Η 8η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως η ημέρα της γυναίκας. Έχει κανένα νόημα μια τέτοια υπενθύμιση; Παλαιότερα, όταν πράγματι όλοι αντιλαμβανόμασταν την καταπίεση που υφίστατο η γυναίκα, μια ημέρα αφιερωμένη στην ύπαρξη και τη δράση της αποσκοπούσε στο να αναλογιστούμε όλοι την ανισότητά της με τον άνδρα κάτι που ερχόταν σε αντίθεση με την έννοια του πολιτισμού, όπως την προσλαμβάναμε στη δύση.
Έχουμε, όμως, να συζητήσουμε διάφορα θέματα με αφορμή την ημέρα της γυναίκας. Κατ αρχάς, να δούμε αν σε θεσμικό επίπεδο έχουν καθιερωθεί στο πλαίσιο της Ε.Ε. οι αλλαγές που θεωρήθηκαν απαραίτητες.
Δεύτερον, απο περιέργεια να δούμε πως ήταν η μητριαρχικές κοινωνίες, γιατί οι πρώτες ανθρώπινες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές και γιατί και πως περάσαμε στις πατριαρχικές κοινωνίες.
Τρίτον, θα μπορούσαμε επίσης να δούμε πώς, πότε και γιατί άρχισε να καταπιέζεται η γυναίκα, να δούμε τη θέση της στην αρχαία Ελλάδα, τη Ρώμη, το μεσαίωνα, στο Βυζάντιο,στην Αναγέννηση και τη σύγχρονη εποχή.
Να δούμε επίσης τι σημαίνει ότι ανάλογα με τη θρησκεία και τον πολιτισμό μιας κοινωνίας η έννοια της καταπίεσης αποκτά διαφορετικό περιεχόμενο.
Δεν νοιώθει δηλαδή καταπιεσμένη μια Αφγανή γυναίκα που πιστεύει στο ισλάμ, με όλα εκείνα που της φορούν και τον τρόπο που της φέρονται;
Να παρουσιάσουμε επίσης τη δραστηριότητα ορισμένων γυναικών απο διαφορετικούς χώρους.
ΘΑ αναρωτηθείτε, ίσως: "Καλά πως σας ήρθε η ιδέα να κάνετε κάτι για τη γυναίκα";
Απάντηση: Χωρίς να το έχουμε συνειδητοποιήσει, διαπιστώσαμε πως η συμμετοχή γυναικών στις ομάδες συζητήσεων της εκπομπής είναι μικρή. Ευκαιρεία να αποκαταστήσουμε κάπως τα πράγματα και να εξιλεωθούμε και στις συνειδήσεις μας.
Έχουμε, όμως, να συζητήσουμε διάφορα θέματα με αφορμή την ημέρα της γυναίκας. Κατ αρχάς, να δούμε αν σε θεσμικό επίπεδο έχουν καθιερωθεί στο πλαίσιο της Ε.Ε. οι αλλαγές που θεωρήθηκαν απαραίτητες.
Δεύτερον, απο περιέργεια να δούμε πως ήταν η μητριαρχικές κοινωνίες, γιατί οι πρώτες ανθρώπινες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές και γιατί και πως περάσαμε στις πατριαρχικές κοινωνίες.
Τρίτον, θα μπορούσαμε επίσης να δούμε πώς, πότε και γιατί άρχισε να καταπιέζεται η γυναίκα, να δούμε τη θέση της στην αρχαία Ελλάδα, τη Ρώμη, το μεσαίωνα, στο Βυζάντιο,στην Αναγέννηση και τη σύγχρονη εποχή.
Να δούμε επίσης τι σημαίνει ότι ανάλογα με τη θρησκεία και τον πολιτισμό μιας κοινωνίας η έννοια της καταπίεσης αποκτά διαφορετικό περιεχόμενο.
Δεν νοιώθει δηλαδή καταπιεσμένη μια Αφγανή γυναίκα που πιστεύει στο ισλάμ, με όλα εκείνα που της φορούν και τον τρόπο που της φέρονται;
Να παρουσιάσουμε επίσης τη δραστηριότητα ορισμένων γυναικών απο διαφορετικούς χώρους.
ΘΑ αναρωτηθείτε, ίσως: "Καλά πως σας ήρθε η ιδέα να κάνετε κάτι για τη γυναίκα";
Απάντηση: Χωρίς να το έχουμε συνειδητοποιήσει, διαπιστώσαμε πως η συμμετοχή γυναικών στις ομάδες συζητήσεων της εκπομπής είναι μικρή. Ευκαιρεία να αποκαταστήσουμε κάπως τα πράγματα και να εξιλεωθούμε και στις συνειδήσεις μας.
16 σχόλια:
παρατηρηση α. μητριστικές και οχι μητριαρχικες, μιας και η ...αρχη με την έννοια της ιεραρχίας και εξουσίας είναι μάλλον ανδρική - πατρική - πατριαρχική.
β. αγαπητέ κ. Σαββίδη, από την αρχή της εκπομπής αμφισβητείτε τις απόψεις, τα συναισθήματα και τα βιώματα των αξιόλογων συνομιλητριών που έχετε καλέσει. Αυτή είναι μια τυπική συμπεριφορά διάκρισης με γνώμονα το φύλο...
γ. το μελλον θα δείξει το αν η παρουσια γυναικών σήμερα έχει επετειακό χαρακτήρα...
ευχαριστώ για τον χώρο
Θα μιλήσω ειλικρινά, απλά και χωρίς υπεκφυγές.
Βλέποντας την εκπομπή θυμήθηκα για ποιον λόγο σούταιρνα τις κοπέλες που είχα στο πανεπιστήμιο. Αλαζονεία από "πετυχημένες" γυναίκες που τα ξέραν όλα, φοβισμένες, ανασφαλείς κοπελίτσες, με τα χαρακτηριστικά συμπλέγματα κατωτερότητας απέναντι στο ανδρικό φύλο, να επιχειρούν να αποδείξουν ότι είναι οι μοναδικές που έχουν καταλάβει ότι άνδρες και γυναίκες είναι το ίδιο έξυπνοι (επομένως, αφού αυτές έχουν καταλάβει αυτό το σημαντικό πράγμα, είναι πιο έξυπνες από τους άνδρες, αλλά το τελευταίο το αφήναν στους τηλεθεατές να το συμπεράνουν), γυναίκες που μας λέγαν ότι πρέπει να φορέσει ένας άνδρας ένα μαξιλάρι στην κοιλιά του για να "νιώσει" γυναίκα... κλπ κλπ...
Βλακείες μας είπαν.
Ειλικρινά, πριν δω αυτήν την εκπομπή πίστευα ότι οι άνδρες και οι γυναίκες είναι το ίδιο έξυπνοι. Δυστυχώς, πρώτη φορά άκουσα τόσες κοινοτοπίες στις ανιχνεύσεις, και αυτές οι χαζομάρες ακούστηκαν επειδή βρέθηκαν πέντε κομπλεξικές καριερόβιες. Έτσι, μάλλον άλλαξα γνώμη.
Αναρωτιέμαι: αν βρισκόταν πέντε άντρες στο πάνελ, θα άκουγα τόσα ηλίθια, ξεπερασμένα στερεότυπα;
Τώρα, δεν ξέρω αν εσείς θα βάλετε κανένα μαξιλάρι στην κοιλιά σας, αλλά εγώ θα το χρησιμοποιήσω για τον σκοπό που έχει: να στηρίξει το κεφάλι μου στον ύπνο.
Υ.Γ. quin, ο Σαββίδης πάντα θέτει τον συνομιλητή του απέναντι στον αντίλογο, ακόμα και αν συμφωνεί.
Κυρία Quin, σας απάντησε και το Ερμάριον. Δεν έχουν σημασία οι δικές μου θέσεις. Αλλά ο ρόλος μου στην εκπομπή είναι να αντιδρώ και να διαφωνώ. Αυτό χρειάζεται να κάνω. Διαφορετικά δεν μπορεί να γίνει συζήτηση.
Κύριε Σαββίδη, η ελληνική γραμματική έχει και άρθρα και καταλήξεις για το θηλυκό γένος. Σ'ενα πάνελ που είναι μόνο γυναίκες μπορείτε να λέτε "τους εκλεκτούς προσκεκλημένους" ή πιστεύετε ότι το αρσενικό είναι επικρατέστερο του θηλυκού;
Κυρία Ταξιαρχούλα, νομίζω ότι το διόρθωσα το λάθος μου όταν συνειδητοποίησα ότι το έκανα. Αν το ξαναέκανα και δεν το συνειδητοποίησα τότε ζητώ συγγνώμη. Άλλωστε, το λάθος αυτό το απέδωσα στη μειωμένη συμμετοχή γυναικών στα πάνελ της εκπομπής, κάτι που είπαμε να αποκαταστήσουμε.
Ο server του portal έχει υποστεί κάποια ζημιά και δεν είναι δυνατή η πρόσβαση στην ιστοσελίδα μας. Γράψτε παρακαλώ τα σχόλιά σας στο blog μέχρι να απκατασταθεί η βλάβη.
Απαράδεκτη η χθεσινοβραδυνή εκπομπή διότι:
Συμμετείχαν μόνο γυναίκες μπροστά σε έναν άντρα δημοσιογράφο που μου φάνηκε πως είχε μια στάση περιπαιχτική- κοροιδευτική- ψευτοαμυντική απέναντί τους. Έμοιαζε σαν να υπήρχαν δύο κατασκευασμένα από τον οικοδεσπότη αντίπαλα στρατόπεδα «εσείς οι γυναίκες» και «εμείς οι άντρες». Οι καλεσμένες κυρίες θεωρώ πως δεν ήρθαν στην εκπομπή για να κλαφτούν ως καταπιεσμένες αλλά για να μιλήσουν για το φύλο, τις συνθήκες ζωής των γυναικών και τις έμφυλες σχέσεις. Νομίζω πως δεν τις αφήσατε τελικά να εκφραστούν όπως θα θελαν. Το αποκορύφωμα ήταν όταν στη σύγκριση με τη θέση των γυναικών στο ισλάμ είπατε κάτι σαν «ορίστε τι είναι καταπίεση». Θα σκεφτόσασταν μάλλον «ένα χέρι ξύλο που το θέλετε εσείς οι ελληνίδες για να δείτε τι πάει να πει καταπίεση!».
Πάντως οι κυρίες του πάνελ δεν φαινόντουσαν πολύ ευχαριστημένες από την κουβέντα.
Τέτοιου τύπου συζήτηση θα ήταν πολύ ευχάριστη αν γινόταν σε καμιά ταβέρνα, μπαρ, σε άλλο χώρο τέλος πάντων όπου λέμε και καμιά μαλακία για να περνά η ώρα, ανέκδοτα με ξανθιές και άλλα πολλά. Ή τουλάχιστον να χατε κανένα κρασάκι στο πάνελ να δώσετε μια άλλη διάσταση στο θέμα σας, να το ξέρανε και οι προσκαλεσμένες σας να το ρίχνανε στην πλάκα κι αυτές, όχι μόνο εσείς.
Φίλε Παντελή (επέτρεψέ μου την οικειότητα που νιώθει ο ψευδώνυμος προς τον επώνυμο) ομολογώ πως πέτυχες στην χθεσινή σου εκπομπή. Πέτυχες να εκφράσεις ακριβώς τον ανδρικό ρόλο σύμφωνα με τον οποίο κατασκευάστηκες (κατασκευαστήκαμε) και ο οποίος -όντας εξουσιαστικός- είναι ανίκανος να διακρίνει την εξουσία που ασκεί, φέρθηκες δηλαδή σαν τους αμερικάνους στο ιράκ που λένε στους ιρακινούς "ορίστε ρε, σας ελευθερώσαμε, τι διάβολο θέλετε και φωνάζετε? μάλλον είναι η "φύση" σας να είστε ζώα και φωνακλάδες!".
Κατ' αρχήν άστοχη εκείνη η "γραμμή" που με κεφαλαία γράμματα έσκουζε "ΦΥΛΟ: ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ?". Δεν υπάρχουν διλήμματα ρε παντελή και καθόλου δεν κατάλαβες την ανθρωπολόγα (η οποία έστησε πλέον ένα λεκτικό "τοίχο" μπροστά σου μιας και οι αμφισβητήσεις σου προς εκείνη ήταν καθόλα περιπαικτικές του τύπου: "δηλαδή μας λέτε πως το κοινωνικό φύλο κατασκευάζεται άρα είμαστε όλοι το ίδιο φύλο?" και κάτι τέτοια κουλά (απ' ότι θυμάμαι).
Δυστυχώς δεν κατανόησες πως η βιολογική μας διαφορά ΔΕΝ ευθύνεται για την κοινωνική μας συμπεριφορά ή μάλλον δεν ήθελες να το κατανοήσεις. Ουσιαστικά πέτυχες να μας δείξεις πως αποτυγχάνουμε να αντιληφθούμε την διάκριση που εμείς οι ίδιοι φτιάξαμε και φτιάχνουμε οχυρωμένοι πίσω από τα κλασσικά στερεότυπα της "ελληναράδικης οικογένειας" στην οποία βέβαια τα σκήπτρα κρατά ο πατριάρχης ο οποίος τρέμει στην ιδέα της αντικατάστασής της από κάποια άλλη μορφή κοινωνικού πυρήνα διότι ακριβώς εκεί στηρίζει και διαιωνίζει την εξουσία του.
Γι' αυτό και αξέχαστη είναι η στιγμή που ενώ οι συνομιλήτριές σου ανέφεραν το παράδειγμα για την ζωή στην βόρεια ευρώπη, αμέσως καπάκι πέφτει ο πολλά-βαρύς-και-κοινωνικά-αρσενικός προβληματισμός σου (τρόμος θα τολμούσα να πω) για την "διάλυση" της οικογένειας όπως τώρα την γνωρίζουμε, έχοντας στο μυαλό σου βέβαια την κλασσική ελληνορθόδοξη εκδοχή της.
Κρίμα για τις προσκεκλημένες σου που δεν τις άφησες να "απλώσουν" την κουβέντα μιας και σπανίζουν τέτοια πάνελ.
Η εκτίμησή σας για την εκπομπή σεβαστή. Καμιά περιπαιχτική, όμως, διάθεση δεν υπήρξε εκ μέρους μας. Δεν είναι ο χώρος να μιλήσει κανείς για τεχνικές συντονισμού, ανάλογα με τη συγκυρία και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Δικό σας συμπέρασμα τα περί "ενός χεριού ξύλου". Μακρυά απο τη δική μας αντίληψη τέτοια διάθεση. Και για τις έμφυλες σχέσεις μίλησαν οι προσκεκλημένες μας και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα. Η σύγκριση με το Ισλάμ έγινε για να φανεί η διαφορά. Γιατί σας πείραξε; Άλλο να συζητάμε για τις έμφυλες σχέσεις και για το πως διαμορφώνεται σήμερα η ταυτότητα της γυναίκας και άλλο να συζητάμε περί όνου σκιάς. Γιατί η συζήτηση για τα προβλήματα της δυτικής γυναίκας σε σύγκριση με τη γυναίκα στο ισλάμ είναι πράγματι συζήτηση περί σκιάς όνου.
Φίλε DeUced. Αφού και εσύ έχεις την ίδια εκτίμηση με την/τον klein στην οποία μόλις παραπάνω απάντησα, θα μπορούσα να παραδεχθώ ότι ως εκπομπή αποτύχαμε.
Άλλο αυτό, όμως, και άλλο να μας καταλογίζετε περιπαιχτική διάθεση. Μια τέτοια στάση είναι κυρίως προσβολή προς τις προσκεκλημμένες μας και δεν θα την υιοθετούσαμε. Υπήρξε, πράγματι, μια προσπάθεια χαλάρωσης που είχε να κάνει με την αγωνία μας να μην βαρύνουμε την εκπομπή όσο διαρκούσε ο ποδοσφαιρικός αγώνας, μήπως και κρατούσαμε την προσοχή κάποιου κόσμου. Ίσως αυτήν τη χαλαρότητα να εκλάβατε ως περιπαιχτική διάθεση. Αλλά άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Τα περι ελληναράδων, ανδρών κλπ τα αντιπαρέρχομαι, δεν μπαίνω σε τέτοια συζήτηση. Πείτε και γράψτε ό,τι θέλετε. Δεν απαντώ σε τέτοιου είδους πολεμικές.
Επι της ουσίας, όμως, όπως τα είπαμε και στην εισαγωγή: Υπάρχει το βιολογικό και το κοινωνικό φύλο. Εμείς χθές προφανώς θελήσαμε να μιλήσουμε για το κοινωνικό φύλο. Γι αυτό που οι συνομιλήτριές μας ονόμαζαν έμφυλες σχέσεις. Άφησα εντελώς ελεύθερη τη συζήτηση στο θέμα αυτό. Νομίζω πως το εξήντλησαν σε ό,τι είχαν να πουν. Αν τους ετίθεντο και άλλες ερωτήσεις μπορεί να συνέχιζαν αλλά ως εκεί που μπορούσα να το πάω, λαμβάνοντας υπόψη και το χρόνο, νομίζω πως απάντησαν.
Δεν γνωρίζω αν παρακολουθείτε την εκπομπή αλλά γύρω απο θέματα ταυτότητας, ατομικής, συλλογικής και εθνικής έχουμε κάνει και θα συνεχίσουμε να κάνουμε πολλές εκπομπές. Μας ενδιαφέρει το θέμα. Κάναμε μια αναφορά στην οικογένεια ση βάση του προβληματισμού που ανέπτυξε ένας απο τους μεγαλύτερους αμερικανούς κοινωνιολόγους, ο Κρίστοφερ Λας στο βιβλίο του: "Λιμάνι σε ένα άκαρδο κόσμο. Η οικογένεια υπο πολιορκία". Το να λέτε πως ο προβληματισμός ή η έκφραση ανησυχίας για την ύπαρξη και τη λειτουργία της οικογένειας σε μια κοινωνία η οποία συνεχώς αποδομείται είναι αναπαραγωγή ελληνοχριστινικών ιδεολογημάτων, νομίζω πως δεν αδικεί εμάς αλλά΄εσάς, με την έννοια οτι μάλλον δεν καταλαβαίνετε τι κάνουμε ή σε ποιά κατεύθυνση προβληματιζόμαστε.
Φοβάμαι πως δεν αντιλαμβάνεστε και το μέγεθος του προβλήματος.
Αλλά η συζήτηση και εδω είναι μεγάλη.
Αν νομίζετε ότι η αγωνία μας είναι να γινόμαστε αρεστοί κάνετε επίσης λάθος. Λάθη μπορεί να κάνουμε και εμείς αλλά προσπαθούμε να διαμορφώνουμε άποψη.
Αν κάτι μας ενοχλεί δεν είναι ότι μπορεί και να αποτύχαμε σ αυτήν ή σε κάποια άλλη εκπομπή. Αυτό συμβαίνει συχνά και με τα δικά μας κριτήρια. εκείνο που μας ενοχλεί είναι όταν παρεξηγούμεθα. Όταν δηλαδή άλλα επιδιώκουμε να μεταδώσουμε και διαφορετικά εκλαμβάνονται.
Χθές, βρεθήκαμε μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση, όπως προκύπτει απο τα σχόλιά σας.
Εν ολίγοις: Το ζήτημα είναι πως διαμορφώνεται σήμερα η γυναικεία ταυτότητα μέσα σε μια κοινωνία που έχει αναπτύξει συγκεκριμένες εξουσιαστικές δομές και που οδηγούμαστε με τις τάσεις που διαφαίνονται. Ποιά θα είναι η αυριανή κοινωνία, ποιά θέση θα έχουν σ αυτήν άνδρας και γυναίκα, απο ποιά μονάδα θα συγκροτείται (σήμερα η μονάδα της είναι η οικογένεια) κλπ. Έχει αυτή η προσπάθεια σχέση με την ανα παραγωγή της εικόνας της ελληνοχριστιανικής οικογένειας;
Διότι δεν γνωρίζω αν το ξέρετε, όταν μιλάμε για ελληνοχριστιανική οικογένεια δεν εννοούμε απλώς μια αντίληψη κοινωνικής δομής και ιδεολογικού φορτίου αλλά και πολιτικής. Φαντάζομαι να γνωρίζετε πότε ήκμασε η ελληνοχριστινική οικογένεια και γενικότερα ο ελληνοχριστιανισμός στη νεώτερη Ελλάδα. Ε, αυτό, ναί ακόμη και εμάς μας ενοχλεί.
Σ αυτό το θέμα, έχουμε μια ευαισθησία γι αυτό και ίσως είμαστε λίγο αψείς στο σχόλιό μας αυτό.
Και κάτι ακόμη που νομίζω έχει μεγάλη σημασία. Εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι να κάνουμε κριτική στο αν η εκπομπή πέτυχε να μεταδώσει το θέμα με το οποίο ασχολήθηκε ή απέτυχε. Όχι στις απόψεις που νομίζουμε πως έχει ο παρουσιαστής. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να τίθενται υπο κρίσην οι απόψεις μου αλλά νομίζω πως δεν επηρέζουν κανέναν και δεν ενδιαφέρουν επίσης κανέναν. Πολλές φορές, μάλιστα, ο συντονιστής μπορεί να ρωτά πράγματα ή να οδηγεί τη συζήτηση προς κατευθύνσεις που να μην τον εκφράζουν αλλά να χρειάζεται να το κάνει διότι έτσι αντιλαμβάνεται πως θα βοηθήσει τους τηλεθεατές.
Ένα παράδειγμα. Αν, χθές, όταν η κ. Ντούνα μιλούσε για το πείραμα με τους άνδρες που τους έβαλαν ένα μαξιλάρι στην κοιλιά για να νοιώσουν την εγκυμοσύνη δεν φέραμε τις αντιρρήσεις μας και δεν επιμέναμε σε διευκρινήσεις τι θα έβγαινε απο αυτή την αναφορά; Θα μου πείτε πως ο συντονιστής θα μπορούσε να πάει τα πράγματα εκεί που τα οδηγήσαμε και εμείς ή προς την κατεύθυνση να μάθουμε πώς ένοιωσε το πειραματόζωο και αν του άρεσε. Ε, εδω υπεισέρχεται και ο υποκειμενικός παράγοντας.
Αφού στα λένε περισσότεροι από έναν μπλογκεράδες παντελή,θα πρέπει να τα λάβεις σοβαρά υπόψην και όχι απλώς να απαντάς προσπαθώντας να δικαιολογηθείς.Πόσο μάλλον άν στα λέει και ο ντιούσντ,που είναι ο πλέον καλόβολος και γλυκόλογος μπλογκεράς.
Όπως σου γράφω και στο πόρταλ,ήσουν σνόμπ και προκατειλημένος με τις καλεσμένες σου και μερικές φορές προκαλούσες και την δυσφορία τους.
Ακόμη και να μήν υπάρχει κανένα αντικειμενικό πρόβλημα στις σχέσεις των ανθρώπων,έμφυλες και μη,άν μιά κατηγορία πιστεύει ότι βιώνει πρόβλημα,τότε αυτό όντως υπάρχει.
Και από την άλλη δέν έπιασες το νόημα,και απλώς εξέφρασες μιά συντηριτική ανησυχία του στύλ: "που πάει ο κόσμος ρεεεεε...".
Μάλλον σε αναστάτωσε η σκέψη του μαξιλαριού στην κοιλιά.
Τι ήθελε και το πε η ψυχολόγα;
Τι έγινε ρε μάιρα,πάει έφυγες εσύ;
Με τόσες θριαμβολογίες για τον εαυτό σου,ήταν επόμενο στο τέλος να το βάλεις στα πόδια πανικόβλητος.
Τους εβραιους φοβήθηκες που έβγαλε ο σαββίδης στην τηλεόραση;
Καλησπέρα. Τα συγχαρητήριά μου για την εκπομπή. Η δυσφορία ήταν έκδηλη στα πρόσωπα των προσκεκλημένων σας και σ αυτό είναι που θα πρεπε να εστιάσετε κ. Σαββίδη. Μάλλον αυτό προκλήθηκε κυρίως από τον τόνο σας και ισως λιγότερο από το περιεχόμενο των αποριών σας τις οποίες συχνά εύρισκα πολύ εύλογες. Οι κυρίες αισθανόμουν συχνά ότι υπερασπίζονται δίκαια αιτήματα με λάθος τρόπο και επικαλούμενες ατυχή παραδείγματα, άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο. Εν κατακλείδι, εφόσον συνειδητοποιείτε ότι το γυναικίο φύλλο υποεκπροσωπείται στην εκπομπή σας, ελπίζω να μην ικανοποιηθείτε με την συγκεκριμένη εκπομπή και να λάβετε μέτρα για το μέλλον. ευχαριστώ.
Καλησπέρα. Τα συγχαρητήριά μου για την εκπομπή. Η δυσφορία ήταν έκδηλη στα πρόσωπα των προσκεκλημένων σας και σ αυτό είναι που θα πρεπε να εστιάσετε κ. Σαββίδη. Μάλλον αυτό προκλήθηκε κυρίως από τον τόνο σας και ισως λιγότερο από το περιεχόμενο των αποριών σας τις οποίες συχνά εύρισκα πολύ εύλογες. Οι κυρίες αισθανόμουν συχνά ότι υπερασπίζονται δίκαια αιτήματα με λάθος τρόπο και επικαλούμενες ατυχή παραδείγματα, άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο. Εν κατακλείδι, εφόσον συνειδητοποιείτε ότι το γυναικίο φύλλο υποεκπροσωπείται στην εκπομπή σας, ελπίζω να μην ικανοποιηθείτε με την συγκεκριμένη εκπομπή και να λάβετε μέτρα για το μέλλον. ευχαριστώ.
http://www.justin.tv/a/spitalas
SYGAPA - ΣΥ.Γ.Α.Π.Α.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΔΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ
ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΓΟΝΕΙΣ- ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
ΓΟΝΕΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ
Φράγκων 19 Θεσσαλονίκη, τηλ 2310524285, φαξ 2310524319,
Αθήνα: Αινιάνος 8 (Πεδίον του Αρεως), ΤΚ 11521, τηλ: 210-64.11.977
Δράμα: Τέρμα Χρυσοβέργη 2521034910, Αλεξανδρούπολη: 14ης Μαίου 1, 3ος όροφος, Σέρρες: Τσαλοπούλου 13α (ΣΟΦΨΥ)
κινητό 6942989785, mails: goneas2005@yahoo.gr, President: Spitalas@yahoo.gr
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ www.sos-sygapa.eu
ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΞΕΝΩΣΗ:
http://internationalienation.blogspot.com
ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ: http://www.ipetitions.com/petition/greekfamilylaw/
SYGAPA 2 (ΗΜΑΘΙΑ) http://olganos.blogspot.com
SYGAPA 3 (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) http://sygapalexandroupolis.blogspot.com
SYGAPA 4 (ΠΑΤΡΑ) :http://sygapapatras.blogspot.com
SYGAPA 5 (ΛΑΡΙΣΑ) : http://sygapalarissa.blogspot.com
SYGAPAFRANCE: http://sospapagrecs.over-blog.com
SYGAPA 6 (ΔΡΑΜΑ): http://sygapadramas.blogspot.com
SYGAPA 7 (ΚΡΗΤΗ) http://sygapakritis.blogspot.com
ΠΑΤΕΡΑΣ: http://patrotita.blogspot.com
ΓΟΝΕΙΣ: http://gonis-sygapa.blogspot.com
ΓΟΝΕΑΣ : http://goneas.blogspot.com
FORUM: http://groups.yahoo.com/group/goneas2005
groups sygapa:
FACEBOOK , MYSPACE, ZORPIA ,HI.5
ΣΥΓΑΠΑ: http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=6965054543
ΣΥΝΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=83895595699&ref=share
www.sos-sygapa.eu
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ:
http://goneis-paidi.blogspot.com
Νομίζω αλλού βρίσκεται ο κορμός
της ανάλυσης για την κατανόηση των
Αραβικών εξεγέρσεων κύριε Σαββίδη.
Με εκτίμηση
Πάνος Ηλιόπουλος
http://nefestoras1.blogspot.com/2011/03/m.html
Δημοσίευση σχολίου