελ-μάιρα εξαφανίστηκε και ο κύκλος.
Κάτι τρέχει με αυτούς.Κάτι είπαν που πειράχτηκαν.
Τι είπαν όμως;



ΒΓ4 Χαράς ευαγγέλια!!
Η εθνική,η χειρότερη ελληνική τράπεζα που συμβολίζει όλη την σαπίλα του ντόπιου συστήματος,ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ!!!
Δώδεκα ευρώ έφθασε σήμερα η μετοχή της!!!
Δώσε θεούλη καλέ του μεταμοντέρνου να συνεχιστεί λίγο ακόμη η κρίση να μηδενίσει το κοντέρ της.
Τελικα΄νομίζω ότι όντως ζούμε ιστορικές μέρες.
Σιγά σιγά γυρνάει ο τροχός,άντε να δούμε πότε θα γαμήσει επιτέλους και ο φτωχός.
Εμένα πάντως μου χει σηκωθεί ήδη,και είμαι έτοιμος με το πουλί στο χέρι.
Φτάνει να μήν μείνω έτσι ώς συνήθως,με το πουλί στο χέρι.

cyclos είπε...

Εδώ είμαι και ελπίζω ότι δεν θ' αργήσει να γράψει και ο Μάιρας. Μάλλον βλέπει ότι σου λείπει και τώρα σε χορεύει στο ταψί.

Από χτες βρίσκομαι σε συλλογή. Προσπαθώ να συνδέσω αυτά που άκουσα στην εκπομπή και με κατασύγχυσαν με την αμηχανία τους (αν και ο Παπακωνσταντίνου μου άρεσε με την καλοδιατυπωμένη σιγουριά του) με αυτά που διάβασα τυχαία σήμερα, τα οποία και σας παραθέτω ευθύς
"Αν η γλώσσα δεν είναι σωστή, τότε ό,τι λέγεται δεν είναι ό,τι σημαίνει. Αν ό,τι λέγεται δεν είναι ό,τι σημαίνει, τότε ό,τι πρέπει να γίνει μένει ακάμωτο. Αν αυτό μένει ακάμωτο, το ηθικό και οι τέχνες θα χειροτερέψουν. Αν η δικαιοσύνη παρασυρθεί, τότε οι άνθρωποι θα μείνουν σε αβοήθητη σύγχυση.(...)Αν η γλώσσα δεν συμφωνεί με την αλήθεια των πραγμάτων, τότε καμιά υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί με επιτυχία... (Κομφούκιος κονσέρβα. Ανάλεκτα "περί αποκατάστασης ονομάτων")

Ντρεπόμουνα να ομολογήσω τη σύγχυσή μου αυτή, μέχρι που διάβασα στο ποστ του άσπικ ότι το μέλλον είναι καθαρά πρόβλημα λόγου και λέω ας το γράψω, ο άσπικ θα πάρει την αμαρτία.

Και αν είναι αλήθεια αυτό το τελευταίο, ότι δηλαδή καμία υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί με επιτυχία, μαζέψου. ο Αλογοσκούφης ανακοίνωσε μέτρα στήριξης στις τράπεζες.

system failure due to insufficient evolution? είπε...

Aspic δεν αφήνω τους Φρέσκους, δεν αφήνω κανέναν Φρέσκο να πάει χαμένος, δεν πετάω με ελαφρά τη καρδία ανθρώπινες ιδέες στα σκουπίδια. Στο κάτω κάτω ένας άνθρωπος 92 χρονών που έχει και κάποιο υπόβαθρο όλο και κάτι αξιόλογο θα έχει να πει. Αξίζει νομίζω να τον ακούσουμε.

Επαναλαμβάνω, δε λέω να υιοθετήσουμε τις ιδέες του, απλά να εμπνευστούμε από αυτές.

Φυσικά και σέβομαι την διαφορετική σου άποψη και το ότι δεν σου αρέσει ο τρόπος σκέψης του, εμένα όμως μου αρέσει και με εμπνέει και δεν τον θεωρώ καθόλου μπαγιάτικο.

Από που απορρέει η πεποίθησή σου ότι η τεχνολογία είναι επικίνδυνη και θα κάνει τα πράγματα πιο οριακά;
Πώς ακριβώς προσδιορίζεις το "επικίνδυνη" και το "οριακά";

Ο άνθρωπος εξ'ορισμού έχει το ψυχικό, διανοητικό και πνευματικό υπόβαθρο να διαχειριστεί (και την διαχειρίζεται) την τεχνολογία αφού αυτή είναι προϊόν του ίδιου του ανθρώπου. Απλώς το ψυχικό-διανοητικό-πνευματικό του υπόβαθρο και η θαμμένη του δυναμική δεν εκδηλώνεται στο μάξιμουμ για τους λόγους που έχω ήδη αναφέρει, με αποτέλεσμα τελικά την ΜΗ ΣΩΣΤΗ διαχείρηση της τεχνολογίας που παράγει.

Δυστυχώς δεν μπόρεσα να δω την εκπομπή (δεν γίνεται ρε Παντελή να τη βάλουμε στο web για να μπορούμε να την βλέπουμε όταν λείπουμε στο εξωτερικο;).

Η άποψή σου ότι
"Οι άνθρωποι δυστυχώς ακολουθούμε τα γεγονότα και τις συνέπειές τους και δέν τα οδηγούμε εμείς και τα διαμορφώνουμε κατά πώς θα πρέπει κάθε φορά.", φαντάζει κάπως αντιφατική αφού τα ίδια τα γεγονότα και οι συνέπειές τους διαμορφώνονται από τους ίδιους τους ανθρώπους.

Επίσης το "πρέπει" της εξέλιξης των γεγονότων είναι διαφορετικό για τον καθένα από εμάς. Γι'αυτό άλλωστε πιστεύω ότι πρέπει να αρχίσουμε να ακούμε ο ένας τον άλλο και να αντλούμε ιδέες ο ένας από τον άλλο. Μήπως μπορέσουμε να βρούμε μια αφετηρία, έναν κοινό παρονομαστή.

Γιατί μη νομίζεις, μπορεί να διαφωνώ σε πολλά σημεία μαζί σου, όμως δεν ακυρώνω τους προβληματισμούς σου ούτε κανενός άλλου. Αντίθετα, οι αντίθετες απόψεις είναι αυτές που με κάνουν να προβληματίζομαι περισσότερο και να εξελίσω τη σκέψη και την αυτοκριτική μου.

Νομίζω ότι καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες ότι ο λόγος έχει καταντήσει εντελώς αναξιόπιστος. Ίσως όμως αυτό να υποδηλώνει (μια ακόμη θεωρία προσπαθώντας να δώσω μια βαθύτερη εξήγηση) ότι ως πολιτισμός βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο. Ότι έχουμε κουραστεί από την ανακύκλωση των ίδιων πραγμάτων και προσπαθούμε να πάμε πιο πέρα (η ανθρώπινη δυναμική που έλεγα). Ίσως λοιπόν ενός είδους ανώτερη σκέψη αρχίζει να γεννιέται στο μυαλό μας, και επειδή ακριβώς βρίσκεται στο εμβρυακό της στάδιο, να νιώθουμε μπερδεμένοι και απογοητευμένοι, ανήμποροι να την εκφράσουμε με τον παρόντα παρωχημένο λόγο.

Ποια είναι η δική σου (σας) άποψη;

Δεν θαυμάζω τον Φρέσκο περισσότερο απ'όλους εσάς που γράφετε σ'αυτό το blog και σπαταλάτε χρόνο και ενέργεια για να εκθέσετε την άποψή σας, ούτε περισσότερο από πολλούς ανθρώπους που γνωρίζω προσωπικά οι οποίοι έχουν λαμπρές ιδέες και σκέψη, αλλά το "τερατούργημα" τους έχει ρίξει στα αζήτητα.

Παντελή, ιδού μια νέα σκέψη: πάρε απλούς καθημερινούς ανθρώπους και φέρτους στην εκπομπή να εκθέσουν τις απόψεις τους. Που ξέρεις; μπορεί να αρχίσει να αναδύεται ο νέος λόγος που όλοι ψάχνουμε.

Υ.Γ.: Aspic, να είσαι σίγουρος ότι δεν περιμένω καμμία "κρίση", ούτε κανένα άλλο "σημαντικό" γεγονός για να σκέφτομαι και να προβληματίζομαι και επίσης τα ερωτήματα που θέτω είναι απολύτως ειλικρινή χωρίς καμμία ειρωνική διάθεση

Συνεργάτες